Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@21:10:21 GMT

امکان بازگشت "کرونا" به فرابورس قوت گرفت

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۰۳۶۳

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، دومین جلسه هیات امنای هزینه‌کرد اوراق نیکوکاری کرونا1 و کرونا2 هفته گذشته در وزارت بهداشت برگزار شد که طدر آن ضمن دریافت نقطه‌نظرات اعضا در خصوص دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد اوراق کرونا و بررسی پیشنهاد‌ها و اولویت‌های دریافتی از معاونت‌های بهداشت، درمان و انستیتو پاستور، گزارشی از میزان منابع حاصل از اوراق کرونا و تعیین سقف میزان قابل حصول برای هزینه‌کرد آن ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران با بیان این که در پایان اردیبهشت‌ماه جاری دوره زمانی مربوط به خرید اوراق نیکوکاری کرونا پایان یافته و نمادهای کرونا1 و کرونا2 متوقف شده است، گفت: با درخواست وزارت بهداشت و موافقت نهاد ناظر یعنی سازمان بورس و اوراق بهادار امکان بازگشایی مجدد این اوراق وجود دارد.

به گفته بشیری روزهای سبز بازار سرمایه فرصت مناسبی است تا برای مقابله با این بیماری از ظرفیت این بازار و کمک سهامداران و سرمایه‌گذاران بهره برد.

همچنین در این جلسه سیدکامل تقوی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت از پیشنهاد بازگشایی مجدد اوراق کرونا1 و کرونا2 استقبال کرد و افزود: با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا در کشور و ابتلای بسیاری از هموطنان و حتی کادر درمان به این بیماری، جمع‌آوری منابع از طریق بازار سرمایه به تحقیق و توسعه برای تولید دارو و مقابله با این بیماری کمک خواهد کرد.

نماینده تامین سرمایه نوین هم که در اوراق نیکوکاری کرونا به عنوان امین طرح مسئولیت دارد، گزارشی از مبالغ جمع‌آوری‌شده از محل این اوراق ارائه کرد و گفت: در اوراق نیکوکاری کرونا1 تا پایان دوره خرید این اوراق یعنی 31 اردیبهشت‌ماه مبلغ 5 میلیارد و 457 میلیون تومان جمع‌آوری و به حساب وزارت بهداشت واریز شد.

سید سعید تولیت جوشقانی اظهار کرد: در اوراق نیکوکاری کرونا2 که پرداخت سود به وزارت بهداشت از محل سرمایه‌گذاری مبالغ جمع‌آوری شده این اوراق است، شاهد تجمیع سرمایه 14 میلیارد و 600 میلیون تومانی بودیم و تا کنون از محل سرمایه‌گذاری مبالغ جمع‌آوری شده کرونا 2 رقمی نزدیک به یک میلیارد تومان که ناشی از سود ماهانه سرمایه‌گذاری این اوراق در صندوق با درآمد ثابت بوده به حساب وزارت بهداشت واریز شده است.

حسین عبده تبریزی هم که به عنوان عضو هیات امنای اوراق نیکوکاری کرونا در این جلسه حضور داشت، با اشاره به اینکه هیئت امنا باید هرچه سریع‌تر در مورد هزینه‌کرد این اوراق با توجه به شرایط تورمی اقتصاد کشور تصمیم‌گیری کند، عنوان کرد: سه حوزه شامل تحقیق و توسعه برای تولید دارو، خرید تجهیزات ضروری مانند ماسک و کمک به خانواده کادر درمانی که بر اثر بیماری کرونا فوت شده‌اند، می‌تواند برای هزینه‌کرد مبالغ جمع‌آوری شده اوراق کرونا مدنظر قرار بگیرد.

در بخش دیگری از این جلسه، معاون تحقیقات وزارت بهداشت با بحرانی خواندن شرایط اپیدمی کرونا در ایران و سایر کشورهای جهان عنوان کرد: طی چند ماهی که از شیوع این بیماری در سطح دنیا می‌گذرد، داروهای مختلفی برای مقابله با این بیماری آزمایش شده و اکنون نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که دو دارو بیشترین تاثیر را روی بهبود بیماران دارند.

رضا ملک‌زاده تاکید کرد: با مبالغی که از این اوراق جمع‌آوری‌ شده است باید تحقیقات و آزمایش‌ها برای تولید بومی این داروها را در کشور آغاز کرد تا در شرایطی که پیش‌بینی می‌شود سال آینده یک میلیارد نفر در جهان مستعد ابتلا به کرونا و 350 میلیون نفر نیازمند بستری باشند، بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی برای بهبود بیماران و کادر درمان کشور استفاده کنیم و کمترین نیاز به واردات را داشته باشیم.

به گفته این مقام مسئول، پروسه تولید دارو کوتاه‌تر از تولید واکسن است و هزینه‌کرد منابع جمع‌آوری‌ شده اوراق کرونا برای تولید دار‌و به نجات جان بیماران سرعت بیشتری می‌دهد.

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا نیز در این جلسه از شیوع بالای بیماری کرونا در سطح کشور خبر داد و افزود: در حالی که پیش‌تر شاید برخی اعضای خانواده به کرونا مبتلا می‌شدند اما در حال حاضر بعضاً کل اعضای خانواده و بسیاری از کادر درمان دچار کووید19 شده‌اند.

مینو محرز با اشاره به اینکه نیازمندی‌ها برای مقابله با این بیماری بسیار زیاد است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری مبالغ جمع‌آوری شده اوراق کرونا روی تولید دارویی که شانس زیادی به نجات جان بیماران می‌دهد و نیز تولید ماسک، بیش از پیش ضرورت دارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اوراق نیکوکاری کرونا مقابله با این بیماری مبالغ جمع آوری شده وزارت بهداشت سرمایه گذاری اوراق کرونا برای تولید کادر درمان تولید دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید

به گزارش قدس آنلاین،  ایوب رحیمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: با احیای این تعداد واحد صنعتی، ۸۷۸ نفر در هرمزگان مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترک برای فعال‌ سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: باتوجه به برگزاری مستمر نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، نبود سرمایه در تامین نقدیندگی را مهم‌ترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

رحیمی یادآور شد: واحدهایی که به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند، بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ۱۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تاثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • ببینید | پاسخ رئیس سازمان بورس به یک سوال مهم درباره بازگشت سرمایه‌های مردم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد