Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@10:06:47 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۴/۱۴

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۰۴۵۲

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، در حالی که افزایش موارد ابتلا به کرونا این نگرانی را تقویت کرده است که رشد تقاضا برای انرژی ممکن است متوقف شود، قیمت نفت روز جمعه به زیر 43 دلار رسید هرچند به‌دلیل کاهش عرضه و نشانه‌هایی از ترمیم اقتصادی رشد هفتگی را به ثبت رساند.
روز پنجشنبه تعداد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا به بیش از 55 هزار نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا بدان معناست که تعداد فرصت‌های شغلی ایجادشده در آمریکا که در ماه ژوئن جهش داشت ممکن است مجدداً با کاهش مواجه شود.
لوئیس دیکسون تحلیلگر مؤسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: «اگر این روند ادامه یابد، تقاضا برای نفت در منطقه در معرض ریسک قرار می‌گیرد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 34 سنت معادل 0.79 درصد کاهش به 42 دلار و 80 سنت رسید. قیمت نفت در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 33 سنت معادل 0.81 درصد کاهش به 40 دلار و 32 سنت رسید. به دلیل تعطیلات روز استقلال، حجم معاملات در بازار آمریکا پایین بود.
استفن برنوک تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «این ریسک وجود دارد که رشد اخیر تعداد موارد ابتلای جدید به کرونا ترمیم شکننده اقتصاد آمریکا را خنثی کند.»
قیمت هر دو شاخص نفتی روز پنجشنبه تحت تاثیر آمارهای قوی از بازار کار آمریکا و افت ذخایر نفت خام این کشور شاهد رشد بیش از 2 درصدی بود. نفت برنت در این هفته شاهد رشد 4 درصدی بود.
پدیدار شدن نشانه هایی از ترمیم اقتصادی و افت عرضه نفت پس از کاهش تاریخی تولید توسط کشورهای گروه اوپک پلاس به نفت برنت کمک کرده تا نسبت به رقم زیر 16 دلار ثبت شده در ماه آوریل بیش از دو برابر شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی

قیمت طلا امروز، دوشنبه (۱۵ آوریل) افزایش یافت و به کمتر از بالاترین رکورد جلسه قبل رسید، زیرا جذابیت شمش به عنوان پناهگاه امن افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۵۰ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت شمش در روز جمعه به بالاترین سطح تاریخی۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۶۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به اعتقاد تحلیلگران، واکنش نظامی مستقیم ایران به رژیم صهیونیستی، آنها را تکان داده و از این ترسانده که جنگ بزرگتری در راه است.

داده‌های اقتصادی اخیر ایالات‌متحده در مورد بازار کار و تورم باعث شده است که انتظارات بازار برای کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو بار دیگر به عقب برگردد. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت که ادامه خوانش‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده بالا نگران کننده است، اما او بر نحوه رفتار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی فدرال رزرو متمرکز است.

سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون، به دنبال کاهش چند نرخ بهره در سال جاری است، در حالی که انتظار می‌رود بازگرداندن تورم به سطوح مورد نظر زمان ببرد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

همانطور که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید می‌کند، تورم در منطقه یورو با ایالات‌متحده متفاوت است، اما این بلوک هم مانند دیگران با مشکلاتی مواجه است که تا چه حد رشد قیمت را محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت طلا در پایان سال را از ۲۳۰۰ دلار به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش داد و گفت که بازار صعودی این فلز تحت تأثیر عوامل کلان معمول نیست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۷.۹۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۷۳.۰۵ دلار رسید و پالادیوم با یک درصد کاهش به ۱۰۳۸ دلار ۹۹ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه