Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور افزود : در مجموع حدود ۹۱ درصد از بهای خرید تضمینی گندم از کشاورزان مازندران به آنها پراخت شد و پیگیری برای پرداخت بقیه بدهی نیز ادامه دارد.
وی توضیح داد : تاکنون ۴۷ هزار و ۸۵۰ تن گندم مازاد از گندمکاران مازندران از طریق ۲۴ مرکز به صورت تضمینی خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در استان مازندران حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی زراعی زیر کشت گندم قرار دارد و پیش بینی می شود حدود ۱۱۰ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود . در سال جاری قیمت هر کیلوگرم گندم به صورت خرید تضمینی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی شورای اقتصاد تعیین شده است.
معاون استاندار مازندران در مورد خرید تضمینی کلزا نیز گفت : طبق برنامه ریزی تا کنون در استان مازندران حدود ۱۱ هزار و ۱۸۶ تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
خیریانپور افزود : تاکنون ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از بهای خرید تضمینی کلزا که معادل ۷۳ درصد از محصول خریداری است ، به حساب کلزاکاران این خطه شمال کشور واریز شده است.
وی اظهارداشت : پیگیری برای پرداخت بقیه مطالبات کلزا کاران نیز ادامه دارد.
حدود ۱۳ هزار هکتار از اراضی زراعی استان مازندران زیر کشت کلزا قرار دارد و در سال گذشته حدود ۱۷ هزار تن کلزا با نرخ تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شد.
حدود ۴۷۰  هزار هکتار از مساحت استان مازندران  را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که سالانه حدود هفت میلیون تن محصول کشاورزی از این مزارع برداشت می شود.

برچسب‌ها گندم مازندران خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم مازندران خرید تضمینی گندم مازندران خرید تضمینی استان مازندران خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش کشاورزی با استفاده از فناوری متحول می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان زنجان با بیان اینکه در حوزه گندم دولت فداکاری کرد تا برنامه‌ها به درستی پیش برود، افزود: طی دو سال گذشته به لحاظ ذخایر گندم در سیلوها خیال راحتی داشتیم و ضریب جینی استان نیز افزایش یافت.

وی یادآور شد: پارسال ۷۰ هزار میلیارد تومان پول خرید تضمینی گندم از سوی دولت کنار گذاشته بود که این میزان پرداختی دو و نیم برابر افزایش یافت.

استاندار زنجان اظهار داشت: سال گذشته در این استان نیز هفت هزار میلیارد تومان (همت) مبلغ خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شد.

افشارچی با بیان اینکه کشاورزی ما انرژی و هزینه بالایی دارد، گفت: برای بهره‌وری در کشاورزی یکسری کارها را شروع کرده ایم که ترویج کشت‌های گلخانه‌ای از جمله آنهاست.

وی افزود: با تغییر الگوی کشت نیز روشی را پیش می بریم که صرفاً ترویجی نیست.

افشارچی تصریح کرد: از مهمترین دغدغه‌های بخش کشاورزی مسأله بهره‌وری آب است که مجموعه استان باید برای آن تدبیر می‌کرد و در این خصوص نیز پیگیری‌های ویژه‌ای انجام می‌شود. در این مراسم از ۶ کشاورز نمونه ملی و ۴۲ کشاورز نمونه استانی قدردانی شد.
.

کد خبر 6084377

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران
  • بخش کشاورزی با استفاده از فناوری متحول می‌شود