Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر خود مقابل شاهین شهرداری بوشهر یک قدم دیگر به گوکر قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران نزدیک شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۲۱ امشب میزبان شاهین شهرداری بوشهر در هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی بود که این دیدار با تک گل مهدی ترابی به سود میزبان به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی ترابی (۶۶) برای پرسپولیس گلزنی کرد.

دو تیم در حالی تن به تساوی بدون گل در ۴۵ دقیقه ابتدایی دادند که مالکیت توپ و میدان بطور کامل در اختیار شاگردان یحیی گل محمدی در پرسپولیس بود اما دفاع چند لایه و متراکم شاهین مانع از پاسکاری های کوتاه سرخپوشان شد.

پرسپولیسی‌ها بارها از کناره‌های زمین قصد ارسال توپ برای مهاجمان خود در محوطه شش قدم حریف را داشتند اما دفاع مناسب نماینده بوشهر تنها یک بار در دقیقه ۱۲ به سرخ‌ها فرصت گلزنی داد که مهدی عبدی با بی دقتی آن را به بیرون زد تا دروازه ابوالفضل درویش وند در نیمه اول بسته بماند.

سرخپوشان پایتخت قصد داشتند دروازه درویش‌وند را که فصل گذشته در پرسپولیس حضور داشت را با شوت‌های از راه دور خود تهدید کنند اما دقت پایین این توپ‌ها رحمتی را برای سنگربان شاهین به همراه نداشت.

در دقیقه ۴۲ تکل خطرناک کمال کامیابی نیا باعث شد تا وحید کاظمی داور این مسابقه مجبور به اخراج هافبک پرسپولیس شده تا شاگردان گل محمدی مجبور به ادامه بازی با ۱۰ بازیکن شوند.

نیمه دوم در حالی برگزار شد که گل محمدی تصمیم به تغییر تاکتیک خود با ورود بشار رسن گرفت. هافبک تیم ملی عراق جانشین مهدی عبدی شد تا این تیم بتواند فشار بیشتری روی دروازه میهمان ایجاد کند. تاکتیکی که در نیمه دوم مناسب سرخپوشان بود و این تیم با حملات پردامنه خود با وجود یک بازیکن کمتر، بارها خط دفاعی شاهین را آزار داد تا بالاخره مهدی ترابی روی پاس بشار رسن و اشتباه مدافع شاهین توانست گل زیبایی را از زاویه نسبتاً بسته وارد دروازه حریف کند.

پس از این گل، مهرداد کریمیان هم تغییرات تاکتیکی خود را آغاز کرد تا با تعویض‌هایش مانع از باخت شاهین شود اما ورود دو مهاجم به زمین مسابقه و فشار از جناحین برای بازکردن دروازه پرسپولیس راهگشا نبود تا این تیم با قبول شکست دیگر در کارنامه فصل جاری خود و با توجه به برد قاطعانه چهار بر یک پیکان مقابل ذوب اهن به قعر جدول برود.

همچنین وحید کاظمی در دقیقه ۷۳ برای پرسپولیس خطای پنالتی گرفت اما پس از مشورت با کمک خود از این تصمیم صرفنظر کرد که بار دیگر اعتراض کادرفنی پرسپولیس را به همراه داشت.

برد سه امتیازی پرسپولیس باعث شد تا این تیم با ۵۳ امتیاز یک گام دیگر برای رسیدن به پوکر قهرمانی بردارد. شاهین نیز در انتهای جدول با ۱۷ امتیاز جا خوش کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لیگ برتر شاهین بوشهر پرسپولیس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرانوند برنگرد | یک لشکر گلر پشت سر رفیعی

همشهری آنلاین- زمانی که علیرضا بیرانوند مصدوم شد و از دسترس کادر فنی پرسپولیس بیرون رفت، سرخپوشان ۳گل بیشتر از رقیب آبی‌پوش خورده بودند و عنوان بهترین خط دفاعی را به رقیب واگذار کرده بودند. به تبع همین گل‌های خورده، قرمزها جنگ تفاضل گل را هم به آبی‌ها باخته بودند، جنگی که با توجه به اعلام سازمان لیگ و تساوی دو تیم در بازی رودررو می‌تواند نقش مهمی در انتخاب قهرمان این فصل داشته باشد. اما به محض اینکه امیررضا رفیعی به جای بیرانوند درون دروازه قرار گرفت کلین‌شیت‌های متوالی سرخپوشان آغاز شد و تیم اوسمار ویرا دیگر هیچ گلی دریافت نکرد. در مقابل، استقلالی‌ها در همین بازه زمانی ۴گل از دو تیم مس رفسنجان و شمس‌آذر خوردند و در این زمینه از پرسپولیس عقب افتادند. این دستاورد عجیبی بود که حتی خوشبین‌ترین پرسپولیسی‌ها هم باور نمی‌کردند با ورود دروازه‌بان جوان و کم‌تجربه‌شان به‌جای بیرانوند به آن دست پیدا کنند. رفیعی یک بار به‌خاطر محرومیت بیرانوند مقابل ذوبآهن بازی کرد و ۳بار هم به‌خاطر مصدومیت گلر شماره‌یک تیم ملی مقابل گل‌گهر، ملوان و نفت آبادان به زمین رفت. در این ۴مسابقه بهترین نمره‌ای که رفیعی از سایت متریکا گرفت نمره ۷.۵۲ بود که در همان اولین بازی مقابل ذوب‌آهن به نام او ثبت شد. کمترین نمره این دروازه‌بان هم نمره ۶.۶۷ در بازی با ملوان بود. در روزی که رفیعی با بی‌احتیاطی یک صحنه مشکوک به پنالتی روی مهاجم ملوان خلق کرد، یک کارت زرد به دلیل وقت‌کشی گرفت و بالاخره به نمره ۶.۶۷ رسید که تنها نمره پایین‌تر از ۷ او در این ۴مسابقه بوده است.

میانگین نمرات رفیعی در این ۴مسابقه ۶.۹۸ بوده که تقریبا ۰.۱۱ بیشتر از میانگین نمرات بیرانوند است. رفیعی نسبت به خیلی از دروازه‌بان‌های صاحب‌نام و باتجربه لیگ برتر نمرات بهتری گرفته است. از جمله محمدرضا اخباری، پیام نیازمند، کریستوفر کنت، حسین پورحمیدی، علیرضا حقیقی، رشید مظاهری و حامد لک. تعداد بازی‌های او کمتر از حدنصب لازم برای قرار گرفتن در جدول دروازه‌بان‌های سایت متریکا است وگرنه با این امتیاز می‌توانست در رتبه چهارم گلرهای این فصل قرار بگیرد. ضمن اینکه رفیعی حالا به اولین دروازه‌بان تاریخ لیگ برتر تبدیل شده که در ۴بازی اول خودش به ۴کلین‌شیت می‌رسد. جالب اینکه تعداد کلین‌شیت‌های او در حال حاضر با پیام نیازمند در سپاهان برابر شده است. نیازمند با ۱۷بازی به این ۴کلین‌شیت رسیده و رفیعی با ۴بازی!

کد خبر 845862 برچسب‌ها ویژه ورزشی عليرضا بيرانوند لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های انتخابی تیم ملی کاتا آقایان
  • آمارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر| رشد قابل اعتنای گلزنی با حفظ رکورد دروازه‌بان استقلال
  • پیروزی شباب الاهلی مقابل یاران قائدی با درخشش عزت‌اللهی + فیلم
  • پیروزی شباب الاهلی مقابل یاران قائدی با درخشش عزت اللهی + فیلم
  • پاس گل مهدی طارمی مقابل کاساپیا (کاساپیا 1-2 پورتو)
  • ببینید | مهدی بی‌توجه به جنجال مهریه میلیاردی؛ هنرنمایی جدید قائدی مقابل شباب الاهلی
  • پرسپولیس در یک جام دیگر هم مدعی است
  • بیرانوند برنگرد | یک لشکر گلر پشت سر رفیعی
  • زمان بازگشت بیرانوند به میادین مشخص شد
  • خبر مهم برای پرسپولیس و اوسمار از بیرانوند