Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی از تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بحران آب در انزلی خبر داد و گفت: در حال حاضر یک میلیارد متر مکعب آب پشت سدهای استان ذخیره شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «امیر مرادی» امروز(شنبه،۱۴ تیر)‌در جمع خبرنگاران وظیفه اش را کمک رسانی به مردم عنوان کرد و اظهار داشت: حدود ۲میلیارد تومان در حوزه بحران آب به منطقه انزلی اختصاص دادیم که در تجهیز چاه های کشاورزی هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان تصریح کرد: در دو شهرستان بندرانزلی و صومعه سرا با مشکل آب مواجه بودیم و در بخش لایروبی تالاب نیز ۲۵ هکتار از ۳۰ هکتار انجام شده بود که برای پنج هکتار باقی مانده ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به آب منطقه ای اختصاص یافت و هم اکنون شناورها در انزلی مشغول لایروبی هستند.


وی ادامه داد: در شهرستان صومعه سرا نیز برای خرید ۲۰ پمپ و تجهیزات و ادوات لایروبی کانال آب  هزینه شده است.

 

مرادی متذکر شد: این همگرایی و تعامل  بین دستگاههای جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و شرکت توزیع برق موجب شد علی رغم کمبود امکانات و خساراتی که از سیل و برف گذشته ایجاد شده بود، به کمک ما بیایند.

 
وی افزود: در استان گیلان باید ۲ میلیارد متر مکعب آب در پشت سدها داشته باشیم اما چون با مشکلات لایروبی روبرو هستیم در حال حاضر یک میلیارد متر مکعب آب پشت سد های ماست.

 

مرادی تاکید کرد: اگر حجم آب زیادی داشته باشیم مجبور به سرریز آن هستیم تا از وارد شدن صدمات بیشتر به پایین دست جلوگیری کنیم و این درحالیست که برآورد ما نشان می دهد به ۲ میلیارد و ۳۰۰ هزار متر مکعب آب فقط در بخش کشاورزی نیاز داریم و برای تامین 300 هزار مترمکعب باقی مجبور به تکیه بر آب باران و آب بندان ها هستیم.


مرادی با بیان اینکه یک میلیارد متر مکعب این آبها از سد سفیدرود تامین می شود و ما نمی توانیم همه آن را مصرف کنیم، تصریح کرد: این کمبود آب کشاورزی ما را به سمت اصلاح منابع آبی حرکت می دهد تا در فصولی که بارندگی زیاد است این آب ها در جایی نگهداری شود.


وی تاکید کرد: سد لاسک نیز به همین منظور احداث می‌شود تا در آینده مشکلات ما را برطرف سازد.


مرادی تغییر الگوی کشت را راهکار دیگری برای مدیریت منابع آب اعلام کرد و افزود: برنج از نوع گیاهان مقاوم به کم آبی است اما در دوره‌های گذشته کشاورزان ما از اول کاشت تا زمان برداشت به دنبال پرآبی هستند و تحقیقاتی هم در این زمینه انجام شده برنج از دوره پنجه زنی تا گلدهی اگر تنش آبی داشته باشد بسیار مقاوم است.


وی خاطر نشان کرد: متاسفانه آموزش ها در این رابطه بسیار کم بوده و کشاورز هنوز توجیه نشده است و مدیریت منابع آب باید در استان بصورت یک برنامه لحاظ شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: لایروبی رودخانه ها مدیریت بحران در گیلان تالاب انزلی میلیارد متر مکعب متر مکعب آب ۲ میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح

سردار مجید ابن الرضا در جلسه شورای مسکن استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ساخت مسکن نیرو‌های مسلح برآورد شده است گفت: اصل ۳۱ قانون اساسی بر داشتن مسکن متناسب با نیاز هر جامعه تاکید دارد و یکی از موارد مطرح شده در پیام امام راحل در خصوص وظایف دولت اسلامی نیز حل مشکل مسکن است.

وی افزود: مسکن از نیاز‌های اولیه زندگی انسان و از موضوعات جدی در سبد معیشت خانوار است متاسفانه بازدهی بازار مسکن در جامعه امروز به قدری بالا رفته که هم ارز با بازار سکه و دلار حرکت می‌کند و باید هرچه سریعتر برای حل مشکل مسکن اقدام شود.

سردار ابن ارضا با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مسکن در سال‌های آینده افزود: بالاترین هزینه در زمینه ساخت مسکن مربوط به دستمزد، مصالح و فولاد است.

رئیس ستاد تامین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی فاقد کاربری نیرو‌های مسلح با اجازه مقام معظم رهبری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تاکید کرد: نیرو‌های مسلح برای تامین مسکن مورد نیازشان باید دغدغه ۱۰۰ درصدی داشته باشند و ما نیز در مدیریت استان کاملا آماده همکاری در این زمینه هستیم.

 رحمتی گفت: برای ساخت مسکن نیرو‌های مسلح زمین‌هایی در نظر گرفته شود که زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل برق، آب و گاز را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شخص رئیس جمهور به مسکن دغدغه اساسی دارد و اگر این خط فکری در همه استان‌ها و شهرستان‌ها جاری و ساری شود یک عملیات عمرانی بزرگ برای ساخت مسکن به راه خواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسکن یک حوزه تخصصی و مهندسی است بنابراین باید به جزئیات اعداد و ارقام در این حوزه مسلط باشیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه در روند ساخت مسکن نیرو‌های مسلح حد توقفی وجود ندارد گفت: بر این اساس ظرف یک ماه آینده همه نیازمندی‌ها و موجودی‌ها احصا شوند به طوری که در جلسات بعدی قرارگاه فقط راه حل مشکلات موجود مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح تمام دارایی‌های خود در داخل و خارج شهر را پای کار بیاورند ما نیز بالاترین ارزش افزوده‌ای را که در استان در اختیار داریم ایجاد خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران