Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت۲۴-کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیری بر روی ویروس کرونا ندارد و این واکسن تنها در برابر آنفلوآنزا ایمنی را بالا می برد بنابراین در حال حاضر تنها درمان تسکینی برای کرونا وجود دارد نه درمان ۱۰۰ درصدی.

دکتر "علی اصغر مکارم" شامگاه شنبه ۱۴ تیرماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در جنوب استان کرمان گفت: وضعیت جنوب استان کرمان مانند سایر استان های جنوبی کشور مانند خوزستان و هرمزگان بوده و در یک پیک موارد بیماران قطعی مبتلا به کرونایی به خصوص از ۱۵ اردیبهشت ماه به بعد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ اردیبهشت ماه تاکنون موارد مراجعات سرپایی، بستری های موارد مشکوک و قطعی و فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جنوب استان کرمان رشد فزاینده پیدا کرده است افزود: آمار نشان می دهد که در دو، سه روز اخیر به قله پیک این طغیان رسیده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به آمار موارد مبتلا به ویروس کرونا در جنوب استان کرمان اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۱۹۷۲ موارد بستری به دلیل بیماری های حاد تنفسی، مشکوک و موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا را در سطح بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت داشتیم که از این تعداد، موارد قابل توجهی ترخیص و هم اکنون ۱۵۳ مورد بیمار بستری در بیمارستان های جنوب را داریم که از این تعداد، ۵۹ مورد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ می باشند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ نفر از همکاران زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به ویروس کرونا مبتلا شده اند اظهار کرد: از این ۳۰۰ نفر، تعدادی از همکاران ما در بخش های کرونایی، تعدادی از کارکنان حوزه‌های پشتیبانی و بازرسی و تعدادی نیز از شرکت های خدماتی بودند که تنها فقط یک مورد فوتی از شرکت های خدماتی این دانشگاه در شهرستان کهنوج را داشتیم که این فرد نیز دارای سن بالا و با سابقه بیماری زمینه ای بوده و خوشبختانه دیگر مورد فوتی و بستری ناشی از ابتلا به این ویروس در میان پرسنل را نداشته ایم.

مکارم با تاکید بر اینکه پرسنل بهداشت و درمان دچار خستگی و خستگی منجر به فرسودگی و بی انگیری شده اند افزود: با ادامه این روند  قطعا از لحاظ پرسنل و امکانات، دچار مشکل خواهیم شد. تاکنون نیازهای مردم را پاسخ داده و هیچ مورد و بیماری را در پشت درب بیمارستان و بخش های کرونا به عنوان نبود تخت معطل نگه نداشته ایم اما بزاعت درمانی این منطقه در حال نزدیک شدن به سقف امکانات خود است و به طور قطع در آینده دچار مشکل خواهیم شد و امکانات این دانشگاه پاسخگوی بیش از این را نخواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به فوت ۷۱ مورد در جنوب استان کرمان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا اظهار کرد: اکثر فوتی های ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در جنوب استان کرمان، از نیمه خرداد تاکنون بوده که در ابتدا شاهد فوت بیماران دارای بیماری های زمینه ای بودیم اما هم اکنون شاهد هستیم که افرادی بدون سابقه بیماری نیز متاسفانه به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهند.

 وی با بیان اینکه ۶۱ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا در جنوب استان کرمان در رده سنی بین ۳۰ تا ۵۰ سال می باشند اظهار کرد: هم اکنون ۸ مورد مریض بد حال در بخش های ویژه بیمارستانی داریم.

مکارم با تاکید بر اینکه مردم ویروس کرونا را جدی بگیرند افزود: کووید ۱۹ درمان ندارد. کمتر از ۳۰ درصد از اقدامات انجام شده در بیمارستان ها برای بیماران کرونایی، پروسه درمانی بوده و عمده کاری که برای این بیماران در بمیارستان های انجام می شود کمک درمانی است و به عبارت دیگر بیمارستان ها کاری از دستشان ساخته نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه برای ویروس کرونا درمانی شناخته نشده، پس باید مردم مراقب باشند اظهار کرد: رفتار ویرس، رفتاری غیرقابل پیش بینی است به طوری که در ابتدای شیوع این ویروس در دنیا، دانشمندان و محقیقن معتقد بودند که میزان مرگ و میر کووید ۱۹ از آنفلوآنزا کمتر و با گرما از بین خواهد رفت، که باورهای اشتباهی بود و نشان از رفتارهای غیرقابل پیش بینی این ویروس را دارد.

وی با انتقاد از اینکه حساسیت کرونا در جامعه کمتر و مردم فکر می کنند کرونا تمام شده است اظهار کرد: به دلیل وضعیت اقتصادی کشور، مجبور شدیم دوباره بازگشایی ها را داشته باشیم و همین امر باعث شد مردم تصور کنند کرونا تمام شده و آن پایبندی و رفتارهایی که مردم در ابتدای وضعیت شیوع از خود نشان داده بودند، به تدریج کمتر و همین امر سبب افزایش میزان مبتلایان به کووید ۱۹ و به دنبال آن افزایش مرگ و میر باشیم.

مکارم با اشاره به اینکه هم اکنون نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جنوب استان به ۴ درصد رسیده است افزود: ۶۵ درصد موارد مبتلا در جنوب استان کرمان ساکن شهرها هستند که این میزان افزایش مبتلایان به سمت روستایی ها سوق پیدا کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه ۴۶.۵ درصد نمونه های گرفته شده در جنوب استان، دارای جواب مثبت بوده اند اظهار کرد: این آمار نشان می دهد که از هر ۲ نفر تست داده در جنوب کرمان، یک نفر بیمار بوده است که ۸۰ درصد موارد نیز بدون علامت بوده اند.

مکارم با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی (بین ۱.۵ تا ۲ متر) در جامعه اظهار کرد: متاسفانه مردم بی توجه شده اند. چرا باید ۷۱ نفر در جنوب استان کرمان به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و حفاظتی جان خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد موارد مبتلا به کرونا در جنوب استان کرمان از میان کارکنان ادارات می باشند افزود: کنترل کرونا در شرایط فعلی نه به قرنطینه و نه به تعطیل کردن ارتباط دارد و تنها راه کنترل این ویروس به رفتار اجتماعی مردم بستگی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان ایمکه سرایت بیماری کووید ۱۹ فوق العاده بالا می باشد اظهار کرد: تاکنون زمان کافی برای کشف واکسن ویروس کرونا در دنیا وجود نداشته و حداقل بین ۹ تا ۱۲ ماه زمان نیاز است تا واکسن یک بیماری کشف و تولید آن به مرحله نهایی برسد.

مکارم درباره تاثیر واکسن آنفلوانزا بر روی کرونا گفت: واکسن انفلوآنزا هیچ تاثیری بر روی ویروس کرونا ندارد و این واکسن تنها در برابر آنفلوآنزا ایمنی را بالا می برد بنابراین در حال حاضر تنها درمان تسکینی برای کرونا وجود دارد نه درمان ۱۰۰ درصدی.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا در جنوب استان کرمان ویروس کرونا در جنوب استان ابتلا به ویروس کرونا ناشی از ابتلا بیمارستان ها درصد موارد هم اکنون کووید ۱۹ بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند

ایتنا - به گفته محققان، واکسن‌های تک‌دوز مبتنی بر ژنتیک برای آنفولانزا و کووید می‌توانند مؤثرتر و آسان‌تر از واکسن‌های فعلی ساخته شوند. این واکسن‌های جدید ویروس‌ها را با استفاده از پاسخی متفاوت به عفونت، هدف قرار می‌دهند.
این واکسن جدید به جای آموزش به سیستم ایمنی برای ایجاد آنتی بادی برای مبارزه با یک ویروس خاص، در عوض به بدن یاد می‌دهد که پروتئین‌های RNA سیگنال‌دهنده کوچکی ایجاد کند که انتشار ویروسی مضر را متوقف می‌کند. محققان استدلال می‌کنند که این رویکرد جدید می‌تواند توسعه فعلی واکسن را متحول کند.
این واکسن‌های تقویت‌کننده RNA باید در برابر همه سویه‌های یک ویروس خاص مؤثر باشند.

به گزارش ایتنا، رونگ های، محقق ویروس شناس دانشگاه کالیفرنیا گفت: «آنچه که می‌خواهم در مورد این استراتژی واکسن تأکید کنم این است که گسترده است. این استراتژِ به طور گسترده برای هر تعدادی از ویروس قابل استفاده است، در برابر هر نوع ویروس موثر است و برای طیف گسترده‌ای از مردم بی‌خطر است. این واکسن می‌تواند واکسنی جهانی باشد که دنبال آن بوده‌ایم.»

به طور سنتی، واکسن‌ها از ویروس مرده یا زنده تغییر یافته برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می‌کنند. این پاسخ ایمنی به بدن می‌آموزد که چگونه میکروب را بشناسد و آنتی‌بادی‌هایی تولید کند که آن میکروب را هدف قرار داده و از بین ببرد. واکسن جدید از یک نسخه زنده و اصلاح‌شده ویروس استفاده می‌کند، اما متکی به پاسخ ایمنی سنتی بدن که باعث ایجاد آنتی‌بادی‌ها می‌شود، نیست. این واکسن‌ها به بدن یاد می‌دهند که با استفاده از پروتئین‌های سیگنال‌دهنده RNA هدف، در تکثیر ویروسی دخالت کند.

محقق شوئی دینگ، استاد میکروبیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا توضیح داد که همگی این پاسخ طبیعی به عفونت را دارند، اما ویروس‌ها می‌توانند پروتئین‌هایی تولید کنند که پاسخ RNA بدن را مسدود می‌کند. واکسن جدید به بدن می‌آموزد که چگونه این دفاع ویروسی را دور بزند.

ویروس‌ها ممکن است در مناطقی که توسط واکسن‌های سنتی هدف قرار نمی‌گیرند جهش پیدا کنند. با این حال، محققین کل ژنوم آنها را با هزاران RNA کوچک هدف قرار می‌دهند که نتوانند از این موضوع فرار کنند.

به گفته محققان دانشگاه ریورساید کالیفرنیا، ایالات متحده پتنتی در مورد فناوری جدید واکسن RNA صادر کرده است. این واکسن به نوزادانی که نمی‌توانند واکسن‌های فعلی را دریافت کنند، و همچنین بیماران با ضعف سیستم ایمنی کمک خواهد کرد. دینگ گفت: «به همین دلیل است که قدم بعدی ما استفاده از همین مفهوم برای تولید واکسن آنفولانزا است تا بتوان از نوزادان محافظت کرد. اگر  موفق شویم، نوزادان دیگر مجبور نخواهند بود به آنتی‌بادی‌های مادرشان وابسته باشند.».

محققان خاطرنشان کردند که در نهایت، این استراتژی می تواند برای تعمیم واکسن برای هر تعداد ویروس استفاده شود. چندین پاتوژن شناخته شده انسانی وجود دارد. دانگ، سارس، کووید. همه آنها عملکردهای ویروسی مشابهی دارند که می‌توانند توسط این فناوری مورد هدف قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند