Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@05:34:22 GMT

دفن اجساد کرونایی از شایعه تا واقعیت

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۰۷۹۸

دفن اجساد کرونایی از شایعه تا واقعیت

ایسنا/کردستان این روزها پیام های بسیاری در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که حامل پیام تلخی از چگونگی غسل و دفن اجساد کرونایی است.

برخی از شهروندان در پیام های منتشر شده خود در فضای مجازی تکفین اجساد کرونایی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی زیر نظر سازمان بهداشت را کاملا رد کرده‌اند.

یکی از بستگان متوفیان کرونایی در پیامی که در فضای مجازی از خود منتشر کرده بود، مدعی شد که اجساد کرونایی به هیچ‌وجه با پروتکل‌های بهداشتی دفن نشده و تمامی کارها و امور دفن اجساد کرونایی بر دوش خود بستگان متوفا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سخنان خود مدعی شده است که آمبولانس‌های حامل اجساد کرونایی به هیچ‌وجه ضدعفونی نشده و غسل اجساد در کوتاه‌ترین زمان و نماز میت نیز به صورت کامل انجام نخواهد شد، همچنین بستگان متوفی موظف به حمل اجساد تا محل دفن اجساد کرونایی هستند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص چگونگی حمل و دفن اجساد کرونایی گفت: دفن اجساد کرونایی و اجساد مشکوک به کرونا در سطح استان به صورت کاملا بهداشتی و توسط گروه تخصصی بهداشت و محیط انجام می‌شود.

کمال ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اجساد کرونایی براساس یکسری اقدامات از جمله نظارت بر ضدعفونی کردن اجساد کرونایی در بیمارستان و حمل اجساد توسط آمبولانس‌های گندزدایی شده به محل غسالخانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: آمبولانس‌های حامل اجساد کرونایی و همچنین غسالخانه‌ها قبل و بعد از تحویل اجساد مجددا گندزدایی شده و همچنین کارکنان آرامستان بهشت محمدی و فرد غسال به طور کامل از وسایل حفاظت فردی استفاده می‌کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: برای اجساد کرونایی نماز میت به صورت کامل انجام شده و در نهایت جسد توسط تیم کارگروه به محل دفن اجساد کرونایی منتقل می‌شود.

وی یادآور شد: اجساد کرونایی در قبرهایی با عمق دومتر که کف آن‌ کاملا آهک پاشی شده است به خاک سپرده می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افرادی که به بیمارستان‌های مخصوص کرونا مراجعه می‌کنند در ابتدا از آن‌ها تست گرفته شده و در صورت مثبت بودن تست اقدامات لازم برای بیماران انجام می‌شود.

ابراهیم قادری اظهار کرد: کسانی که بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌شوند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار دفن و خاکسپاری آنان انجام خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: آن دسته از بیمارانی که مشکوک به کرونا بوده و فوت‌ شده‌اند حتی اگر تست کرونای این دسته از افراد منفی اعلام شود بازهم به دلیل جلوگیری از انتقال و انتشار ویروس و به منظور حفاظت از بستگان متوفا خاکسپاری این افراد طبق پروتکل‌های بهداشتی همچون بیماران کرونایی انجام خواهد شد.

قادری در خصوص اینکه برخی از شهروندان معترض عدم سنخیت آمار اعلامی مبتلایان و فوت‌شدگان کرونایی هستند یادآور شد: آمار مبتلایان و فوت‌شدگان کرونایی به صورت دقیق در استان اعلام می‌شود اما واقعیت امر این است که افراد مشکوک به کرونا حتی در صورت منفی بودن تست کرونای آن‌ها به دلیل داشتن علائم بالینی، دال بر ابتلا به ویروس کرونا به منظور جلوگیری از ابتلای خانواده متوفا و کاهش بار بیماری در استان همان پروتکل‌های بهداشتی در خصوص اجساد کرونایی برای اجساد مشکوک به کرونا نیز لحاظ می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پروتکل های بهداشتی دفن اجساد کرونایی اجساد کرونایی مشکوک به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم کشف شد

هدی ابوالحسنی گفت: این فرآورده‌ها شامل خمیر مرغ فاسد شده و محصولات کپک زده می‌باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: قم در بین همه استان‌های کشور بیشترین تعداد کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی را دارد و بر همین اساس باید نظارت‌های بیشتر و دقیق‌تری صورت گیرد تا از تخلفات بهداشتی جلوگیری شود.

ابوالحسنی بیان کرد: در طرح نوروزی نیز بیش از هشت هزار کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و معدوم شد.

به گفته ابوالحسنی، در این طرح بیش از هفت هزار مورد نظارت بهداشتی صورت گرفت و منجر به صدور حدود ۳۵۰ اخطار بهداشتی و معرفی ۸۷ متصدی متخلف به مراجع قضایی شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • کشف گوشت قاچاق بوفالو در قشم
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • یک‌هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم کشف شد
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان