Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مویدی خرم آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه نگاه یک درباره تاخیر قرائت تحقیق و تفحص‌ها در مجلس گفت: طبق قانون هر تحقیق و تفحصی باید قرائت شود. اینکه قرائت آن تاخیر داشته است مجلس  باید پاسخگو باشد.

مویدی بیان کرد:‌ درسال ۹۵ بحث هوشمندسازی را تحت عنوان برنامه راه‌اندازی سامانه‌ها قرار داده ایم و شخص وزیر کشور اولویت هوشمندسازی را لازمه مبارزه با قاچاق سامانه‌ها را اولویت قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مبارز با قاچاق کالا و ارز گفت: بخش قابل توجهی از قاچاق را از مبادی غیر رسمی می‌دانیم و اینکه بیشتر قاچاق از مبادی رسمی کشف می‌شوند را قبول نداریم. نمره بخش‌های انتطامی فعال در این بخش قابل قبول است.

مویدی در خصوص میزان کشفیات بیان کرد: در سال ۹۸ حدود  ۱۵ تا ۲۰ درصد از قاچاق کشف ‌شد. ادعای رساندن جرائم قاچاق به صفر را نداریم، اما معتقدیم با انجام اقدامات پیشگیرانه نسبت به سال ۹۵ تاثیر بسزایی در کاهش قاچاق داشته ایم و ۳۰ تا ۴۰ درصد در جلوگیری از جرم قاچاق موفق بودیم و میزان قاچاق کالا از ۳۵ میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل تفاوت رقم‌های اعلامی از کشفیات قاچاق در نهاد‌های مختلف بیان کرد: ستاد بر اساس فرمول‌های استاندارد ارقام را بیان می‌کند. ممکن است سایر نهاد‌ها آمار را بر اساس فرمول های مختلف  بیان کنند. فرمول ما بر اساس صادرات واردات و تولید محاسبه می شود.

در حال تکمیل...

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واردات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه سبک زندگی نادرست و رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علیرضا زالی گفت: سبک زندگی نادرست، باعث افزایش بروز بیماری‌های غیرواگیر به خصوص سندرم متابولیک می‌شود.

به گفته وی، سندرم متابولیک شالوده بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر است و بر اساس آخرین پیمایش‌های صورت گرفته بخش زیادی از شهروندان تهرانی امروز به درجاتی از سندرم متابولیک (دیابت، فشارخون بالا، چاقی، افزایش وزن، تغذیه نامطلوب، چربی خون بالا) مبتلا هستند.
دکتر زالی، انجام فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی منظم را یکی از معتبرترین و بهترین راهکار‌ها برای کاهش عوارض و فاکتور‌های خطر در سندروم متابولیک برشمرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نظم، انسجام، استمرار، پیوستگی و ثبات فعالیت‌های فیزیکی را از اصول مهم در این خصوص ذکر کرد و افزود: بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی برای کاهش عوامل خطر هر فرد حداقل باید پنج روز متوالی در هفته به ورزش منظم بپردازد.
وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام فعالیت‌های ورزشی منظم در میانسالی احتمال ابتلاء به برخی بیماری‌ها نظیر پوکی استخوان، آرتروز پیشرونده و آلزایمر را کاهش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آسمان مازندران امروز ابری همراه با رگبار باران
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند
  • مصوبات جلسه علنی یکشنبه مجلس
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران
  • رابطه سبک زندگی نادرست و رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور
  • کاهش ۳۵ درصدی وقوع سرقت در البرز در تعطیلات نوروز
  • قیمت‌سازی برای قاچاق
  • فقر مطلق در ایران کاهش یافت