Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@20:45:08 GMT

جهان و کار جهان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۱۰۴۹

جهان و کار جهان

این روزها که «مرگ» هم‌نفس‌تر از همیشه به چشم می‌آید، زندگی با همه دشواری‌هایش دوست‌داشتنی‌تر شده است. رنج‌ها را تاب می‌آوریم و دیگران را به تاب‌آوری تعارف می‌کنیم. این روزها بیشتر از همیشه با «نترسیم از مرگ...» سپهری نفس تازه می‌کنیم. بیشتر از همیشه «طعم گیلاس» کیارستمی را زیر زبان داریم، بیشتر از همیشه شبیه «ماهی سیاه کوچولو» صمد شده‌ایم، بیشتر از همیشه از «خیام» مست می‌شویم و بیشتر از همیشه در «کاشفان فروتن شوکران» بال بال می‌زنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو کلمه زندگی و مرگ، این روزها بیشتر از همیشه شنیده می‌شوند. معنای خیلی از حرف‌ها مثل «سخت نگیر»، مثل «مگه قراره چند دفعه به دنیا بیاییم»، مثل «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم»، مثل «دنیا دو روزه»، مثل «عمر، مثل باد گذشت» و بالاخره «یادش بخیر...» خیلی روشن‌تر شده است. بیشتر از همیشه «نگران» حال و روز یکدیگریم، بیشتر از همیشه برای هم سلامتی آرزو می‌کنیم و غلیظ‌ تر به هم می‌گوییم: «مراقب خودت باش». انسان امروز نه از «ترس مرگ» که به «شوق زندگی» است اگر، شیشه‌ای‌تر شده است و چیزی برای پنهان کردن ندارد. انسان گریخته از جزایر تنهایی چه آرزویی جز این می‌تواند داشته باشد که در خوشحالی دیگران شریک باشد و دیگران را در خوشحالی‌اش شریک کند.
«جهان با من برقص» اثر بهنگامی است که می‌خواهد هم‌جهانی آدم‌ها را با همه تفاوت‌هایشان روایت کند. سروش صحت با خلق آدم‌هایی که هر کدام از رنجی پیدا یا پنهان در عذابند، در تلاش است تا تنهایی و خلوت انسان معاصر را به نمایش بگذارد. هر کدام از آن آدم‌ها می‌توانند همزادی برای ما باشند. برای ما که می‌توانیم دیگران را بی‌حساب سود و زیان دوست داشته باشیم. برای ما که در شکست‌خوردن‌ها جز به خودویرانگری نمی‌اندیشیم، برای ما که برای فرداهای دیگران، خودخواهانه، انتخاب می‌کنیم و برای ما که با همه علائم حی و حاضر زندگی، غایبیم! همه آنات این فیلم به زندگی متمایل است و اقرار آگاهانه‌ای است که خیام‌وار هشدار می‌دهد که «دریاب دمی که زندگانی این است». همین فلسفه غنیمت‌شُمری وقت است که مرد نومید قصه - جهان- حتی خودش را جلوی خودروی بی‌راننده‌ای می‌اندازد تا با توقفش، انسانی را نجات دهد.
«جهان با من برقص» اعتراض به آدم‌هایی است که نه با خودشان مواجه شده‌اند و نه جهان دیگران را تجربه کرده‌اند و با سیاه و سفید دیدن فرصت زندگی، در ایستگاه مرگ متوقف شده‌اند. سروش صحت با افشای بیماری سرطان و مرگ محتوم جهان، آدم‌های قصه‌اش را لابه لای مشاجرات، موقعیت‌های عاطفی، نوستالژی‌ها و مواجهات ناگهانی معرفی می‌کند. آدم‌هایی که واقعی‌اند، آدم‌هایی که آمده‌اند تا در جشن تولد جهان، تولد دوباره خویش را جشن بگیرند و بگویند: «جهان و کار جهان جمله هیچ در هیچ است...»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیشتر از همیشه تر از همیشه برای ما آدم هایی آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟

عربستان سعودی در آستانه میزبانی از دو رویداد بزرگ بین المللی پروژه ای جاه طلبانه را در دستور کار قرار داده و می‌خواهد ریاض را به خطوط و ایستگاه‌های مترو مجهز کند.

به گزارش عصرایران به نقل از وال استریت ژورنال، پروژه متروی ریاض به خاطر عملیاتی شدن در یک فاز، اجرا با سرعت بالا و هزینه کلانش اهمیت یافته و مطرح شده است.

مقامات عربستان، 22.5 میلیارد دلار را برای اجرای 175 کیلومتر خط ریلی اختصاص داده اند.

احداث مترو در یک شهر گرم و کویری مشکلات اجرایی، حفظ و نگهداری بیشتری دارد و ساخت آن را مشکل تر می‌کند.

عربستان قصد دارد در آستانه میزبانی اکسپوی 2030 و احتمال میزبانی جام جهانی 2034 با چنین زیرساخت‌های وجهه و اعتبار حقوق بشری خود نزد جهانیان را بالا برده و درهای خود به روی دنیا را بگشاید. آیا این پروژهها کارایی لازم برای این اهداف را دارند؟

جزئیات بیشتر از ساخت مترو در ریاض کویری را در تصاویر گزارش ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اکسپو ۲۰۳۰ در سرزمینی برگزار می‌شود که تا ۲۰ سال قبل کسی تصورش را نمی‌کرد (فیلم) آیا خارجی ها از دبی به عربستان سعودی می روند؟ چالش مسکن و نوشیدنی الکلی طرح خلاقانه مترو «ریاض» (+عکس)

دیگر خبرها

  • درباره انسان‌های بی‌مثال معاصر
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟
  • برگ‌ برنده رمضانی‌ها چه بود؟/ درخشش «زندگی پس از زندگی» و «محفل»
  • پیش‌نیاز‌های هشت‎گانه یک ازدواج موفق
  • منطقه و جهان توان تحمل جنگ بیشتر را ندارند
  • جشن تولد ۶۷ سالگی پیرترین گوریل جهان (فیلم)
  • شکل گیری اعتماد‌به‌نفس از دوران کودکی
  • فیلم| جشن تولد ۶۷ سالگی پیرترین گوریل جهان!
  • اختلال دوقطبی چیست؟