Web Analytics Made Easy - Statcounter

به قربانیان آزار و اذیت و تجاوز جنسی «هاروی واینستاین» به عنوان بخشی از دادرسی طبقاتی که با کمک دادستان کل نیویورک انجام شده ۱۸ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار تعلق گرفت.

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما: هاروی واینستاین تهیه‌کننده فیلم آمریکایی است. او و برادرش، باب واینستین شرکت سرگرمی میراماکس را تأسیس کردند، که این شرکت چندین فیلم مستقل موفق از جمله فیلم‌های سکس، دروغ و نوار ویدئویی (۱۹۹۸)، بازی گریه (۱۹۹۲)، داستان عامه‌پسند (۱۹۹۴)، موجودات آسمانی (۱۹۹۴)، لاس زدن با فاجعه (۱۹۹۶) و شکسپیر عاشق (۱۹۹۸) را تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واینستین یک جایزه اسکار به خاطر تولید فیلم شکسپیر عاشق و هفت جایزه تونی برای بازی‌ها و موزیکال‌های گوناگون از جمله آگوست: اوسیج کانتی دریافت کرده ‌است. او و برادرش بعداً در سال ۲۰۰۵ واینستین کمپانی را تأسیس کردند.

در اکتبر ۲۰۱۷، پیرو اتهامات آزار جنسی علیه واینستین او از شرکتش و آکادمی علوم و هنرهای سینما اخراج شد. تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷، بیش از ۸۰ زن اتهاماتی علیه واینستین وارد کرده بودند. اتهامات باعث به وجود آمدن کمپین رسانه اجتماعی «#من‌هم»(metoo#) و ادعاهای بسیاری در رابطه با سوءاستفاده جنسی مشابه واینستین، علیه مردان قدرتمند در سراسر جهان شد که «اثر واینستاین» نامیده شد و باعث عزل و برکناری بسیاری از آنان شد. در ۲۴ فوریه ۲۰۲۰، دو مورد از مجموع پنج مورد اتهامات وانستین در دادگاهی در نیویورک تأیید شد.

حالا «هاروی واینستاین» غول تهیه کنندگی هالیوود که در زندان به سر می برد، به پرداخت جریمه حدود ۱۹ میلیون دلاری بابت تجاوزهایش محکوم شد.

 

ورایتی: به قربانیان آزار و اذیت و تجاوز جنسی «هاروی واینستاین» به عنوان بخشی از دادرسی طبقاتی که با کمک دادستان کل نیویورک انجام شده ۱۸ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار تعلق گرفت.

هیچ یک از شاکیان موجود در این حکم بخشی از محاکمه جنایی واینستاین در نیویورک نبودند، که نشان از سطح گستره تجاوزها و تعداد بالای قربانیان و شاکیان این تهیه کننده هالیوودی دارد.

 

البته این پرداخت ها هنوز در انتظار تصویب توسط دادگاه های منطقه ای و ورشکستگی شرکت واینستاین است که در قالب دو شکوائیه مجزا گنجانده شده است. یکی علیه واینستاین، باب واینستاین و شرکت واینستاین، که در ماه فوریه سال ۲۰۱۸ توسط اداره دادیتانی کل تنظیم شده و یک پرونده شکوائیه جداگانه دیگر به تاریخ ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ که متعلق به گروهی از زنان است که از سوی غول سابق هالیوودی مورد آزار و اذیت و تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

 

این حکم در حالی صورت می گیرد که واینستاین در حال گذراندن ۲۳ سال محکومیت خود در زندان نیویورک است. سه ماه پس از آنکه وی به جرم تجاوز جنسی به «میریام هِیلی»، دستیار سابق تولید «پروژه باند»(Project Runway) و یک فقره تجاوز جنسی و یک فقره تجاوز درجه سه به هنرپیشه سابق «جسیکا مان» در دادگاه گناهکار شناخته شد. 

 

هیچ یک از شاکیان موجود در این حکم بخشی از محاکمه جنایی واینستاین در نیویورک نبودند، که نشان از سطح گستره تجاوزها و تعداد بالای قربانیان و شاکیان این تهیه کننده هالیوودی دارد.

هالیوود ریپورتر: در دادگاه نیویورک فقط شش زن توانستند شهادت دهند، و این در حالیست که بیش از ۱۰۰ زن واینستاین را به آزار و اذیت جنسی و تجاوز متهم کرده اند.

 

«لوئیزت گیس»، «سارا آن توماس»، «ملیسا تامپسون»، «ملیسا سِیجمیلر»، «نانِت می»، «کاترین کندال»، «کِیتلین دولانی»، «لاریسا گومز» و «جیل دو» ازجمله شُکات هستند.

در صورت تأیید پرداخت توسط دادگاه، به موجب این حکم، صندوق تسویه حساب قربانیان ایجاد خواهد شد که به همه زنانی که تحت  آزار و اذیت جنسی و تجاوز جنسی «هاروی واینستاین» قرار گرفته اند، تحت شرایط خاص ، می توانند به صورت محرمانه مطالبه خسارت کنند.

دادستان کل نیویورک افزود: من برای همیشه سخنان و ماجرای آنها را در دل خود نگاه خواهم داشت و هرگز دست از مبارزه برای احقاق حق تک تک افراد برنخواهم داشت تا بتوانند بدون آزار و اذیت کار کنند. 

 

«لِتیتا جیمز» دادستان کل در مورد این حکم گفت: «هاروی واینستاین» و شرکت واینستاین به کارمندان زن خود ظلم کردند. پس از آنهمه آزارها، تهدیدها و تبعیض ها، بالاخره عدالت در مورد این بازماندگان اجرا شد.

وی گفت: بیش از دو سال است که ما در دادستانی در پیگیری عدالت برای زنانی که زندگی آنها توسط «هاروی واینستاین» متلاطم شده است، خستگی ناپذیر جنگیده ایم. این توافق برای هر زنی که مورد آزار و اذیت جنسی، تبعیض، ارعاب یا انتقام توسط کارفرمای خود قرار گرفته باشد، پیروزی محسوب می شود. من از زنان شجاعی که جلو آمدند تا ماجرای خود را با دفتر من درمیان بگذارند تشکر می کنم.

 

دادستان کل نیویورک افزود: من برای همیشه سخنان و ماجرای آنها را در دل خود نگاه خواهم داشت و هرگز دست از مبارزه برای احقاق حق تک تک افراد برنخواهم داشت تا بتوانند بدون آزار و اذیت کار کنند. 

شرکت واینستاین به طور مکرر و مداوم با کارکنان زن نامحترمانه تر از کارکنان مرد رفتار می کرده و آنان را در محیط کار مورد اذیت و آزار و تجاوز جنسی قرار می داده است

 

دفتر دادستان کل نیویورک پرونده شکایت ۳۸ صفحه ای را در فوریه ۲۰۱۸ تشکیل داد که نتیجه تحقیقاتی چهار ماهه بود که فرهنگ یک محیط کار خصمانه و مملو از ارعاب در شرکت واینستاین را به تفصیل شرح می دهد.

 

این شرکت با این دادخواست متهم به نقض قوانین تبعیض جنسیتی شد که «شرکت واینستاین به طور مکرر و مداوم با کارکنان زن نامحترمانه تر از کارکنان مرد رفتار می کرده و آنان را در محیط کار مورد اذیت و آزار و تجاوز جنسی قرار می داده است.»

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تجاوز جنسی دلار هالیوود غرامت واینستاین متهم نقض قوانین تبعیض تبعیض جنسیتی کارکنان زن تجاوز تحقیقات دادستان نیویورک آزار هاروی واینستاین دادستان کل نیویورک هاروی واینستاین تجاوز جنسی آزار و اذیت تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آزار حیوانات گران می‌شود!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • (ویدئو) آزار حیوانات گران می‌شود!
  • ماجرای خطر یک کلاهبرداری بزرگ از قربانیان جنگ تحمیلی
  • کلاهبرداری به روش پانزی این بار در گنبدکاووس 100 قربانی گرفت
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال
  •  سرشبکه هرمی ترینوست دستگیر شد
  • سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان بازداشت شد