Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از بغداد الیوم، معاون رئیس پارلمان عراق اقدام سفارت آمریکا در بغداد نسبت به آزمایش سامانه دفاع هوایی را تحریک آمیز و مغایر قوانین دیپلماتیک برشمرد.

«حسن الکعبی» در بیانیه ای آورده است: اقدام سفارت آمریکا در شلیک گلوله به بهانه آزمایش سامانه دفاع هوایی، اقدام تحریک آمیز جدید و مغایر تمام قوانین بین‌المللی و دیپلماتیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که یک منبع امنیتی ساعاتی قبل از مانور نظامی تروریست‌های آمریکایی در منطقه سبز بغداد که موجب ترس و وحشت شهروندان عراقی شد، خبر داده بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح‌ها و گزینه‌های کمکی

  این مسأله افزایش نگرانی آمریکا را نشان می‌دهد که نبرد مرگباربین حماس واسرائیل می‌تواندبه یک درگیری منطقه‌ای خطرناک‌تر تبدیل شود؛ بنابراین مأموریت اصلی آن کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی در حال حاضر ایجاد نیرویی است که حزب‌ا...، ایران یا دیگران را از سوء‌استفاده از موقعیت بازدارد. 
   
تسلیحات و نیروهای عملیات ویژه 
آمریکا تعدادی پرسنل و مهمات بسیار مورد نیاز را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که یک هسته کوچک از نیروهای عملیات ویژه اکنون با اطلاعات و برنامه‌ریزی به اسرائیل کمک می‌کند. یک مقام دفاعی گفت که آنها برخلاف برخی گزارش‌ها وظیفه رهایی گروگان‌ها را برعهده نگرفته‌اند اما اگر از آنها خواسته شود، می‌توانند این کار را انجام دهند.  آمریکا همچنین از شرکت‌های دفاعی آمریکا خواسته تا سفارش‌های تسلیحاتی توسط اسرائیل را که قبلا ثبت شده بود، تسریع بخشند؛ یکی از مهم‌ترین آنها دریافت مهمات برای سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین اسرائیل است. جو بایدن پس از عملیات هفت اکتبر بیان کرده بود که تأمین مجدد مهمات گنبد آهنین و سیستم‌های دفاع هوایی یک اولویت فوری است. همچنین بایدن گفته بود: «ما در حال افزایش کمک‌های نظامی از جمله مهمات و رهگیرها برای تقویت گنبد آهنین هستیم. ما مطمئن خواهیم شد که اسرائیل از این دارایی‌های حیاتی برای دفاع از شهرها و شهروندانش بی‌بهره نخواهد ماند.» موشک‌های گنبد آهنین راکت‌هایی را هدف قرار می‌دهند که به یکی از شهرهای تحت پوشش آن نزدیک می‌شوند. طبق گزارش Raytheon، اسرائیل ۱۰سیستم گنبد آهنین برای محافظت از شهرهای خود دارد. به گفته نیروهای دفاعی اسرائیل، از آغاز حمله، حماس بیش از هزاران راکت به سمت اسرائیل شلیک کرده است که این سامانه توانسته است بیشتر آنها را رهگیری کند؛ بیشتر اجزای موشک Iron Dome در آمریکا تولید می‌شود و ارتش اسرائیل دارای دو سیستم Iron Dome در انبار خود است. 
   
کشتی‌ها و هواپیماهای نیروی دریایی 
یکی از بارزترین نمونه‌های واکنش آمریکا، اعلامیه پنتاگون برای هدایت گروه حمله ناو هواپیمابر جرالد آر. فورد به سمت اسرائیل بود. به این ناو و خدمه ۵۰۰۰ نفری او که به‌تازگی یک عملیات تمرینی را با نیروی دریایی ایتالیا به پایان رسانده بودند، دستور داده شد تا به سرعت به سمت شرق مدیترانه حرکت کنند. در این حرکت اپراتور مجموعه‌ای از گزینه‌ها را ارائه می‌دهد؛ در واقع این یک مرکز عملیات فرماندهی و کنترل اولیه محسوب می‌شود و می‌تواند جنگ اطلاعاتی را انجام دهد. این هواپیما می‌تواند هواپیماهای تجسسی E۲-Hawkeye را که توسط رادار دیسکی شکل با قطر ۲۴ فوت (۷متر) شناسایی می‌شود، پرتاب و بازیابی کند. این هواپیماها هشدارهای اولیه را در مورد پرتاب موشک ارائه می‌دهند، نظارت انجام می‌دهند و حریم هوایی را مدیریت می‌کنند و نه‌فقط هواپیماهای دشمن را شناسایی می‌کنند، بلکه تحرکات آمریکا را نیز هدایت می‌کنند؛ همچنین فورد جت‌های جنگنده F-۱۸ را حمل می‌کند که می‌تواند اهداف را رهگیری یا به آنها حمله کند. 

هواپیماهای جنگی نیروی هوایی 
پنتاگون برای تأمین هواپیماهای جنگی اضافی برای تقویت اسکادران‌های موجود، به اسکادران‌های A-۱۰،F-۱۵ و F-۱۶ در پایگاه‌های سراسرخاورمیانه سفارش داده است ودرصورت نیاز آماده است تا هواپیماهای بیشتری را به تعداد آنها اضافه کند. فرانک کندال، فرمانده نیروی هوایی در یک رویداد در شورای آتلانتیک گفت که این خدمات با هدایت واحدهایی که در شرف بازگشت به خانه بودند تا در محل خودباقی بمانند وهمراه باجایگزین‌های‌شان درآنجا بمانند، دوبرابرمی‌شود. نیروی هوایی آمریکا درحال حاضر دارای قدرت هوایی قابل‌توجهی درمنطقه برای انجام عملیات‌های سرنشین‌دار وبدون‌سرنشین است.در مجموع باید گفت نسل‌کشی در غزه بدون حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی و انفعال سازمان‌های بین‌المللی،حتی یک روز هم دوام نمی‌آورد. آمریکا مشوق و شریک اصلی جنایاتی است‌که صهیونیست‌ها درغزه انجام‌می‌دهند. درحقیقت،بدون حمایت آمریکا،موجودیتی به نام رژیم‌صهیونیستی قابل دوام نخواهد بود. سفرهای پی در پی مقامات آمریکا از جمله وزیر خارجه، وزیر دفاع و رئیس‌جمهور به فلسطین اشغالی آن هم در بحبوحه تهاجم به غزه و شرکت آنها در جلسات شورای جنگ رژیم‌صهیونیستی که در ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است، به‌خوبی نشان‌دهنده نقش برجسته و مشارکت قاطع آمریکا در جنگ غزه است؛ چنان‌که روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت با انتشار گزارشی نوشته است: «واشنگتن بر‌اساس منافعش در منطقه به جای تل‌آویو فرماندهی جنگ کنونی در غزه را بر‌عهده دارد.» علاوه بر این، کارشناسان واستراتژیست‌های نظامی آمریکا هم شبانه‌روز به شکل حضوری و غیر‌حضوری در اتاق جنگ رژیم‌صهیونیستی و میدان حضور دارند و به ارائه مشاوره‌های جنگی به کابینه جنگی نتانیاهو ادامه می‌دهند. در این مدت کوتاه، کاخ سفید حدود ۱۰میلیارد دلار کمک مالی هم در اختیار تل‌آویو قرار داده است. در کنار حمایت‌های بی‌دریغ سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای و مالی آمریکا کمک‌های نظامی،امنیتی ودفاعی هم عامل اصلی روشن ماندن موتور کشتار جنایتکاران صهیونیستی در نوارغزه است.

دیگر خبرها

  • دانمارک سفارت خود را در بغداد می‌بندد
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • اوکراینی‌ها رفته‌رفته به عهدشکنی آمریکا پی برده‌ و مایوس شده‌اند
  • سلاح‌ها و گزینه‌های کمکی
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • اقدام علیه ایران زیانی جدی به اسرائیل خواهد زد | ایران حق داشت که انتقام بگیرد
  • اقدام علیه ایران زیان جدی برای اسراییل را در پی خواهد داشت
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • اسرائیل با اقدامات تحریک کننده به اوکراین دوم تبدیل خواهد شد