Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس بابیان اینکه حضورش در کمیسیون کشاورزی برای این استان مهم است، گفت: حرکت از سمت کشاورزی به سمت کشت گلخانه‌ای به‌دلیل مزیت‌های زیادبه‌عنوان رویکرد کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح است. - اخبار استانها -

حسین رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سیریک اظهار داشت: در کمیسیون کشاورزی مباحثی را به‌عنوان اولویت در نظر داریم که پیگیری کنیم، بحث آب و خاک از موارد اساسی است و همین‌طور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و کاهش مصارف و افزایش بازدهی مسائلی است که آن را دنبال می‌کنیم و این زمانی حاصل خواهد شد که ما هم شیوه آبیاری‌مان به سمت آبیاری نوین گلخانه‌ای هدایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری تسنیم| بازدید نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس ازکمپ اسکان موقت روستای زاچ و داربست+فیلمتوسعه ‌مکران با ‌‌تدبیر زیبای مقام معظم رهبری آغاز شد/ ابر‌پروژه نفتی مکران‌ منطقه جنوب‌شرق را متحول می‌کند + فیلمعضو کمیسیون کشاورزی مجلس: چرا نهاده‌ها قطره‌چکانی به دست تولیدکننده می‌رسد؟

وی حرکت از سمت کشاورزی باز به سمت گلخانه‌ای به‌دلیل مزیت‌های زیادی که دارد را به عنوان رویکرد پیش روی کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح و تاکید کرد: کاهش مصرف آب و افزایش میزان کیفیت محصولات که زمینه رقابت با نمونه خارجی و منطقه‌ای را فراهم می‌کند از مزیت‌های کشت گلخانه‌ای و صنعتی است.

در ادامه مصاحبه اختصاصی خبرگزاری تسنیم با نماینده شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی را مشاهده خواهید کرد:

گزارشگر: میثم رئیسی

انتهای پیام/867/ف

R7555/P/S6,58/CT16 بیشتر بخوانید... پیگیری تسنیم| بازدید نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس ازکمپ اسکان موقت روستای زاچ و داربست+فیلم عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: چرا نهاده‌ها قطره‌چکانی به دست تولیدکننده می‌رسد؟ توسعه ‌مکران با ‌‌تدبیر زیبای مقام معظم رهبری آغاز شد/ ابر‌پروژه نفتی مکران‌ منطقه جنوب‌شرق را متحول می‌کند + فیلم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم شرق هرمزگان کمیسیون کشاورزی مجلس هرمزگان در مجلس گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نورهای مصنوعی جایگزین نورخورشید برای رشد گیاهان

یک شرکت دانش‌بنیان به فناوری جایگزینی نورهای مصنوعی به جای نور خورشید دست یافت که از طریق آن می‌توان در هر فضایی و به دور از نور خورشید، گیاهان را پرورش داد.

به گزارش ایسنا، زمانی، مدیرعامل این شرکت تولید سبدهای هیدروپونیک، بسترهای کشت طبقاتی هیدروپونیک، سازنده کارخانه گیاه‌سازی و متخصص ساخت نورهای رشد گیاه مصنوعی را از دستاوردهای این شرکت دانست و گفت: سال‌ها پیش، متوجه یک نیاز بزرگ در بخش کشاورزی کشور شدیم و آن فناوری جایگزینی نورهای مصنوعی به جای نور خورشید است. این فناوری، در تمام دنیا با سرعت بالایی در حال گسترش بود، اما در کشور ما توجه زیادی به این موضوع نمی‌شد. بنابراین با تشکیل گروهی از نخبگان و دانشجویان برتر رشته‌های فیزیک، علوم کشاورزی، باغبانی و الکترونیک تصمیم گرفتیم تا گروه تحقیقاتی را تشکیل بدهیم و این فناوری را در کشورمان بومی‌سازی کنیم.

زمانی ادامه داد: تولید نورهای رشد گیاه و کشاورزی عمودی با استفاده از نورهای مصنوعی از دستاوردهای جدی ما است. در فناوری نورهای مصنوعی برای تامین نیاز فتوسنتز گیاه نانومترهایی از خورشید که عملکرد مثبت و بیشتری در ایجاد عمل فتوسنتز روی گیاه دارند، از طیف خورشید فیلتر شده و به وسیله تکنولوژی ال ای دی و وابسته به نوع واریته گیاه کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا نیاز گیاه را برطرف کنند.

وی اضافه کرد: در نتیجه این امر در هر فضایی و به دور از نور خورشید می‌توانیم به راحتی گیاهان را پرورش دهیم که نمونه آن در ایستگاه فضایی ناسا نیز وجود دارد و طی آن، برای تامین غذای مسافران این فضاپیماها از فناوری نورهای مصنوعی برای تولید محصول در فضا استفاده می‌شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، زمانی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مزیت این فناوری کاهش مصرف آب است که امری حیاتی برای کشورمان محسوب می‌شود، اظهار کرد: در زمینه تولید نورهای مکمل گلخانه برای گلخانه‌های سنتی با افزایش طول روز در فصول پاییز و زمستان بیش از ۴۰ درصد بهره‌وری این گلخانه‌ها را افزایش داده‌ است که این برای تولید محصولات کشاورزی امری شگفت‌انگیز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • نماینده مجلس: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • ابوالفضل عمویی نماینده مجلس: آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • تهدید اسرائیل از سوی نماینده مجلس /آماده استفاده از سلاح‌هایی هستیم که قبلاً استفاده نکردیم
  • نماینده مجلس : آماده استفاده از سلاح هایی هستیم که قبلاً استفاده نکرده‌ایم
  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد
  • رژیم صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد
  • نورهای مصنوعی جایگزین نورخورشید برای رشد گیاهان
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»
  • حمایت نمایندگان مجلس از «شلیک به قلب رژیم صهیونیستی»