Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وضعیت کرونا در بیشتر شهرهای خراسان شمالی در وصعیت هشدار نارنجی قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، خراسان‌شمالی در روزهای گذشته با روند صعودی مبتلایان به کرونا مواجه بوده و در صورت ادامه این روند، محدودیت‌های شدیدتری در هفته‌های آینده اعمال خواهد شد.

بوشهر| افزایش میزان بستری و فوتی ناشی از کرونا استفاده از ماسک را اجباری کرد/ 4 شهر در وضعیت قرمز قرار دارندمجموع جانباختگان کرونایی در استان بوشهر 3 رقمی شدتست کرونا چند بازیکن دیگر استقلال مثبت شد

وضعیت بیشتر شهرهای استان "نارنجی" است

سیداحمد هاشمی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان‌های فاروج، شیروان، بجنورد و جاجرم در وضعیت نارنجی قرار داشته که در صورت عدم تمکین مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به وضعیت قرمز خواهند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: شهرستان‌های اسفراین، گرمه و راز و جرگلان در وضعیت زرد و شهرستان مانه و سملقان نیز در وضعیت سفید قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تصریح کرد: طی دو هفته گذشته و از ابتدای 31 خرداد ماه، آمار مبتلایان بستری‌شده در استان به بیش از 2 برابر رسیده و همچنین تعداد نمونه‌های مثبت کرونا نیز 60 درصد افزایش داشته است.

هاشمی در ادامه با ابراز نگرانی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان گفت: در حال حاضر مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت شدند و برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی یکی از دلایل اصلی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پایان با بیان اینکه فاروج در وضعیت بحرانی قرار دارد خاطر نشان کرد: با توجه به شرایطی که شهرستان فاروج با خراسان رضوی دارد، ترددهای خراسان رضوی با فاروج سبب افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان شده است.

مسجدی‌هابیشتررعایتمی‌کنند

حجت‌الاسلام و‌المسلمین رضا احمدی‌فر مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی نیز اظهار داشت: همزمان با بازگشایی مساجد در خراسان‌شمالی نماز جماعت در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه شد.

وی با اشاره به گلایه مسافران از بسته بودن مساجد جهت اقامه نماز صبح در مرکز استان گفت: متاسفانه با گلایه بسیاری از مسافران عبوری از مرکز استان پیرامون بسته‌بودن مساجد بین‌راهی و یا ارائه خدمات محدود توسط این مساجد مواجه هستیم که در این راستا با امور مساجد استان مکاتباتی انجام شده تا مساجد امام حسن مجتبی (ع)، امام حسین (ع)، و مسجد امام رضا (ره) برای نماز صبح باز بوده تا مسافران جهت اقامه نماز سرگردان نباشد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه تا به این لحظه پروتکل‌های بهداشتی توسط نمازگزاران در مساجد استان رعایت شده است، تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، تمامی نمازگزاران حاضر در مساجد استان ضوابط و پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده را رعایت می‌کنند‌.

احمدی‌فر در خاتمه به برگزاری مراسم‌های عروسی در مرکز استان در این ایام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مراسمات عروسی و جشن تا پاسی از شب بدون رعایت نکات بهداشتی در مرکز استان ادامه دارد که باید نظارت‌های جدی‌تری در این خصوص صورت بگیرد.

چرا ماسک‌های تولید شده در استان توزیع نمی‌شود؟

رئیس اتاق اصناف مرکز استان هم در این نشست از عدم صدور مجوز جهت توزیع 120 هزار ماسک در استان خبر داد و اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی، ظرفیت خوبی درباره تولید ماسک در کارگاه‌های خصوصی استان ایجاد شد اما عدم صدور مجوز به منظور توزیع آن سبب از دست رفتن اعتماد بخش خصوصی گردید.

مهدی امیدوار ادامه داد: در حال حاضر بیش از 100 هزار ماسک توسط کارگاه‌های بخش خصوصی در استان تولید و دوخته شده که کمیته توزیع ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان می‌بایست نسبت به صدور مجوز جهت عرضه این حجم از ماسک در خراسان شمالی اهتمام بورزد.

عباس سعیدی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های تابستانی آموزش و پرورش در خراسان شمالی اظهار داشت: ایجاد پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، تشکیل پایگاه جبرانی ویژه دانش آموزان متوسطه اول و همچنین تشکیل پایگاه اوقات فراغت سه برنامه آموزش و پرورش در تابستان سال جاری است که میبایست اجرایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه می‌بایست برای 19 هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در 15 پایگاه سلامت در نقاط مختلف استان پرونده سلامت تشکیل شود افزود: امکان اینکه  برای این 19 هزار دانش آموز به صورت غیر حضوری پرونده سلامت تشکیل شود وجود ندارد و حتماً نیاز به حضور دانش آموز در پایگاه سلامت است.

وی در خصوص تشکیل پایگاه جبرانی ویژه تعداد محدودی از دانش آموزان متوسطه اول در استان گفت: با توجه به اینکه تعداد این دانش آموزان محدود است و همچنین این مهم مطالبه دانش‌آموزان و اولیای آنان است در هر شهرستان چهار کلاس درس برای این دانش‌آموزان تشکیل خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در خاتمه با بیان اینکه 90 درصد فعالیت های پایگاه اوقات فراغت از طریق برنامه شاد انجام خواهد شد اضافه کرد: 10 درصد فعالیت های پایگاه اوقات فراغت استان در راستای یادگیری دانش‌آموزان است که نیاز به حضور فیزیکی دانش‌آموزان دارد.

انتهای پیام/312/ ز

R7719/P/S6,55/CT7 بیشتر بخوانید... توصیه‌های شادگان به کشتی‌گیران در ایام کرونا «الزام استفاده از ماسک»؛ تنها تدبیر برای کنترل روند صعودی کرونا و حفظ سلامت مردم در کردستان توضیحات رئیس علوم پزشکی البرز در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان/ روند ابتلا افزایش یافت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی خراسان شمالی خراسان شمالی آموزش و پرورش دانش آموزان حال حاضر مرکز استان اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۹۲ هنرستان در استان گفت: این مجموعه‌ها متناسب با نیاز استان، نیرو تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش‌آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، گفت: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی افزود: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس‌جمهور و تصویب ایجاد هشت هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های مؤثری را خواهیم برداشت.

کد خبر 747499

دیگر خبرها

  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • وقتی نبود سرعت گیر در خیابان مالک اشتر شمالی کرمان جان دانش آموزان را نشانه گرفت + فیلم
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه