Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@08:10:57 GMT

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را با ۱۹۰ مطرح کنید

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۱۵۹۹

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را با ۱۹۰ مطرح کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی، در گفتگو با شبکه خبر، با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از روز یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹، افزود: براساس تحقیقات، زدن ماسک در حفظ سلامتی در مقابل ویروس کرونا بسیار کمک کننده است.

وی به دلایل لزوم استفاده همگانی از ماسک برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این ویروس همچنان با ما خواهد بود و واکسن این ویروس هم هنوز در دسترس نیست بنابراین تاکید می‌کنم در تجمعات و محله‌های پرتردد از ماسک استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت افزود: استفاده از ماسک ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

رئیسی به اعمال جریمه در برخی کشورها در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: کسی که می‌خواهد از اداره و مراکزی خدمت بگیرد باید حتما ماسک داشته باشد و باید در اداره‌ها شرایط اجباری بوجود آید که کسی که ماسک ندارد از دریافت خدمت محروم شود.

وی افزود: مهم ترین نظارت خود مردم هستند. کسی که به کرونا مبتلا است و مراعات نکند سلامتی دیگران را به خطر می‌اندازد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، به سطوح نظارتی که برای ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت اعمال می‌شود، اشاره کرد و گفت: مردم با مشاهده رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی، مراتب را از طریق شماره ۱۹۰ اعلام کنند.

کد خبر 4965933

منبع: مهر

کلیدواژه: ماسک طبی علیرضا رئیسی فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران کووید 19 سازمان غذا و دارو شیوع کرونا ماسک طبی زنان دیابت ایرج حریرچی علیرضا زالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد

دکتر فریدرضا صحی‌زاده روز یکشنبه با بیان اینکه نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی واماکن عمومی نقش بسزایی در افزایش شاخص‌های بهداشتی و حفظ سلامت غذایی زائران ومجاوران دارد، گفت: طرح تشدید سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته با فعالیت و نظارت دقیق کارشناسان سلامت محیط و کار مرکز بهداشت ثامن مشهد آغاز شد و تا ۲۵ فروردین امسال ادامه یافت.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از هشت هزار بازدید نظارتی از اماکن عمومی و تهیه وتوزیع مواد غذایی و غیره در مناطق زیر پوشش مرکز بهداشت ثامن مشهد انجام شده است.

رییس مرکز بهداشت ثامن مشهد گفت اظهار کرد: در این بازدیدها، سه هزار و ۲۵۹ اخطاریه بهداشتی به متصدیان این مراکز برای رفع نواقص صادر شد.

صحی‌زاده با بیان اینکه در این مدت بیش از هشت تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی کشف و ضبط و نابود شد، افزود: همچنین در این بازدید ۵۰۰ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی انجام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان
  • پلمب ۳ واحد صنفی در فیروزه
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • هفته سلامت فرصتی بری معرفی خدمات سلامت
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟