Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ محله ۳۰ هزار نفری مهرگان در شرق شیراز سال‌هاست از انواع مشکلات و محرومیت‌ها از جمله نبود فضای آموزشی، ورزشی، کمبود آب و عدم وجود شبکه فاضلاب رنج می‌برد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، نی‌زارهایی که در گوشه و کنار محله خودنمایی می‌کند، گاه از سطح دیوار منازل نیز فراتر رفته و کوچه‌های کج و معوج را زینت بخشیده هرچند این زینت بیش از آنکه موجب زیبایی باشد سبب زشتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکانی که بی‌هیچ دغدغه و نگرانی در کوچه و خیابان، نزدیک نی‌زارها در حال بازی هستند، بدون اینکه بدانند چه خطراتی آنها را تهدید می‌کند که یکی از آنها پشه سالک است.

در میان اهالی محله بسیار دیده می‌شود افرادی که صورت یا دستانشان به نیش سالک مُهر شده است و این یادگاری را باید سال‌ها با خود همراه داشته باشند.

زمین بازی برای کودکان وجود ندارد، اغلب در تابستان‌ها یا این روزهایی که مدرسه تعطیل است در کوچه و خیابان و زیر تیغ تیز آفتاب بازی می‌کنند که علاوه بر مشکلات پوستی احتمال خطر تصادف نیز برای آنها وجود دارد.

زندگی در حصار فاضلاب؛ بی‌مهری مسئولان نسبت به شهرک "مهرگان" شیرازنبود دبیرستان در محله 80 هزار نفری در شیراز/ شهرک مهرگان محروم از عدالت آموزشی

صحبت از محله مهرگان در شرق شیراز است که برخلاف نامش سال‌هاست مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته است. دوربین تسنیم به ثبت برخی از این مشکلات پرداخت.

یکی از اهالی این شهرک از بی‌آبی و کمبود آب سخن می‌گوید. به گفته وی حتی آبی که در لوله‌کشی وجود دارد بوی نامطبوعی دارد که امکان آشامیدن را برای مردم دشوار می‌کند.

مشکل دیگری که اهالی به آن اشاره می‌کنند، نبود فاضلاب شهری است که سبب شده مردم فاضلاب منازل خود را در کوچه یا جوی‌های آب رها کنند و همین امر علاوه بر تهدید سلامتی مردم بو نامطبوع و شکل زشتی به کوچه‌ها و خیابان‌های این شهرک داده است.

از دیگر اهالی شهرک است که گرد پیری بر سر و صورتش نشسته اما همچنان پیگیر مشکلات محله خود است. در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: 20 روز است که آب نداریم هر چه هم تماس گرفتیم بی‌فایده بوده است.

وی به مشکل فاضلاب نیز اشاره می‌کند و می‌افزاید: 5-6 سال است که دنبال فاضلاب هستیم اما گفتن بودجه نداریم بارها هم مراجعه کردیم اما فایده نداشته است.

یکی دیگر از اهالی محله مهرگان از کم لطفی و بی‌مهری شهردار منطقه 7 سخن می‌گوید و اینکه هیچ امکاناتی برای این محله در نظر نگرفته‌اند. وی می‌افزاید: اینجا نه فضای ورزشی مناسب دارد و نه آموزشی اما با این حال هیچ کمکی هم از سوی متولیان و مسئولان برای رفع این مشکلات انجام نشده است.

این محله 30 هزار نفری مشکل دیگری نیز دارد و آن ناامنی است. نبود کلانتری در این منطقه و فاصله زیادش با نزدیکترین کلانتری سبب شده که ناامنی و دعواهای محله‌ای در آن زیاد باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی، امام جماعت مسجد این محله نیز از این موضوع گلایه دارد. وی می‌گوید: بارها اتفاق افتاده که دعوا و نزاعی در محله رخ داده اما تا از کلانتری گل سرخ به اینجا بیایند؛ تمام شده است.

وی عدم حضور مسئولان دولتی و شهری را از علل مشکلات این محله می‌داند و معتقد است که وقتی مسئولان هیچ بازدیدی از این محله نداشته و از مشکلات بی‌خبرند؛ معضلات این محله به همین شکل است.

موسوی از مسئولان ارشد استان و متولیان امر درخواست می‌کند که تنها یک ساعت از وقت خود را به بازدید از این محله اختصاص دهند و مشکلات را از نزدیک ببینند.

انتهای پیام/424/ش

R7533/P/S6,61/CT16 بیشتر بخوانید... زندگی در حصار فاضلاب؛ بی‌مهری مسئولان نسبت به شهرک "مهرگان" شیراز نبود دبیرستان در محله ۸۰ هزار نفری در شیراز/ شهرک مهرگان محروم از عدالت آموزشی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار نفری بی مهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان با بیان اینکه همه هم و غم مدیران شهرستان در سال جدید باید مردم و درخواست‌های آنها باشد، گفت: مسئولان شهرستان باید گره‌ای از مشکلات مردم باز کنند.

سید محمدهادی احمدی طباء عصر امروز (چهارشنبه، ۸ فروردین) در شورای اداری شهرستان در سالن سینما اردستان، اظهار کرد: سال گذشته در سطح شهرستان اردستان تلخی و شیرینی‌های را شاهد بودیم و برخی از پروژه‌ها بعد از گذشت ۱۲ و ۱۵ سال افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌هایی که سال گذشته در شهرستان اردستان افتتاح شده بود، افزود: سال گذشته شاهد رشد ۷ درصدی بیمه اجباری و ۲۳ درصدی در حوزه هرم و مشاغل آزاد را شاهد بودیم. هم چنین یکی از کارهای بزرگ فرهنگی که سال گذشته در سطح شهرستان اردستان انجام شد برگزاری بیش از ۲۰۰ یادواره شهدا بوده است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: با مجموعه اقدامات انجام شده سال گذشته در حوزه مسکن شاهد یک شکوفایی در سطح شهرستان بودیم و با وجود الحاق ۳۹ هکتار زمین در شهر اردستان دوسری واگذاری زمین در حوزه جوانی جمعیت داشتیم.

وی با بیان اینکه هم چنین در شهر مهاباد نیز بیش از ۲۰۰ قطعه پلاک زمین در حوزه نهضت ملی تحویل افراد شده است، اضافه کرد: مسکن کریمان زواره که دو سال با سنگ اندازی برخی افراد معطل مانده بود اکنون بیش از ۸۰ درصد در قسمت سفت کاری پیشرفت دارد.

احمدی طباء افزود: تمام سعی و تلاش مجموعه شهرستان برگزاری انتخابات سالم و امن در اسفند سال گذشته بود و به گونه‌ای اتفاق افتاد که مشارکت ۸۴ درصدی مردم شهرستان اردستان رتبه دوم استان اصفهان را کسب کرد.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم که عنوان شعار سال جدید از سوی رهبر انقلاب نامگذاری شده است، گفت: همه هم وغم مدیران شهرستان در سال جدید باید مردم و درخواست‌های آنها باشند. تمام تلاش مسئولان باید به گونه‌ای باشد که گره‌ای از مشکلات مردم باز شود.

قرارگاه مشارکت مردمی در اردستان راه‌اندازی شود

احمدی طباء با بیان اینکه یکی از وظایف ادارات خاص شهرستان مانند صمت، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، تعاون کار و... در سال جدید راه اندازی قرارگاه مشارکت مردم خواهد بود، گفت: مدیران شهرستان در سال جدید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که مردم وسط میدان باشند زیرا هر کجا مردم در راس بودند مطمئنا موفقیت و پیروزی را به دنبال داشته است.

وی افزود: یکی از افتخارات فرمانداری شهرستان، انتصاب بیش از هفت مدیر خانم به عنوان مسئول اداره و بانک بوده است که در سابقه اردستان بی نظیر بوده است. امروز مدیران خانم در شهرستان اردستان بسیار متعهد، جهادی، کارآمد و متدین در حوزه‌هایی که هستند خدمت رسانی می‌کنند.

فرماندار اردستان با اشاره به عملکرد رسانه‌های شهرستان در سال گذشته، گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان سال گذشته انقلابی کار کردند و عملکرد قابل قبولی داشتند و انتظار داریم سال جدید امیدآفرینی را در دستور کار خود داشته باشند. خبرنگاران و کانال های فضای مجازی به جای بزرگ نشان دادن نقطه‌های سیاه، خبرهای سفید را پررنگ تر کنند.

مسئولان عالی اردستان فضای اجتماعی را آرام و امن کنند

همچنین امام جمعه اردستان در این جلسه گفت: مردم از مسئولان انتظار دارند تقوای اجتماعی داشته باشند و جامعه را به سمتی ببرند که مردم در آن احساس آرامش و امنیت اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و... داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری بیان کرد: اگر تقوای اجتماعی در جامعه شکل گرفت و مردم احساس امنیت کامل کردند آن زمان شعار رهبر انقلاب به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم عملیاتی می‌شود. تسهیل، تسریع و تکریم مردم از مهمترین وظایف مدیران در سال جدید در محل کار و مواجه با مردم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان ما اگر می‌خواهند مردم و همه آنهایی که بیرون شهرستان حضور دارند برای جهش تولید مشارکت داشته باشند، باید به گونه‌ای کار کنند که زمینه برای حضور آنها تسهیل، درخواست‌ها تسریع و در برخورد با آنها تکریم مورد توجه قرار گیرد. نگذاریم برخی افراد در داخل شهرستان دانسته یا نداسته، فضا را جوری آلوده کنند که حضور و مشارکت مردم منفی شود.

امام جمعه اردستان با تاکید بر اینکه اجازه ندهیم بزرگان شهرستان تخریب و تحقیر شوند، گفت: چرا اجازه می دهید هر کسی با هر نیتی ناامنی فکری و اجتماعی در فضای شهرستان ایجاد کند؟ یک انتخابات در شهرستان انجام شد و منتخب مردم هم مشخص شد، اما درست نیست که خدماتی که سال‌های گذشته انجام شده است نادیده گرفته شود و به همه کارهایی که انجام شده خط قرمز کشیده شود.

دهشیری گفت: از مسئولان عالی شهرستان تقاضامندیم با برنامه ریزی و دقت نظر فضای اجتماعی شهرستان را آرام و امن کنند تا آن وقت زمینه ساز تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم ایجاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار سال
  • تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • بررسی وضعیت تداوم کارکرد تأسیسات آبرسانی در استان یزد
  • مسئله فرهنگ و موضوع حجاب باید مورد توجه مسئولان باشد
  • بررسی مسائل و مشکلات روستای دریاس در بازدید مسئولان مهاباد
  • مردم باید اقدامات مسئولان را در سفره خود لمس کنند
  • حضور مردم در تمامی عرصه‌ها موجب فتح قله‌های پیشرفت می‌شود
  • اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت
  • کُندی تردد در جاده دشت ارژن_ شیراز