Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد به دنبال شروع مجدد دوره‌های آموزش حضوری و غیرحضوری آموزشگاه‌های هنری کشور، آموزشگاه‌های شهرستان ابرکوه نیز فعالیت خود را به شرط رعایت پروتکل بهداشتی اعلام شده، آغاز می‌کنند.

«حمیدرضا بصیری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با فرارسیدن فصل تابستان و اهمیت مسئله اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و این که مردم به حسب عادت در سال‌های گذشته به آموزشگاه‌های هنری مراجعه می‌کردند، لزوم گشایش آموزشگاه‌های هنری مطرح و با توجه به بخشنامه دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شروع فعالیت آموزشگاه‌های آزاد هنری به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، دریافت کد رهگیری از سامانه وزارت بهداشت، رعایت بهداشت محیط آموزشگاه، تهویه مناسب هوا و ضدعفونی کردن مداوم تجهیزات مورد استفاده، برگزاری کلاس‌های تک نفره(استاد – شاگرد)، ممانعت از حضور همراهان هنرجو در محیط آموزشگاه، به همراه داشتن ماسک و دستکش و استفاده از ظرفیت فضای مجازی از جمله شروطی است که آموزشگاه‌ها موظف به رعایت دقیق آن هستند.

بصیری خاطرنشان کرد: در گذشته بیشتر پر کردن اوقات فراغت مورد توجه بود در حالی‌ که امروزه غنی کردن این اوقات و مهارت‌آموزی هنرآموزان مسئله اول و مهم اجرای طرح اوقات فراغت است که باید مورد تأکید و توجه مسئولان و مربیان آموزشگاه‌های هنری قرار گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه ادامه داد: آموزشگاه‌های آب‌رنگ(در حوزه هنرهای تجسمی)، سارنگ(هنرهای سنتی)، دسواره(هنرهای سنتی)، باران هنر (خوشنویسی و نقاشی‌خط)، لایق(خوشنویسی)، فریاد (موسیقی) و چکاوک (موسیقی) هم‌اکنون در سطح شهرستان ابرکوه مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه اداره ارشاد كرونا اوقات فراغت آموزشگاه های هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد

علی سرگزی  اظهار کرد: نخستین دوره «المپیاد ملی آموزش هنر» در بخش‌های آزاد هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی آغاز بکار کرده و هدف از این المپیاد، کشف استعدادهای هنری بویژه در میان نوجوانان و جوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنر است.

وی با بیان اینکه، این المپیاد در ۲ بخش در نظر گرفته شده، افزود: بخش اول آموزشگاه آزاد هنری شامل گروه هنرهای تجسمی (گرافیک نقاشی و طراحی)، هنرهای نمایشی _ موسیقی (موسیقی ایرانی و موسیقی جهانی) و خوشنویسی (نستعلیق – شکسته نستعلیق) است و همچنین، بخش دوم هنرستان‌ها هستند که شامل رشته‌های نوازندگی ساز ایرانی، نوازندگی ساز جهانی، گرافیک و نقاشی، پویا نمایی، سینما و نمایش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مخاطبان المپیاد، هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرجویان هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، ادامه داد: مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار تا تاریخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ خواهد بود و لازم است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک https://olympiart.ir/wp-content/ShivehNameh-olympiad.pdfا مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۷۲هزار نفر در کشور آموزش‌های هنر را فرا گرفتند
  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های هنری
  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌ها هنری
  • اصغر فرهادی بخشی از هنر انقلاب است/ هنری که نگاه اصلاحی دارد
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد