Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش داد اعتراضات موسوم به «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» بزرگترین اعتراضات را در تاریخ آمریکا با مشارکت ۲۶ میلیون نفر در بیش از ۴۷۰۰ تظاهرات رقم زده است.

بنا بر این گزارش، این آمار و ارقام از چهار نظرسنجی اخیر حاصل شده و نشان می‌دهد ۱۵ تا ۲۶ میلیون نفر بخشی از شرکت‌کنندگان در اعتراضاتی بوده‌اند که بدنبال مرگ «جورج فلوید»، «احمد آربری» و «برونا تایلور» رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیل کارن، استادیار دانشگاه کارولینای شمالی به نیویورک تایمز گفت: «من هرگز چنین مشارکتی را در اعتراض به یک مسئله خاص در یک مدت کوتاه ندیده‌ام.»

این بررسی‌ها نشان می‌دهد بطور حداقل، هفت میلیون نفر در تظاهرات چند هفته گذشته شرکت کرده‌اند. در مقام مقایسه، حدود ۳ تا ۵ میلیون نفر در تظاهرات زنان در مارس ۲۰۱۷ در یک روز شرکت کردند.

دوا وودلی، استادیار سیاست در دانشکده نیوف، گفت واقعا مبالغه کردن درباره ابعاد این جنبش دشوار است. وی افزود تظاهرات حقوق مدنی در دهه ۶۰ هم به این بزرگی نبوده است.

وی ادامه داد: «اگر ما همه این اعتراضات در این دوران را جمع کنیم درباره صد‌ها هزار نفر صحبت می‌کنیم نه میلیون‌ها نفر.»

بازبینی اعتراضات بین‌المللی برای روز استقلال از سوی اریکا چنووت، استاد دانشگاه هاروارد کندی، نشان داد حدود ۳.۵ درصد از جمعیت یک کشور به برکناری رهبری دولت اعتراض می‌کنند.

بیش از ۴۷۰۰ تظاهرات در آمریکا از ۲۶ مه برپا شده است که به طور میانگین ۱۴۰ تظاهرات در هر روز می‌شود.

کنت اندروز، استاد جامعه‌شناس دانشگاه کارولینای شمالی، اعلام کرد: «گسترش جغرافیایی این اعتراضات یک ویژگی کاملا مهم است و پیامی حاکی از عمق و وسعت حمایت از این جنبش را مخابره می‌کند.»

استاد وودلی توضیح می‌دهد این اعتراضات با تعدادی بسیار وسیع برگزار می‌شود، چون فعالان، دستورالعمل و چارچوب اعتراضات شان را از جنبش جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد، می‌گیرند.

دیلی میل در ادامه نوشت: به نظر می‌رسد نوعی ارتباط بین این پویش و انزجار از ترامپ و دولتش وجود دارد. نظرسنجی واشنگتن پست و موسسه کایسر فامیلی نشان داد یک پنجم آمریکایی‌ها می‌گویند از زمان روی کار آمدن ترامپ، در یک تظاهرات شرکت کرده‌اند. حدود ۱۹ درصد از آمریکایی‌ها اعلام کردند آن‌ها معترضان جدید هستند.

دست کم ۱۳۶۰ کشور در آمریکا – حدود ۴۰ درصد – به نوعی اعتراضات جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد را برگزار کردند. اکثریت جمعیت حدود ۹۵ درصد از این کشورها، سفیدپوست هستند و جمعیت حدود سه چهارم از این کشور‌ها نیز سفیدپوست هستند.

داگلاس مک آدام، استاد بازنشسته دانشگاه استنفورد که برروی جنبش‌های اجتماعی مطالعه می‌کند، گفت: «بدون انکار واقعیت و اهمیت حمایت سفیدپوستان از این جنبش در اوائل دهه ۶۰، تعداد سفیدپوستانی که به شکلی مستمر در این مبارزه فعال بوده‌اند در مقام مقایسه با الان بسیار کم است و قطعا هیچ شباهتی به آنچه ما در هفته‌های اخیر شاهدش بودیم، ندارد.»

تعداد بیشتری از جوانان و ثروتمندان آمریکایی نیز در تظاهرات شرکت کردند. بیشترین سهم معترضان آمریکایی را رده سنی زیر ۳۵ سال تشکیل می‌دهد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی ویدئو‌های اخیر از خشونت پلیس در قبال معترضان یا جامعه سیاه‌پوستان یک عامل انگیزشی فوق‌العاده برای حضور اولیه مردم در اعتراضات بوده است. با توجه به همه گیری کرونا در آمریکا، مردم زمان بیشتری برای مشارکت در این پویش داشتند.

دانیل گیلون استاد دانشگاه پنسیلوانیا اعلام کرد: «در خانه ماندن و کاری برای انجام دادن نداشتن، احتمالا عامل تقویت‌کننده‌ای در این میان بوده است.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تظاهرات در آمریکا نژادپرستی در آمریکا اخبار آمریکا جان سیاه پوستان اهمیت میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرکنندگان در همبستگی با غزه، پل گلدن گیت آمریکا را بستند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پل «گلدن گیت» آمریکا در ساعات صبح دیروز (دوشنبه) شاهد تظاهراتی در همبستگی با غزه توسط ده‌ها تن از حامیان فلسطین بود.
 
پل "گلدن گیت"، پل معلقی است که از تنگه گلدن گیت می‌گذرد و نقطه تلاقی خلیج سانفرانسیسکو و اقیانوس آرام است.
 
تظاهرکنندگان بنرهای بزرگی با مضامین «جنگ غزه را متوقف کنید» و «محاصره غزه را بردارید» حمل می‌کردند و با توقف وسایل نقلیه برای مدتی از عبور و مرور روی پل جلوگیری کردند.
 
این تظاهرات فیلمبرداری شد و عکس‌های آن که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، مورد توجه بسیاری قرار گرفت.
 
پس از پایان تظاهرات بدون بروز هیچ حادثه‌ای، ترافیک روی پل به حالت عادی بازگشت.
 
صدها نفر نیز صبح امروز تظاهرات مشابهی را در شیکاگو، یکی از بزرگترین شهرهای آمریکا ترتیب دادند و جاده منتهی به فرودگاه بین‌المللی اوهار را در حمایت از غزه برای مدتی مسدود کردند.
 
اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که بیش از 100هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودک و زن هستند و ویرانی و قحطی عظیمی که جان کودکان و سالمندان را گرفته است.
 
اسرائیل با وجود صدور قطعنامه آتش‌بس فوری از سوی شورای امنیت و علیرغم حضور در دادگاه بین‌المللی دادگستری به اتهام ارتکاب «نسل کشی»، به جنگ خود ادامه می‌دهد.
 

دیگر خبرها

  • اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران
  • بزرگترین حمله پهپادی تاریخ + فیلم
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • ماریو گومز: نویر به اندازه مسی در تاریخ فوتبال اهمیت دارد
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار
  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر
  • تظاهرکنندگان در همبستگی با غزه، پل گلدن گیت آمریکا را بستند