Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@19:30:27 GMT

طرح آجر به آجر در اصفهان کلید می‌خورد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۲۰۴۳

طرح آجر به آجر در اصفهان کلید می‌خورد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: همواره خیرین مدرسه ساز تاثیر بسزایی در اجرای طرح‌های ساخت‌وساز مدارس داشته‌اند، اما با اجرای طرح تحولی "آجر به آجر" هرکسی با هر توان مشارکتی هر چند سرمایه خرد می‌تواند در امر مدرسه سازی مشارکت کند.

سیدمهدی میربد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه با طرح " آجر به آجر" می‌توان از ظرفیت مردمی و مشارکت خُرد در زمینه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی بهرمند شد، اظهار کرد: این طرح می‌تواند به یک فرهنگ اجتماعی در همه اقشار جامعه تبدیل شود و اساس این طرح در زمینه فعالیت‌های مربوط به توسعه مشارکت‌های مردمی در ساخت فضاهای آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توضیح اینکه استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای در عملیاتی شدن اهداف مرتبط با طرح تحولی آجر به آجر نقش تأثیرگذاری خواهد داشت، ادامه داد: جلب مشارکت شرکت‌ها، سازمان‌های خصوصی و دولتی و ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه ساز از دیگر اهداف این طرح است که باید با جدیت دنبال شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان خاطرنشان کرد: نگاه اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان به حوزه خیرین، نگاهی راهبردی است و باید تمام تلاش خود را برای حفظ، توسعه و نگهداری از این ظرفیت مردمی انجام دهیم و هدف بسته تحولی آجر به آجر با توجه به محتوایی که دارد، این است که بتوان گسترش مشارکت‌های خرد مردمی در ساخت و نوسازی مدارس را در کنار گسترش فعالیت‌های خیرین داشته باشد.

وی با توضیح اینکه استان اصفهان ظرفیت‌های بالای فرهنگی و اقتصادی دارد و به همین دلیل می‌تواند در حوزه خیرین یک استان سرآمد و الگو باشد، افزود: در اجرای طرح آجر به آجر تعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان و اداره کل آموزش‌وپرورش ضرورت دارد و باید از تمام ظرفیت‌های استان برای شکوفایی بیشتر حوزه خیرین مدرسه ساز در راستای این طرح استفاده شود.

میربد با بیان اینکه اداره کل نوسازی مدارس با تشکیل کارگروه‌های لازم در جهت اجرای این طرح، شناسایی و بررسی نقاط ضعف و قوت آن برنامه‌های پیشنهادی در زمینه‌های مختلف دارد، اضافه کرد: با اجرای طرح آجر به آجر و جزئیات مربوط به آن بسیاری از کاستی‌ها و نیازهای مدارس ما را در مناطق و شهرستان‌های استان برطرف می‌شود.

کد خبر 432002

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیر کل نوسازی مدارس استان نوسازی و بهسازی طرح آجر به آجر خیرین مدرسه ساز اصفهان خیرین مدارس آموزش و پرورش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان آجر به آجر اجرای طرح مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۱۱۸ مدرسه آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  قهرمان رحمانی گفت: در قالب طرح « » که با هدف تعمیرات سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در مدارس اجرا می‌شود در فاز اول ۳۸ مدرسه و در فاز بعدی ۸۰ مدرسه دیگر در استان مشمول طرح شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره   به‌سازی و شاداب‌سازی مدارس آذربایجان غربی در قالب «طرح شهید عجمیان» گفت: در این طرح بالغ بر ۸۸۵ گروه جهادی خارج از آموزش و پرورش و معلمان و دانش‌آموزان مشارکت داشتند که در این راستا ۹۷۰ مدرسه مناطق محروم حاشیه شهر دو هزار و ۲۰ محله، روستایی و عشایری توسط مناطق شناسایی و ثبت سامانه شد.

قهرمان رحمانی افزود: در این مدارس بالغ بر ۳۸۰ کلاس درس مورد رنگ‌آمیزی قرار گرفت و اقداماتی مانند کشیدن نقاشی دیواری، تعمیر درب کلاس، مرمت ایزوگام سقف و مرمت آسفالت حیاط مدارس، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، تعمیر شیر آب خوری‌ها، تعمیرات میز و نیمکت و اصلاح روشنایی کلاس‌ها انجام شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ادامه داد: طرح سراسری دیگری که در دستور کار قرار گرفته است در قالب طرح «شهید عرب» با هدف تعمیرات سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در مدارس اجرا می‌شود که بر این اساس بازدید و نیازسنجی‌های صورت گرفته در فاز اول ۳۸ مدرسه و در فاز بعدی ۸۰ مدرسه دیگر در استان آذربایجان غربی مشمول طرح شده که وسایل و تجهیزات لازم خریداری شده است که در روزهای آتی با تحویل به گروه های جهادی این طرح در استان عملیاتی خواهد شد.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۱۱۸ مدرسه آذربایجان غربی
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است
  • خیرین در خط مقدم عرصه مدرسه سازی هستند