Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@15:16:55 GMT

نوحه مؤثرترین بخش هیئت است

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۲۰۵۷

نوحه مؤثرترین بخش هیئت است

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام مجید باباخانی در دیدار و نشست هم‌اندیشی نوحه سرایان گفت: نوحه موثر‌ترین بخش هیئت است و اگرعمق پیدا کرده و غنا داده شود مخاطب آن رشد بیشتری پیدا می‌کند. تاریخ انتشار: 08:30 - 15 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۴۶۶۷

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی، در دیدار و نشست هم‌اندیشی نوحه سرایان ضمن تبریک دهه کرامت عنوان کرد: وقتی با هیئتی‌ها هم سخن می‌شویم می‌گویند که هر چه داریم از دستگاه امام حسین (ع) داریم و برای این جمله سال‌ها است تلاش می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود‌: معمولا مادحین بیشتر از دیگران دیده می‌شوند و مسئولان هیئت مقتدرانی مظلوم هستند که تقریبا هیچ نامی از آن‌ها دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از وزارت ارشاد اسلامی اینجا کلیک کنید

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه و با اشاره به نقش نوحه سرایان، تصریح کرد: نوحه سرایان هم شخصیت مظلومی و البته غیر مقتدری هستند که گرمی مجالس و قسمت محتوایی یک هیئت بر عهده آن‌ها نهاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد دعبل دو رسالت را دنبال می‌کند که اول ارائه خدمات به مداحان و شاعران و مرتبطین با موضوع هیئت بوده و بخش دوم پرچم داری یک حرکت علمی در این موضوع است.

باباخانی ادامه داد: باید شور حسینی در موضوع شعر هیئت تجلی پیدا کند، زیرا بسیاری از مردم ما تحت تاثیر همین نوحه‌ها است.

وی ضمن بیان تأثیرات نوحه اظهار کرد: نوحه موثر‌ترین بخش هیئت است و اگرعمق پیدا کرده و غنا داده شود مخاطب آن رشد بیشتری پیدا می‌کند.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اذعان کرد: در موضوع نوحه انسجام و برنامه ریزی همه جانبه برنامه ریزی کمی انجام شده است.

باباخانی تاکید کرد: این نشست باید شروعی باشد تا بدانیم از کجا شروع کنیم که در ادامه آن مشکلات را روشن شده و مرتفع شود. در سازمان تبلغات اسلامی عزم برای انسجام بخشی به موضوع نوحه جدی است.

مدیرکل تشکل‌های دینی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: سیاست گزاری در این حوزه نمی‌تواند از طرف نهاد حاکمیتی باشد و باید توسط اهل فن انجام شود. حال می‌تواند مطابق با سلقه اساتید و افراد مختلف تغییر کرده و از زوایای مختلف به آن نگاه شده و زیر ساخت آن فراهم شود.

 انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا سازمان تبلیغات اسلامی اخبار فرهنگی نوحه سرایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی در ادامه اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی اضافه کرد: سپس هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیئت رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899457

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • اعتماد به نیروهای داخلی؛ پیامد مهم اجرای طرح ملی ایران قوی
  • رئیس سازمان بسیج: نگاه به ایران بعد از عملیات وعده صادق ارتقا پیدا کرد
  • بخش اندکی از حق آبه هیرمند آزاد شده است
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • شورای اسلامی نسیم شهر منحل شد
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند