Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@13:32:20 GMT

طرز تهیه سوسیس پلو

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۲۱۲۳

طرز تهیه سوسیس پلو

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای تهیه سوسیس پلو در خانه رعایت نکات دقیق و ساده زیر کافی است. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

برنج ۲ پیمانه
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
نخود فرنگی ۱ پیمانه
کره به میزان لازم
سس سویا به میزان لازم
زعفران ۱ قاشق چایخوری (ساییده)
فلفل دلمه‌ای نصف پیمانه (رنگی)

طرز تهیه:

۱- ابتدا سوسیس‌ها را حلقه حلقه کرده و در کره تفت دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- پس از سرخ شدن آن‌ها را خارج کرده و فلفل دلمه ای‌ها را درون همان کره مقداری تفت دهید تا فقط کمی سبک شوند.

۳- نخود فرنگی را با مقداری آب بپزید.

۴- برنج را در ظرفی مناسب به مرحله آبکشی برسانید و آن را کمی پخته‌تر از حالت معمول بردارید.

۵- حالا مواد را با هم مخلوط کنید و به صورت لا به لا به برنج بدهید و در لایه آخر پنیر پیتزا را اضافه کرده و زعفران را آب کرده و روی برنج بدهید و یک لایه فویل گذاشته و به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید.

۶- برای سرو از سس قرمز استفاده کنید.

نکات:

● اگر دوست دارید این برنج را به صورت کته یا آبکش هم میتوانید طبخ کنید.

● بهتر است سوسیس‌ها را قالب بزنید تا زیبا‌تر شوند.

● میتوانید از سایر مواد مثل ذرت، لوبیا سبز و…هم استفاده کنید.

منبع: میهن فال

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه چگونه شکل گرفت و به قمر زمین تبدیل شد؟

ایتنا - دانشمندان سرانجام توالی رخدادهایی را کشف کرده‌اند که احتمالا به چرخش ماه به دور زمین در میلیاردها سال پیش منجر شده است.
بسیاری از آنچه محققان درباره خاستگاه ماه و ژئولوژی آن می‌دانند، از تجزیه و تحلیل سنگ‌هایی به دست آمده که فضانوردان آپولو جمع‌آوری کردند و به طور شگفت‌آوری، تراکم بالایی از تیتانیوم را نشان می‌دهند.

پژوهشگران گمان می‌کنند که ماه در حدود ۴.۵ میلیارد سال پیش زمانی شکل گرفت که جسم عظیم دیگری در منظومه شمسی به زمین برخورد کرد. ماه در ابتدا داغ بود و با یک اقیانوس سراسری از ماگما یا تفتال پوشانده شده بود.

اما اینکه ماه چگونه به شکلی در آمد که در حال حاضر وقتی در شب به آسمان نگاه می‌کنیم، شاهد آنیم، همچنان یک راز است.

هنگامی که سنگ مذاب به‌تدریج سرد شد، گوشته ماه و پوسته روشن را تشکیل داد اما در اعماق آن، به‌شدت از حالت تعادل خارج شد. در اینجا، اقیانوس ماگما به شکل مواد معدنی متراکم از جمله ایلمنیت‌ــ یک ماده معدنی حاوی تیتانیوم و آهن‌ــ متبلور شد.

اما این ماده متراکم که به داخل فرو می‌رفت، به نوعی با گوشته مخلوط و ذوب شد و به سطح بازگشت. با این حال، چگونگی و چرایی رسیدن این سنگ‌های آتشفشانی سرشار از تیتانیوم به سطح ماه ناشناخته مانده است.

هنوز مشخص نیست که آیا این ماده به یک‌باره یا به‌تدریج به شکل تکه‌های کوچک‌تر در ماه فرو رفته است.

دانشمندان هنوز به طور کامل متوجه نشده‌اند که چگونه برخی مواد سرشار از تیتانیوم که داخل ماه فرو رفته‌اند، به سمت پیدای آن‌ــ نیمکره ماه که همیشه رو به زمین است‌‌ــ‌ بالا آمده‌اند.

جف اندروز هانا، یکی دیگر از نویسندگان این مقاله، گفت: «قمر ما به معنای واقعی کلمه خود را زیرورو کرد و کاملا تغییر داد.»
 
دکتر اندروز هانا گفت: «برای نخستین بار، ما شواهد فیزیکی در دست داریم که به ما نشان می‌دهد در این مرحله حساس از تحولات ماه، در درون ماه چه اتفاقی می‌افتاد و این واقعا هیجان‌انگیز است.»

محققان برای درک چگونگی زیر و رو شدن ماه، شبیه‌سازی‌هایی از فرو رفتن یک لایه سرشار از ایلمنیت روی آن را بررسی کردند.

آن‌ها سپس این مشاهدات را با مجموعه‌ای از ناهنجاری‌های گرانش خطی که ماموریت گریل ناسا شناسایی کرده بود، مقایسه کردند. دو فضاپیمای این (ماموریت، یعنی ماموریت بازیابی جاذبه و آزمایشگاه داخلی ناسا یا گریل)، بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ به دور ماه چرخیدند و تغییرات کوچکی را در جاذبه گرانشی آن اندازه‌گیری کردند.

این ناهنجاری‌های خطی ناحیه تاریک وسیعی از سمت پیدای ماه را در بر گرفته که با جریان‌های آتشفشانی پوشیده شده که به دریاوار معروف است که در لاتین به معنای «دریا» است.

دانشمندان دریافتند که آثار گرانشی که ماموریت گریل اندازه‌گیری کرده، با شبیه‌سازی لایه ایلمنیت سازگار است.

آن‌ها توانستند از میدان گرانشی استفاده کنند تا از پراکندگی ایلمنیت، که پس از فرو رفتن بخش عمده لایه چگال باقی مانده بود، نقشه‌برداری کنند.

پژوهشگران خاطرنشان کردند که این نشان می‌دهد این مواد ایلمنیت به سمت پیدای ماه جابه‌جا شده و در سرازیرهای آبشاری ورقه‌‌مانند، به سمت داخل فرو رفته‌‌اند و «بقایایی از خود به جا گذاشته‌اند که همانطور که گریل مشاهده کرده، سبب ناهنجاری‌هایی در میدان گرانشی ماه شده‌ است».

ویگانگ لیانگ، یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «از آنجا که این کانی‌های سنگین چگال‌تر از گوشته زیرین‌اند، یک ناپایداری گرانشی ایجاد می‌کنند و شما انتظار دارید که این لایه بیشتر و عمیق‌تر در داخل ماه فرو برود.»

دانشمندان بر اساس این یافته‌ها می‌گویند که لایه سرشار از ایلمنیت بیش از ۴.۲۲ میلیارد سال پیش در ماه فرو رفت‌ــ و این با نقش فعالیت‌های آتشفشانی بعدی که در سطح ماه دیده شده، سازگار است.

دکتر اندروز هانا گفت: «از قرار معلوم، قدیمی‌ترین تاریخچه ماه زیر سطح آن نوشته شده و تنها به آمیزه و مجموعه مناسبی از مدل‌ها و داده‌ها نیاز است تا این قضیه آشکار شود.»

دیگر خبرها

  • نایلون چیست ؟
  • طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)
  • راز عجیب و غریب ‌چگونه تشکیل شدن ماه فاش شد
  • اورانوس در اعماق خود مقدار زیادی متان دارد
  • ماه چگونه شکل گرفت و به قمر زمین تبدیل شد؟
  • لایه‌های پر حفره
  • انجام بیش از ۱۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و عرضه غذا در تالش
  • استفاده از روش CLA برای بازنگری برنامه ۱۴۰۵ اصفهان
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد پلمب شد