Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@11:49:49 GMT

افزایش نابرابری در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۲۲۲۰

افزایش نابرابری در آمریکا

الگوی مصرف دهک‌های پایین درآمدی آمریکا تحت تاثیر کرونا تغییر کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، شوک اقتصادی ناشی از شیوع کرونا باعث تحت تاثیر قرار گرفتن درآمد خانوارهای فقیر این کشور و افزایش نابرابری درآمدی شده است. واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ در مطالعات این هفته خود در یافته است قرنطینه های سراسری اعمال شده در هفته های اخیر باعث افزایش قیمت اقلام غذایی شده و برای بسیاری از خانوارهای با درآمد پایین، تورم بین یک تا ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد بوده در صورتی که تورم برای طبقه ثروتمندتر ۰.۱ درصد اندازه گیری شده است.

آمریکا در حال حاضر اصلی‌ترین کانون درگیر با کرونا در جهان است و الگوی مصرف خانوارهای آمریکایی تحت تاثیر شیوع این ویروس در مقایسه با زمان قبل از بحران تغییر زیادی کرده است. بورن فن روی- اقتصاددان بلومبرگ گفت: با کاهش درآمدها به دلیل از دست رفتن موقت شغل ها، تمایل خانوارها به مخارج کمتر ضروری مثل تفریح و سرگرمی به وضوح کم شده و اختلاف درآمد و ثروت طبقه ثروتمند و فقیر مایه نگرانی است.

بانک مرکزی آمریکا که بزرگ‌ترین بسته حمایتی مقابله با کرونا در جهان را اجرا کرده است، اکنون کار دشواری برای احیای رشد اقتصادی دارد. نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه ژوئن باز  رقم ۱۱.۱ درصد را ثبت کرده است  اما کماکان حدود ۱۷.۸ میلیون آمریکایی فاقد شغل هستند که فاصله بسیار زیادی با رکوردهای پایین ثبت شده در طول سال قبل دارد.

از سوی دیگر اما میزان ثروت ثروتمندان آمریکایی با وجود کرونا کماکان رو به افزایش است تا جایی که ثروت جف بزوس- مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون و ثروتمندترین فرد آمریکا و جهان با بیش از ۲۵ میلیادر دلار افزایش به بالای ۱۷۱ میلیارد دلار رسیده است تا بدین ترتیب وی بار دیگر ثروت خود را به بالای ۱۷۰ میلیارد دلار برساند. در مقطعی و به دنبال جدایی بزوس از همسر سابقش و واگذاری قسمتی از سهام آمازون به وی، ثروت جف بزوس به حدود ۱۳۰میلیارد دلار نیز کاهش یافته بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست/ از اوکراین تا غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم در گزارشی اعلام کرد که هزینه نظامی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۶.۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن، به بالاترین سطح رسیده است.

این موسسه در گزارش جدید خود نوشت: هزینه نظامی جهان برای نهمین سال متوالی افزایش پیدا کرد و با ۲۴۴۳ میلیارد دلار، به بالاترین سطح رسید.

همچنین هزینه نظامی در هر پنج منطقه جغرافیایی که این موسسه آن را تعریف کرده نیز افزایش یافته است.

آمریکا با سهم ۳۷ درصدی مجموع و همچنین هزینه ۹۱۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ در حوزه نظامی، همچنان از این حیث رکورددار است. چین نیز با سهم ۱۲ درصدی و هزینه‌کرد ۲۹۶ میلیارد دلاری به همراه روسیه با سهم ۴.۵ درصدی و هزینه ۱۰۹ میلیارد دلاری در سال گذشته، در رتبه دوم و سوم قرار دارند؛ ارقام از افزایش ۲۴ درصدی هزینه نظامی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ حکایت دارد.

براساس اعلام این موسسه، اوکراین از حیث هزینه نظامی در سال ۲۰۲۳ در رتبه هشتم کشورهای پرهزینه قرار گرفت. هزینه‌های نظامی این کشور در سال گذشته مقایسه با سال پیش از آن، با ۵۱ درصد افزایش به ۶۴.۸ میلیارد دلار رسید؛ این رقم ۵۸ درصد مجموع هزینه‌های دولت کی‌یف را شامل می‌شود.

منطقه خاورمیانه نیز شاهد افزایش ۹ درصدی هزینه نظامی بود به طوری که هزینه نظامی رژمی صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه، با افزایش ۲۴ درصدی به ۲۷.۵ میلیارد دلار رسید.

کد خبر 6085346

دیگر خبرها

  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست/ از اوکراین تا غزه
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • قیمت طلا کاهش یافت