Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@08:58:32 GMT

انگلیس نگران نفت لیبی است

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۲۲۲۲

انگلیس نگران نفت لیبی است

سفارت انگلیس در طرابلس نسبت به گزارش‌ها از کاهش تولید نفت و دخالت خارجی در میادین نفتی در لیبی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، سفارت انگیلس در طرابلس با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر لزوم از سرگیری تولید نفت در لیبی اعلام کرد: انسداد و کاهش تولیدات در میادین نفتی لیبی و همچنین مداخله مزدوران خارجی در میادین نفتی این کشور نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: "انسداد میادین نفتی لیبی از ژانویه امسال تاکنون بیش از ۶ میلیارد دلار به لیبی آسیب وارد کرده و پیامدهای اقتصادی منفی به همراه داشته است. این انسداد همچنین به زیرساخت های نفتی لیبی آسیب رسانده است".

سفارت انگلیس تاکید کرده است که "گزارش‌ها مبنی بر مداخلات مزدوران خارجی به میادین نفتی شراره نگران کننده است. نظامی سازی بخش انرژی لیبی غیرقابل قبول است و آسیب‌های بیشتری را به همراه دارد. بخش انرژی برای بازیابی و بازسازی پس از بحران لیبی بسیار مهم است. نباید از آن به عنوان ابزار سیاسی استفاده کرد".

انگلیس حمایت مجدد خود را از "شرکت ملی نفت (NOC) به عنوان تنها شرکت نفتی مستقل لیبی" اعلام و بر لزوم از سرگیری تولیدات نفت توسط این شرکت تاکید کرد.

سفارت انگلیی در طرابلس همچنین خواستار شرکت همه طرف‌های درگیر در گفت‌گوی سیاسی به رهبری سازمان ملل متحد شده و تاکید کرد که مداخلات خارجی این تلاش‌ها را تضعیف می‌کند.

گروه‌های طرفدار حفتر در ماه ژانویه تأسیسات نفتی را در مناطق شرقی این کشور عملا تعطیل کردند؛ این اقدام منجر به توقف کامل تولید نفت در کشور شده است.

اداره ملی نفت لیبی اخیرا اعلام کرد خسارت نفتی این کشور از ماه ژانویه تاکنون از ۶ میلیارد دلار فراتر رفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي انگليس میادین نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی

استاندار همدان در نشست اعضای ستاد سفر استان همدان از مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد از اهتمام و تلاش‌های ارزنده امین روستایی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان برای همکاری مجدانه در ارائه خدمات شایسته به مسافران و هم‌استانی‌ها در طرح ستاد خدمات سفر نوروزی ۱۴۰۳ تشکر و قدردانی کرد.

در بخشی از این لوح آمده است: «خدای بزرگ را شاکریم که توفیق داریم قدرشناس بندگانی باشیم که با افکار زلال خود، رضایت حق تعالی و خدمت به هم‌میهنان را همسو با سازندگی و ترقی، بهترین ایده و  آرمان خود تلقی کرده و همواره به ایرانی آباد و سرفراز می‌اندیشند.»

دیگر خبرها

  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • مدیران نگران چه هستند؟
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • قدرتمندترین کامیون نفتی جهان (+ عکس)
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد