Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@19:53:24 GMT

آمریکا می‌خواهد کرونا را امنیتی کند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۲۳۲۰

آمریکا می‌خواهد کرونا را امنیتی کند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه علنی امروز پارلمان اظهار کرد: امروز دنیا شاهد یک تحول عمده در روابط بین‌الملل است که شاید در صد سال گذشته بعد از پایان جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است.

وی افزود: در شرایط سیال و گذار بین المللی که ۳۰ سال است در آن قرار داریم فهم دقیق اهمیت بسزایی دارد، چرا که هر کسی در این دوران دچار اشتباه شود متضرر شده و بعضا حکومت‌هایی تغییر یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف تصریح کرد: متاسفانه سران کشور در دوران گذار قبل از انقلاب نتوانستند از شرایط استفاده کنند و فرصت‌ها از دست رفت چرا که در گذشته کنش‌گری فعال و انسجام داخلی وجود نداشت و نخبگان جامعه نیز فاقد شجاعت و تدبیر کافی بودند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: اکنون همه مفاهیم روابط سیاسی دچار تحول بنیادین شده و جمهوری اسلامی فرصت‌های زیادی در دست دارد و امام خمینی (ره) اولین فردی بودند که این مسئله را تشخیص دادند که قدرت‌ها دچار تحول شده و جهان تنها به غرب محدود نمی‌شود.

وی گفت: آمریکا کرونا را امنیتی کرده و با چین به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویا این ویروس جنبه امنیتی دارد، البته این کشور برای حفظ خود دست به این اقدام می‌زند، از طرفی سران آمریکا سعی دارند تا جمهوری اسلامی را نیز امنیتی جلوه دهند.

ظریف تصریح کرد: جمهوری اسلامی اکنون یک قدرت در حال برآمدن است و در این جنگ تمام عیار آمریکا می‌خواهد به مفهوم سازی پرداخته و از ایران یک تهدید امنیتی بسازد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در جلسه‌ای که آمریکا برای اغتشاش‌های دی‌ماه ۹۶ در شورای امنیت برگزار کرد همه اعضا به موضوع برجام پرداختند و در جلسه هفته گذشته نیز تمامی اعضا درباره معاهده برجام و سیاست‌های غلط آمریکا سخن به میان آوردند.

درحال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس ظریف وزیر امور خارجه خروج از برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان
  • عملیات وعده صادق، قدرت دفاعی و امنیتی ایران را نشان داد
  • عملیات وعده صادق، بحران دکترین امنیتی- نظامی رژیم صهیونیستی
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از ایران دارد
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند