Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای برخی از مردم پختن غذا بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. اما برخی دیگر برای آشپزی دلهره دارند و معمولا نتایج خوبی در آشپزی بدست نمی‌آورند به همین دلیل سعی می‌کنند معمولا غذا‌های خود را به صورت آماده خریداری کنند.

از سوی دیگر برخی مواد غذایی هستند که برخی سعی می‌کنند آن‌ها را آماده در اختیار داشته باشند که برای مثال می‌توان نان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی راه‌ها و روش‌هایی برای پختن این مواد غذایی نیز وجود دارد که به صرفه جویی در هزینه‌ها و پایین آوردن خرج زندگی کمک می‌کند. در ادامه برخی از این مواد غذایی را نام خواهیم برد.

نان
نان یکی از مواد غذایی است که برای مصرف روزانه استفاده می‌شود و مخصوصا در ایران مردم به صورت روزانه نان تهیه می‌کنند. از سوی دیگر در این روز‌های کرونا مردم روش‌های پختن نان را یاد گرفتند و از این روش‌ها نان روزانه خود را تهیه کردند. در نتیجه نان که جزو مصارف روزانه است و اگر نان روزانه خود را در خانه تهیه کنید، شاهد صرفه‌جویی در هزینه‌های روزانه خواهید بود.

میان وعده برای کودکان
کودکان در روز خوراکی‌های زیادی می‌خورند در نتیجه اگر قرار باشد هر روز مجموعه‌ای از تنقلات را در اختیار کودکان قرار دهیم چیزی از پول ماهانه برایمان باقی نمی‌ماند. در نتیجه بهترین کار این است که میان وعده کودکان را در خانه درست کنیم. به عنوان میان وعده می‌توانیم برای کودکان پف فیل درست کنیم یا کیک و پنکیک بپزیم. همچنین گرانولا برای کودکان بسیار مقوی بوده و البته می‌توانید برای کودکان تنقلاتی سالم را در خانه با موادی که دارید درست کنید و در اختیارشان قرار دهید.

سس سالاد
سالاد معمولا همراه غذا مصرف می‌شود از سوی دیگر سالاد به سس یا یک چاشنی احتیاج دارد. اما برای اینکه هزینه خرید سس را پس‌انداز کنیم کافی است به جای سس از آبلیمو استفاده کنیم یا سس سالاد را در خانه به همراه آبلیمو و ماست درست کنیم.

در واقع نیازی نیست که تا برای سالاد یک سس جداگانه مخصوص بخرید. این روز‌ها که تنوع سس‌ها بسیار زیاد و وسوسه‌انگیز است، تهیه سس در خانه می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه هاا شود. شما عزیزان می‌توانید موارد دیگری که در این زمینه به ذهنتان می‌رسد را با ما به اشتراک بگذارید.

شیرینی و شکلات
اگر اهل شیرینی، شکلات یا مرباجات هستید باید بگوییم که برای کاهش هزینه‌ها بهترین کار این است که این مواد غذایی را در خانه تهیه کنید. تهیه‌ی این مواد غذایی در خانه علاوه بر این که باعث صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد؛ بسیار سالم هم بوده و جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

شما عزیزان می‌توانید موارد دیگری که در این زمینه برای صرفه جویی در هزینه‌ها به ذهنتان می‌رسد را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: دینو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد غذایی نان شیرینی صرفه جویی در هزینه ها مواد غذایی برای کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه

یحیی هاشمی نژاد رئیس اداره منابع آب شهرستان ابرکوه گفت: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره و همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی یک حلقه چاه غیرمجاز در یک واحد سنگ شکن در این شهرستان شناسایی و پس از طی مراحل قانونی پر شد که این امر صرفه جویی سالانه ۲ هزار و ۵۲۰ متر مکعب آب را در پی داشت. 

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار داشت: اداره منابع آب شهرستان ابرکوه با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند
  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در فریمان
  • طرز تهیه سوفله شکلاتی خوشمزه و آسان در خانه