Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، نماینده ولی فقیه در لرستان در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس مدیریت بیماری کرونا در سخنانی با تاکید بر توجه ویژه مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: همچنین ضرورت دارد که مردم از برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا پرهیز کنند.

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی با تاکید بر اینکه جان انسان محترم است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که ضرر جانی به کسی نزنیم، عنوان کرد: اصول دینی، وجدانی و ملی ما اقتضا می‌کند که این اجتماعات را در مجالس ترحیم و عروسی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: من از مردم عزیز استان درخواست می‌کنم که به مصوبات و درخواست‌های ستاد کرونا توجه کنند تا بتوانیم از این پیچ تاریخی با موفقیت و سلامت عبور کنیم.

استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و ادارات اجباری است

استاندار لرستان نیز در این رابطه با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستور العمل های بهداشتی از سوی مردم استان، اظهار کرد: از امروز استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده جمعی الزامی است.

سید موسی خادمی با تاکید بر اینکه تمامی ادارات، مراکز عمومی مانند شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و…، نهادهای نظامی، انتظامی و همه دستگاه‌های مربوط به حکومت و نظام از امروز موظف هستند که در داخل ادارات از ماسک استفاده کنند، افزود: همچنین باید از ورود ارباب رجوع بدون ماسک به ادارات و نهادها جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در استان تمهیداتی اندیشیده شده و از دو هفته پیش تا کنون نیز قیمت ماسک حدود ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرده است.

خادمی ادامه داد: مطابق آماری که ما داریم در حال حاضر ماسک سه لایه با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان در داروخانه‌های استان موجود است.

۱۰۰ میلیارد برای درمان کرونا در لرستان هزینه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم به افزوده شدن روزانه ۲۰۰ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در لرستان اشاره و اظهار کرد: لرستان در واقع جز استان‌های قرمز شیوع این بیماری است.

محمدرضا نیکبخت بیان کرد: لرستان خیلی نزدیک به شرایط قرمز است و با جابجایی یک تا دو نفر مریض، شرایط استان قرمز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در رابطه با این بیماری در استان هزینه شده است، عنوان کرد: این در حالیست که می‌توانست این اعتبار در حوزه دیگری هزینه می‌شد.

شرایط بسیار سخت بیماران کرونایی شدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: از مردم عزیز استان خواهش می‌کنم هم برای رفاه حال خودشان و هم برای اینکه درد این بیماری را تحمل نکنند موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه بارها در تلویزیون اعلام کرده‌ام که به مسائل مطرح شده در رابطه با رعایت موارد بهداشتی گوش کنید، گفت: درد این بیماری به گونه‌ای است که انگار «کارد» بر روی ریه فرد بیمار کشیده می‌شود، در مراحل شدید بیماری درد به همین شکل است.

نیکبخت تصریح کرد: ما باید خود را با رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی از بیماری دور نگه داریم.

کد خبر 528060 برچسب‌ها استان لرستان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان لرستان كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هیچ‌گونه خسارتی از بیماری زنگ زرد در گندمزارهای این استان تاکنون گزارش نشده‌است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، کامران پیرزادی، عصر امروز، در حاشیۀ بازدید از مزارع روستاهای سراب نیلوفر و مدبه، تأکید کرد: عوامل خسارت‌زا 40 درصد به محصولات تولیدی آسیب می‌زنند و 69 شبکۀ مراقبت با 418 نفر کار پایش مزارع لرستان را انجام می‌دهند.

او اضافه کرد: تشخیص به‌موقع بیماری‌ها، آفات، علف‌های هرز، توسعۀ سم‌پاشی و معرفی نوع سمومی که باید در زمان مشخص استفاده شود را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در 400 هکتار از اراضی لرستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز در سطح 145هزار هکتار گندم و 60هزار هکتار جو انجام شده‌است، بیان کرد: 18هزار هکتار از اراضی از آفت سن و 1450 هکتار از زنگ زرد پاک‌سازی شده‌است.

پیرزادی یادآور شد: بیماری قارچی زنگ زرد یک بیماری سرمادوست است که در اثر رطوبت و دمای پایین مزارع گندم را مورد حمله قرار می‌دهد.

او اعلام کرد: هیچ‌گونه خسارتی از بیماری زنگ زرد در گندمزارهای لرستان به‌دلیل توصیه‌های کارشناسان تاکنون گزارش نشده‌است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • افزایش دمای روزانه هوا تا پایان هفته در لرستان
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج 
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید