Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کسر از حقوق دانشجومعلمان توسط دانشگاه فرهنیگان برای هزینه‌های رفاهی(25 درصد برای دانشجویان غیرخوابگاهی و 45 درصد برای دانشجویان خوابگاهی)، موضوعی بوده که از ابتدای تأسیس دانشگاه فرهنگیان محل اختلاف نظر بین مسئولان این دانشگاه و دانشجومعلمان است. دانشجویان معتقد هستند این کسر از حقوق قانونی نبوده و حقوق آنها نباید صرف هزینه‌های آموزشی و رفاهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد امین غیرتمند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کاهش حقوق دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: مسئولان این دانشگاه به بهانه‌های واهی از فروردین ماه اقدام به کسر 25 درصدی حقوق دانشجومعلمان کرده‌اند.

کسری 25درصدی حقوق دانشجو معلمان برای امکانات رفاهی

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور یعنی بهمن‌ماه دانشگاه‌ها به صورت نیمه تعطیل یا تعطیل بوده‌اند و طبیعتا دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور نداشتند تا از امکانات رفاهی و آموزشی استفاده کنند؛ اما همچنان از حقوق آنها رقمی برای این امکانات کسر می‌شود.

دبیر شورای صنفی پردیس علامه دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: در حالت عادی 45 درصد از حقوق 2 میلیون و 800 هزار تومانی دانشجومعلمان معادل 1 میلیون و 260 هزار تومان کسر می‌شود. این هزینه‌ها عمدتاً به اسم شهریه خوابگاه، غذا و ایاب و ذهاب است.

وی با بیان اینکه در ایامی که دانشگاه‌ها به دلیل ویروس کرونا تعطیل بوده است حدود 25 درصد از حقوق دانشجومعلمان کسر می‌شود، گفت: این در حالی رخ می‌دهد که اسفندماه نیز همان 45 درصد از حقوق دانشجو معلمان کسر شده است.

غیرتمند با اشاره به پیگیری‌های شورای صنفی پردیس علامه دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: مسئولان دانشگاه در پاسخ به مطالبات دانشجویان می‌گویند این هزینه‌ها صرف افزایش امکانات رفاهی و آموزشی دانشگاه‌ می‌شود.

دانشگاه فرهنگیان بدون ابلاغ رسمی اقدام به کسر حقوق دانشجویان می‌کند

این دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: هنوز از سوی نهادهای مربوطه به دانشگاه فرهنگیان برای کسر 25 درصدی حقوق دانشجومعلمان هیچ ابلاغ صورت نگرفته است؛ اما متاسفانه این دانشگاه کسری حقوق را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: حدود یک ماه پیش جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان با حضور رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه فرهنگیان تشکیل شد. در آن زمان شورای موسس صنفی دانشگاه فرهنگیان نامه‌ای خطاب به 14 نفر حاضر در جلسه ارسال کرد.

غیرتمند با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش به شورای صنفی قول همکاری برای حل کسری حقوق دانشجو معلمان را داده بود، گفت: متاسفانه حاجی‌میرزایی به وعده خود عمل نکرد و تنها خروجی جلسه هیئت امنا تشکیل هیئتی برای بازنگری در هزینه‌ها داشته باشد.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مشکل کسری حقوق دانشجومعلمان را حل کند

دبیر شورای صنفی پردیس علامه دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در مقابل مطالبات دانشجومعلمان بیان کرده است که کسر 45 درصدی از حقوق دانشجویان مصوبه مجلس شورای اسلامی است و دانشجو معلمان اگر اعتراضی دارند باید از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیری کنند.

وی با اشاره به کارکرد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تنها این کمیسیون می‌توانند کسری هزینه‌های دانشگاه فرهنگیان را تامین کرده تا دیگر این دانشگاه با حقوق دانشجویان خود درآمد زایی نکند.

غیرتمند بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان طبق قانون باید بعد از اتمام امتحانات پایان ترم تنها 10 درصد از حقوق دانشجو معلمان را تحت عناون نگهداری از خوابگاه‌ها کسر کند و اگر از ماه آینده باز نیز 25 درصد کم کند خلاف قانون عمل کرده است.

این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: کسر 45 درصدی حقوق از دانشجومعلمان ظلم آشکار در حق آنهاست و امیدواریم این مشکل هر چه سریعتر از سوی مسئولان برطرف شود.

انتهای پیام/

300 / 320 کاهش حقوق دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان کرونا کمیسیون آموزش مجلس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان کرونا کمیسیون آموزش مجلس حقوق دانشجو معلمان حقوق دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان حقوق دانشجو درصد از حقوق شورای صنفی درصدی حقوق هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان باعث شده است که وزارت آموزش و پرورش در مواقع اضطراری که با کمبود نیرو مواجه است، بتواند علاوه بر نیرو‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل نموده اند و تعهد خدمت دارند، از بین دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها، موسسات عالی و حوزه‌های علمیه اقدام به جذب نیرو نماید. این روزها کاهش شهریه دوره مهارت‌آموزی درخواست معلمان شده است.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
طبق مصاحبه جناب آقای فرهادی قرار بوده شهریه پودمان‌ها برای معلمان ماده ۲۸ به نصف برسه و بقیه اش هم به صورت قسطی از حقوق‌ها کسر بشه ولی متاسفانه دانشگاه فرهنگیان که ما تماس گرفتیم گفتن که ۵۴۰۰ باید پرداخت کنید.
از شما به نمایندگی از قشر فرهنگی جامعه خواهش میکنیم در این مورد پیگیری کنید.

دیگر خبرها

  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی
  • اردوی جهادی دانشگاه فرهنگیان نیر در روستاهای سرعین