Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازرسی سازمان حمایت از تمرکز بر کنترل قیمت کالای‌های اساسی و اولویت‌دار خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، "سیدجواد احمدی" با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ بازرس برای ۴ میلیون واحد صنفی استفاده شده است، از کمبود بازرس گفت و افزود: به دلیل کمبود بازرس مجبور به تمرکز بر روی کالا‌های اساسی و موضوعات شکایت محور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی از بازرسی روزانه بر همه کالا‌ها و خدمات در سطح کشور گفت و افزود: اولویت سازمان حمایت در بازرسی و کنترل بر کالا‌های اساسی است. چنانچه تعادل اینگونه کالا‌ها مانند گوشت و مرغ تغییر کند بازرسی و کنترل بیشتری خواهد شد.

معاون بازرسی سازمان حمایت افزود: در این هفته کنترل و بازرسی قیمت مرغ و تخم مرغ، برنج، لوازم خانگی و در بین مصالح ساختمانی سیمان در اولویت هستند. این اولویت‌ها ممکن است در روز‌ها و هفته‌ی بعد تغییر کند.

وی اخفا و امتناع از فروش و عرضه کالا را بارزترین تخلفات بازار عنوان کرد و گفت: همه مواردی که تخلف محسوب می‌شود مد نظر بازرسان و تعزیرات بوده و طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

معاون بازرسی سازمان حمایت از افزایش ۴۵ درصدی گشت تعزیرات گفت و افزود: در سه ماهه نخست سال ۳۵ هزار و ۱۵۹ گشت مشترک انجام شده است که در صحنه درباره تخلفات انجام شده حکم صادر شده است. بازرسی شکایت محور است و تا شکایتی صورت نگیرد تعزیرات و بازرسان برخورد نکردند.

احمدی افزود: ۵.۵ درصد از بازرسی‌ها منجر به برخورد و اجرای حکم می‌شود و در ۹۵ درصد تخلفی مشاهده نشده است. امتناع از فروش مرغ و اشکال در تامین کالا در بازار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است. قیمت میانگین مرغ امروز (شنبه) در تهران ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

"مهدی یوسف‌خانی" رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی هم به قیمت مصوب ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان مرغ اشاره کرد و مشکل اصلی را عرضه نشدن مرغ با قیمت ۱۰ هزار تومان به کشتارگاه است.

احمد مقدسی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور هم سیاست‌های قیمت گذاری بر قیمت بازار را بی تاثیر خواند و گفت: این بازار است که قیمت را تنظیم می‌کند. واردات گوشت در سال گذشته باعث ورشکستگی تولید کننده گوشت قرمز شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برنج مرغ لوازم خانگی معاون بازرسی سازمان حمایت کمبود بازرس سازمان حمایت کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و موادمخدر در سال‌ ۱۴۰۳

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: معماری پلیس در سال ۱۴۰۳ تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و قاچاقچیان مواد مخدر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، سردار احمد رضا رادان، امروز_چهارشنبه هشتم فروردین_ در سفر به استان زنجان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و عید نوروز به مردم این استان با تشریح اولویت‌های کاری پلیس در سطح جامعه، اظهار کرد: هوشمندسازی پلیس، دومین اولویت انتظامی است و معماری پلیس در سال ۱۴۰۳ برخورد قاطع با سارقان، برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاقچیان کالا است.

فرمانده کل انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به انجام نظارت‌های ستادی در سطح استان پرداخت و تصریح کرد: بازرسی‌های لازم از عملکرد هر رده بر اساس اولویت‌های سال گذشته و در تمام مأموریت‌ها انجام می‌شود و در پایان جمع‌بندی نظارت ستادی انجام خواهد شد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شش اولویت انتظامی، خاطرنشان کرد: بهبود معیشت کارکنان انتظامی با اولویت تمرکز بر خانه‌های سازمانی مورد تاکید بوده و مسکن دغدغه اصلی همه ما است.

کد خبر 739547

دیگر خبرها

  • تداوم توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس
  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • بازرسی ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
  • تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و موادمخدر در سال‌ ۱۴۰۳
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در شهرستان مهر