Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@02:11:43 GMT

رونق تولید تنها راه نجات کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۲۸۴۲

رونق تولید تنها راه نجات کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار مدیرعامل و هیات مدیره شرکت سایپا آذربایجان از صنعتگران بعنوان مجاهد در راه خدا یاد کرد و گفت: در مسیر تعالی اقتصاد کشور هرکسی که بتواند تولید ملی را رونق دهد مانند مجاهدی است که در راه خدا گام برمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او رونق و جهش تولید در همه مجموعه‌های صنعتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با تکیه بر توان و دانش دانشمندان جوان، ارتباط دانشگاه‌ها با واحد‌های تولیدی را تقویت کنیم؛ تا درسایه پژوهش‌های کاربردی جوانان تحصیل کرده زمینه تولید قطعاتی با فناوری پیشرفته فراهم و به بازار‌های داخلی و خارجی صادر شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه هنوز هیچ کس به اندازه مقام رهبری به مقاوم سازی اقتصاد ملی حساس نشده است گفت: در سایه کم توجهی‌ها و کم کاری در حوزه اقتصاد داخلی امروز کنترل و نظارت بر بازار سخت شده و قیمت‌های افسار گسیخته مردم را در تنگنا قرار داده است.

امام جمعه تبریز تلاش و همت مضاعف برای چرخش چرخ‌های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و از مدیران اقتصادی خواست در رونق بخشی به عرصه تولید ریسک پذیر باشند.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود جانشین پروری را یکی از اصول مدیریتی دانست و گفت: مدیران موفق، نسل جوان را برای تصدی مسئولیت‌های بزرگ آماده کنند.

او با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در شرکت سایپا آذربایجان گفت: جهش تولیدی که در طول یک سال گذشته در سایپا آذربایجان به همت کارگران سخت کوشش به دست آمده و انتخاب این مجموعه به عنوان واحد نمونه صنعتی استان؛ نشان از به ثمر نشستن اراده‌های بزرگی است که تعالی اقتصاد کشور را اولویت خود می دانند.

 زینالی مدیرعامل شرکت سایپا آذربایجان هم با ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه صنعتی گفت: تولید این کارخانه در ۳ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش داشته است.

 زینالی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ نوع قطعه در این شرکت تولید می شود گفت: با رشد ۱۰۰ درصدی در تنوع محصولات، تعداد محصولات تولیدی در این کارخانه به ۴۴ نوع خواهد رسید.

مدیرعامل سایپا آذربایجان با اشاره به برنامه‌های صادراتی این شرکت گفت: این شرکت برای اولین بار در اسفند ماه سال ۹۸ محموله صادراتی به ارزش یک میلیارد تومان به عراق صادر کرده است.

زینالی افزود: با افتتاح خط تولید موتور صادراتی پراید؛ ماهانه ۵۰۰ دستگاه موتور به کشور‌های همسایه صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه تبریز رونق تولید سایپا آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» اظهار کرد: جهش یعنی اینکه سهم اقتصاد دولتی نصف شود و درصد بخش خصوصی و بخش تعاونی حداقل دو برابر شود. نمی‌گویم که این اتفاق یکساله رقم بخورد، اما باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: مشارکت مردمی در شعار سال یعنی اقتصاد خرد و بنگاه‌های کوچک مورد توجه باشد. در حال حاضر بعضی بخش‌های شهرک‌های صنعتی به درستی نمی‌کنند، برخی ظرفیت‌ها به افراد واگذار شده، اما فعال نیستند. یکی از تفاضا‌ها این است که تمام ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی در کشور فعال باشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: باید الگوی حکمرانی برای تولید داشته باشیم، اگر اقتصاد به مردم واگذار اقتصادشود دستاورد‌های بهتری خواهد داشت، مردم در این زمینه آمادگی دارند و اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد.

وی تأکید کرد: دولت باید اراده‌ای برای الگوی حکمرانی تولید داشته باشد و این در کشور ما امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها