Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@19:17:11 GMT

درخواست عراق برای توقف عملیات نظامی ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۲۹۴۱

درخواست عراق برای توقف عملیات نظامی ترکیه

غداد الیوم، احمد ملا طلال، سخنگوی نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: نیروهای ترکیه مدتی است که علیه خاک عراق حملات متعددی انجام می‌دهند. ما علاوه بر محکومیت این اقدامات را که به روابط مستحکم و درازمدت میان دو ملت دوست، ضربه می‌زند، خواستار توقف فوری این حملات هستیم که به صلح منطقه‌ای ضربه وارد می‌کند علاوه بر این تعرض به حاکمیت، جان و اموال و دارایی‌های شهروندان عراقی‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: دولت عراق به سفیر ترکیه در بغداد دو نامه اعتراض‌آمیز و شدیداللحن ارائه کرد که در آن نامه‌ها تاکید شده است، عراق برای دستیابی به حق و حقوق خود در مخالفت با این حملات و درخواست برای توقف آن در چارچوب قانون و منشورهای بین‌المللی عمل خواهد کرد.

طلال همچنین تصریح کرد: طرف ترکیه مسئول حقوقی و اخلاقی تلفات جانی و مالی عراقی‌ها است و این حملات نقض حاکمیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق و امنیت ملت آن به شمار می‌آید.

سخنگوی نخست وزیر عراق اظهار داشت: باید جامعه جهانی اقداماتی را با هدف تقویت ثبات منطقه و حمایت و پشتیبانی از حق حاکمیتی عراق در حفاظت از اراضی و سلامت ملت خود اتخاذ کند.

311312

کد خبر 1406711

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی فیدان با امیرعبداللهیان درباره حملات ایران به اسرائیل

رسانه‌های ترکیه از تماس تلفنی وزیر خارجه این کشور هاکان فیدان با حسین امیرعبداللهیان  درباره حملات تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش مشرق، «ما خواهان تشدید بیشتر در منطقه به دنبال انتقام‌جویی ایران علیه اسرائیل نیستیم»، این حرف را وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد.

به گزارش رسانه‌های دولتی ترکیه از قبیل هابر تُرک و خبرگزاری آناتولی، دیپلمات ارشد این کشور با حسین امیرعبداللهیان درباره حمله تنبیهی بامداد امروز ایران، تماس تلفنی برقرار کرد.

طبق این روایت، فیدان اعلام کرد که ترکیه خواهان تشدید بیشتر در منطقه نیست و «ما آرزو می‌کنیم اقداماتی که باعث افزایش تنش می‌شود، پایان یابد».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد امروز به عنوان بخشی از تنبیه رژیم صهیونیستی در رابطه با حمله تروریستی به کنسولگری تهران در دمشق، با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

به روایت رسانه‌های ترکیه، امیرعبداللهیان به فیدان گفت که اقدام تنبیهی علیه اسرائیل پایان یافته و تا زمانی که مورد حمله قرار نگیرد عملیات جدیدی را آغاز نخواهد کرد. او البته هشدار داد که اگر دوباره به ایران حمله شود، این بار پاسخ قوی‌تری خواهد داد.

دیگر خبرها

  • اوکراین عملیات ایران را دستاویز درخواست برای تسلیحات قرار داد
  • حملات موشکی حزب الله به مرکز رادار و ۳ پایگاه نظامی صهیونیست‌ها
  • درخواست رئیس سیا از ترکیه درباره ایران
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید/ درخواست وزیر اسرائیلی برای اشغال نوار غزه
  • لاوروف: رژیم صهیونیستی از ما درخواست کرده حملات ایران را محکوم کنیم
  • رایزنی فیدان با امیرعبداللهیان درباره حملات ایران به اسرائیل
  • بازیکن جوان ترکیه‌ای رئال درخواست جدایی داد!
  • سیاست «صبر استراتژیک» خط قرمزهای ایران را شامل نمی‌شود
  • جزئیات عملیات وعده صادق ایران علیه اسرائیل/ سه موج حمله چگونه اجرایی شد؟
  • مقاومت عراق هم به موج حملات موشکی به اسرائیل پیوست