Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک نویسنده کتاب گفت: باید به دنبال تربیت افراد توانمند باشیم و این فرصت را به آنان بدهیم تا به خلق آثار جدید و ارزشمند بپردازند، از سوی دیگر برخی از افراد که به تکرار رسیده‌اند را از دور خارج کنیم تا فضا برای نویسندگان جوان فراهم شود. تاریخ انتشار: 09:44 - 15 تير 1399 - کد خبر: ۶۲۵۷۸۱

مجید سانکهن در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون سرانه مطالعه در کشور گفت: پایین بودن سرانه مطالعه در زمان قرنطینه و شیوع بیماری کرونا نشان می‌دهد که مشکلات حوزه فرهنگی ریشه در عوامل گوناگون دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تلاش‌های انجام شده برای افزایش سرانه مطالعه اشاره و ابراز کرد: برخی از بخش‌های فرهنگی تلاش فراوانی برای افزایش سرانه مطالعه انجام دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به رویکرد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اشاره کرد که فایل‌های خود را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار داد، فایل‌هایی که تا پیش از این دسترسی به آن‌ها نیازمند نامه نگاری‌ها و زمان بسیار بود.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

وی در همین راستا اظهار کرد: تدبیر برخی از انتشاراتی‌ها برای ارائه خدمات متنوع جهت دسترسی آسان مخاطبان به خرید و یا مطالعه کتاب به صورت هدیه در فضای مجازی بسیار خوب بوده، اما باید اعتراف کرد که هیچ یک از این ترفند‌ها نتوانسته شرایط را برای افزایش سرانه مطالعه فراهم کند.

سانکهن استفاده از فضای مجازی برای گسترش سرانه مطالعه را مقوله‌ای جدید، اما جالب و تاثیرگذار دانست و افزود: فضای مجازی به عنوان مولفه‌ای جدید و تا حدودی تاثیرگذار توانسته تسهیلگر ارتباط بین ناشر و مخاطب باشد، با این حال این سیستم جوان نیازمند زمان بیشتری برای همه گیر شدن است.

این نویسنده کتاب پیرامون توجه و رعایت برخی اصول کلیدی جهت پیشرفت در عرصه نویسندگی و افزایش سرانه مطالعه اظهار کرد: نویسندگان علاوه بر ذوق، علاقه و پتانسیل به گزینه‌های مهم‌تری همچون تجربه و مسلط بودن به ابزار و تکنیک‌های نویسندگی نیازمند هستند، علاوه بر این باید به نویسندگان نوقلم فرصت داد تا تجربه کنند و در کنار آموزش تکنیک‌های نگارش به کسب تجربه مبادرت بورزند تا چرخه ناقص و معیوب نویسندگی ترمیم شود، البته باید این امر را نیز در نظر گرفت حد فاصل آموزش نویسندگان با تجربه و ارائه محتوا‌های با ارزش یک ریزش مخاطب را در پیش خواهد داشت.

وی مطالعه و تجربه را دو عنصر مهم تشکیل دهنده یک نویسنده خوب دانست و تاکید کرد: تجربه یکی از ارزشمندترین عناصری است که در حوزه نویسندگی می‌توان از آن یاد کرد در کنار آن مطالعه، تجربه و افزایش اطلاعات نیز کاربرد فراوانی برای یک نویسنده دارد.

این نویسنده کتاب حضور برخی نویسنده نما‌ها در فضای فرهنگی را عاملی تاثیرگذار بر دل‌زدگی مخاطب دانست و بیان کرد: برخی افراد واقعاً نویسنده نیستند و تنها فکر می‌کنند که توانایی نویسندگی دارند این افراد در کار خود موفق نیستند و البته گروهی دیگر هستند که دست به قلم می‌برند اما نویسنده بودن خود را باور ندارند و خود را تنها فعالان فرهنگی می‌دانند هنگامی که به این باور نرسیده باشیم که پتانسیل‌های ما توانایی خلق آثار ارزشمند را رقم می‌زند پس شاهد مشکلات سیستماتیک در حوزه فرهنگ و نویسندگی خواهیم بود.

سانکهن لزوم توجه به نوع قلم در نویسندگان را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: باید همواره توجه داشت متونی که نوشته می‌شود و یا محتوا‌یی که تولید می‌شود باید از قلمی جذاب و تاثیرگذار برخوردار باشد تا بدین ترتیب خواننده را جذب اثر کند و سرانه مطالعه را افزایش دهد، باید به دنبال تربیت افراد توانمند باشیم و این فرصت را به آنان بدهیم تا به خلق آثار جدید و ارزشمند بپردازند از سوی دیگر برخی از افراد که به تکرار رسیده‌اند را از دور خارج کنیم تا فضا برای نویسندگان جوان فراهم همچنین رشد توسعه حوزه نویسندگی ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات سرانه مطالعه افزایش سرانه مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با اجرای این طرح در سطح کشور گفت: در اجرای این طرح ۵۰ درصد به تعداد فضاهای ورزشی آموزش و پرورش اضافه شده و ۲۸۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این امر موجب شد تا سرانه ورزشی ۳۳ درصد افزایش یابد تا در سرانه از سه دهم مترمربع به چهاردهم متر مربع دست یابیم، ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی از هدف گذاری‌های این طرح است.

ستاری فرد گفت: استمرار نهضت ملی احداث فضاهای ورزشی را برای سال ١٤٠٣ برنامه ریزی کرده‌ایم که تحقق این مهم زمینه کیفیت بخشی به ورزش دانش آموزی را فراهم می‌سازد، اعتبارات خوبی نیز در این راستا پیش بینی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص عملکرد استان آذربایجان غربی در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال ١٤٠٢، استان آذربایجان غربی جزو استان‌های برتر در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی بوده و عملکرد بسیار خوبی را در این زمینه داشته است.

وی به ظرفیت‌های مهم استان آذربایجان غربی در زمینه ورزش دانش آموزی اشاره کرد و گفت: مجموعه ورزشی- فرهنگی چند منطوره شهید رجایی استان آذربایجان غربی جزو مجموعه‌های بی نظیر در ورزش دانش آموزی کشور است که با توجه به این ظرفیت موجود، امیدواریم میزبانی‌های مهم کشوری و حتی بین المللی ورزش‌های دانش آموزی را در این مجموعه شاهد باشیم.

کد خبر 6081349

دیگر خبرها

  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • رژیم فستینگ می تواند از سلامت روده با افزایش سن محافظت کند
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • کاربرد عجیب پلک که نمی‌دانستید!
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان