Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: ما هم برای کمک و ساماندهی به وضعیت جذامی‌های مشهد و حل ریشه‌ای مشکلات آنها اعلام آمادگی می‌کنیم و در بحث‌های عمرانی و ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید برای این افراد در کنار سایر ارگان‌ها مانند شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) خواهیم بود.

حامد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که ما به صورت میدانی انجام داده‌ایم، بیشترین مشکل جذامی‌های خیابان وحید 8 پذیرش اجتماعی است که باید تلاش کنیم این افراد را به دل جامعه برگردانیم و این برچسب محله جذامی‌ها از آن منطقه برداشته شود چرا که این افراد اگرچه آثار این بیماری را بر جسم خود دارند اما ناقل بیماری نیستند و باید در جامعه این فرهنگ نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: برخلاف ادعاهای مطرح شده از طرف انجمن حمایت از جذامیان، کمک‌های ما از سال گذشته به افراد مجذوم قطع نشده بلکه شکل آن به بسته‌های معیشتی تغییر کرده است.

وی متذکر شد: انجمن حمایت از جذامیان از ما توقع کمک مالی دارد بر این مبنا که می‌گویند پول را به ما بدهید تا خودمان هزینه کنیم، اما وقتی می‌پرسیم این پول را صرف چه چیزی می‌کنید، می‌گویند شما چکار دارید شاید بخواهیم این پول را صرف هزینه‌های اداری کنیم!

صادقی با بیان اینکه برای ما پذیرفتنی نیست که از محل وقف برای کمک به جذامی‌ها پولی در نظر بگیریم اما این پول صرف هزینه‌های اداری مجموعه‌ای شود که خود را حامی جذامی‌ها نامیده است، گفت: انجمن باید تکلیف خود را معلوم کند اگر یک انجمن خیریه و مردمی است چرا باید هزینه اداری برای این کار در نظر بگیرد؟ به خاطر همین بحث‌ها ما کمک‌های مالی به انجمن را از سال قبل قطع کردیم و خودمان به صورت مستقیم بسته‌های معیشتی برای جذامی‌ها تهیه می‌کنیم و به آنها تحویل می‌دهیم.

معاون اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: سال 98 در راستای عمل به موقوفه 3710 که بخشی از عواید آن برای کمک به مجذومان در نظر گرفته شده است 200 بسته معیشتی در سه مرحله بین این عزیزان توزیع کردیم که ارزش ریالی هر بسته حدود 250هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: غیر از این 50 بسته لوازم التحریر و 500 وعده غذایی(در دو مرحله) توزیع شده و در دو مرحله نیز اردوی زیارتی به حرم مطهر برگزار کردیم و با تمهیداتی مانند تامین وسیله نقلیه این افراد را به حرم مطهر رضوی بردیم زیارت کردند.

صادقی با بیان اینکه از سال 98 موضوع وقف جذامی‌ها در اختیار ما قرار داده شده و قبلا مدیریت موقوفات حرم مطهر خودشان به صورت مالی به انجمن حمایت از جذامی‌ها کمک می‌کرده‌اند، افزود: سهم این افراد در موقوفه 3710 مشخص نیست و فقط نکته‌ای که واقف ذکر کرده این است که از محل در آمد این موقوفه به افراد مجذوم هم کمک شود.

معاون اجتماعی بنیاد کرامت رضوی نگاه ما در حوزه محرومیت زدایی این است که اگر حضرت رضا(ع) الان در حیات ظاهری بودند چکار می‌کردند؟ جواب این سوال در سیره اهل بیت(ع) وجود دارد، در فرهنگ اهل بیت کمک به جذامی‌ها مهربانی با آنها و حتی هم غذاشدن با این افراد بوده است، بنابراین ما هم برای کمک و سامان‌دهی به وضعیت این عزیزان و حل ریشه‌ای مشکلات آنها اعلام آمادگی می‌کنیم و در بحث‌های عمرانی و ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید برای این افراد در کنار سایر ارگان‌های متولی مانند شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه خاتم الانبیا خواهیم بود.

گفتنی است؛ پیش از این نیز با هماهنگی دادستانی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری این شهر در کنار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) آمادگی کامل خود را برای ساخت واحدهای مسکونی جدید و متناسب با وضعیت جسمی جذامی‌ها اعلام کردند و حالا با ورود آستان قدس رضوی به عنوان ضلع چهارم، باید منتظر اتفاق‌های خوبی در این زمینه بود.

انتهای پیام/ 70068

منبع: فارس

کلیدواژه: آستان قدس رضوی حامد صادقی جذامی ها برای کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری، مهندس مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به دعوت بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» به کشور مالزی سفر کردند. هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی که سال گذشته صورت گرفت، برای پیگیری تفاهمات صورت گرفته در زمینه تبادل تجربیات مشترک، چاپ قرآن، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین به کشور مالزی سفر کردند. این هیئت اعزامی، ضمن حضور در بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» از نزدیک با فعالیت‌های مختلف و دستاورد‌های قرآنی این مجموعه آشنا شدند.  در این بازدید هیئت اعزامی آستان قدس رضوی با پروفسورعبداللطیف، و رئیس بنیاد رستو دیدار و گفتگو کردند و قرآن ویژه مردم فلسطین که صرفا به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیئت اهدا شد.  بنیاد رستو به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی در سال ۱۹۹۸ و با هدف گسترش پیام اسلام به سراسر جهان، تقویت ایمان مسلمانان و احیای هنر‌های اسلامی در کشور مالزی و در شهر شاه عالم تاسیس شد. این سازمان تا امروز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار رینگیت را صرف جمع‌آوری و پیشرفت نقوش سنتی فرهنگ مالزی کرده است که متاثر از فرهنگ اسلامی است. این مرکز با حمایت دولت و خیرین تبدیل به یک مرکز بزرگ برای نشر قرآن کریم و احیای هنر‌های اسلامی شده است که دارای کارگاه‌های خوشنویسی و تذهیب قرآن کریم، فروشگاهی برای فروش آثار هنری قرآنی و گاهی پذیرایی میهمانانی از کشور‌های مختلف جهان است. همچنین ارتباط فرهنگی با کشور‌های اسلامی از دیگر سیاست‌های این بنیاد محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد