Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد راستینه هفشجانی نماینده شهر کرد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز -یکشنبه – پس از  گزارش وزیر امور خارجه گفت: جامعه ایران در طول ۴۰ سال گذشته در اوج اقتدار و عزت بوده است؛ در وزارت امور خارجه شکل گیری دیپلماسی اقتصادی با همکاری بخش خصوصی را شاهد نبوده ایم، اراده جدی برای نقش آفرینی اقتصادی بخش خصوصی در این مجموعه وجود ندارد؛ دیپلماسی اقتصادی وابسته به دولت نیست، بلکه با همکاری طیف وسیعی محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت امور خارجه در این حوزه هدایت کننده است، اکنون باید پاسخ داده شود نقش بخش خصوصی و نهادهای مدنی در سیاست های اقتصادی وزارت خارجه کجاست؛ فعالیت های اقتصادی کشور با برجام شرطی و اقتصاد ما به عنوان هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا با شروط برجامی محدود شده است، به طوری که وقتی شورای حکام قطعنامه ای صادر می کند، نرخ ارز بی رویه افزایش می یابد.

نماینده شهر کرد خطاب به ظریف ادامه داد:  شما از کاهش فشار بر مردم سخن می گویید در حالی که شرط های برجامی، سقوط آزاد ارز و مشکلات اقتصادی را برای مردم رقم زده است،  اقتصاد دلارمحور حرکت ذلیلانه وزارت خارجه را رقم زده است؛ از شهید حاج قاسم سلیمانی سخن می گویی، دیپلماسی ایشان با مقاومت نتیجه داد که این رویه در وزارت خارجه متفاوت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:  برجام با هدف از کار انداختن چرخ های سانتریفیوژها سبب از کار انداختن چرخ های اقتصادی شد، بر این اساس دلار ۲۰ هزار تومانی را باید دلار برجامی نامید و این موضوع همان گلابی هایی است که شما به مردم وعده داده بودید.

وی افزود: باید پیام اقتدار ملت ایران را با پایان دادن به سیاست های برجامی و تقویت روابط بین المللی مبتنی بر دیپلماسی بخش خصوصی به دنیا اعلام کنید، باید با خروج از برجام پیام اقتدار کشورمان را به دنیا اعلام کنیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی برجام وزارت امور خارجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی برجام وزارت امور خارجه مجلس شورای اسلامی برجام وزارت امور خارجه امور خارجه بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است

نماینده ویژه وزارت خارجه در اصفهان گفت: اصفهان برای دنیا قصه ناگفته زیادی دارد و این استان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است به شکلی که حتی برخی از زیرساخت‌های تولید اصفهان حتی در تهران هم وجود ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مصطفی دولت‌یار در نشست خبری اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا اظهار داشت: این اجلاس یک رویداد ملی است و به طور معمول در پایتخت‌های کشورها برگزار می‌شود؛ در این راستا و به منظور شناساندن هر چه بیشتر ظرفیت‌های استان اصفهان با مسئولان مربوطه رایزنی و موافقت آنها را برای گزاری اجلاس کسب کردیم و توانستیم که تعامل لازم برای برگزاری اجلاس در اصفهان به وجود آوریم. 

وی با بیان اینکه اصفهان برای دنیا قصه ناگفته زیادی دارد، افزود: اصفهان ظرفیت‌های ناشناخته زیادی دارد به شکلی که حتی برخی از زیرساخت‌های تولید اصفهان حتی در تهران هم وجود ندارد، اما متأسفانه از این ظرفیت و زیرساخت‌ها کمتر استفاده می‌شود. 

نماینده ویژه وزارت خارجه در اصفهان یادآور شد: اصفهان از نظر تاریخی یک شهر جهانی بوده و هست و باید تلاش کنیم که این ظرفیت‌های جهانی را از حالت بالقوه به حالت بالفعل دربیاوریم و به دنیا بشناسانیم و با این دیدگاه تلاش کردیم که این اجلاس را در اصفهان برگزار کنیم. 

وی در ادامه به توانمندی‌های مدیریتی موجود در سطح استان اشاره کرده و گفت: اصفهان در همه حوزه‌ها از جمله هنری، علمی، کشاورزی ، هنری، دانشگاهی و غیره حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ما بر آن هستیم تا ظرفیت‌های مدیریتی این حوزه‌ها را تقویت کنیم تا بتوانیم از نعمت‌های خدادادی موجود در استان بهتر استفاده کنیم. 

دولت‌یار در ادامه به خدمات وزارت خارجه به فعالان اقتصادی اشاره کرده و گفت: وزارت امور خارجه می‌تواند خدمات گسترده‌ای در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد و در برگزاری این اجلاس نیز تلاش‌های قابل تحسینی انجام شد و امید می‌رود که در آینده نیز این قعالیت‌ها ادامه داشته باشد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان اشاره کرده و گفت: نمایندگی وزارت خارجه در استان وظایفی بر عهده دارد که  کمک‌ به فعالان اقتصادی، هنری علمی و حوزه‌های مختلف، معرفی  اصفهان و ظرفیت‌های آن در سطح جهانی از جمله مهم‌ترین آنهاست. 

وی مقابله با فضای ملتهب رسانه‌ای را بزرگترین دستاورد اجلاس ACD، دانسته و گفت: متأسفانه علیه اصفهان فضای ملتهب رسانه‌ای شکل گرفته و برگزاری این اجلاس می‌تواند هجمه‌های وارده را خنثی کند و به صاحبان مناصب اقتصادی و تجاری که در اصفهان حضور پیدا می‌کنند نشان دهد که اصفهان شهری توسعه‌یافته با  ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری، دانشگاهی و غیره است. 

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان افزود: علاوه بر این برگزاری اجلاس می‌تواند برای جذب سرمایه‌گذاری از طریق افراد حاضر در این رویداد را فراهم کند و باید بتوانیم در دو سه روز حضور میهمانان در اصفهان در نشست‌هایی که می‌تواند فرصتی برای آشنایی و پیوند در زمینه اقتصادی و تجاری باشد، استفاده کنیم. 

وی، دستاورد سوم را آشنایی با همتایان و شبکه‌سازی اقتصادی برشمرد و گفت: شناسایی رو در رو می‌تواند زمینه‌ساز شبکه‌سازی و فعالیت‌های اقتصادی باشد.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود
  • قوانین دست و پا گیر برای توسعه اقتصادی باید حذف شود
  • تقویت دیپلماسی اقتصادی مازندران با کشور‌های همسایه