Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@14:33:10 GMT

کنکور ۹۹ به تعویق می‌افتد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۳۱۸۴

کنکور ۹۹ به تعویق می‌افتد؟

به گزارش مهر، احمد نادری درباره بررسی تعویق  کنکور ۹۹ در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حجم عظیمی از درخواست و تماس ها برای من و دیگر اعضای کمیسیون آموزش ارسال می شود و اکثر درخواست ها این است که، فکر جدی برای تاریخ کنکور شود.

وی ادامه داد: این درخواست ها عمدتا ناشی از پیک دوم کرونا است که شایع شده است، در حال حاضر نیز شاهد هستیم که اخبار فوتی های کرونا به ۱۵۰ رسیده است یعنی همانند روز های اول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: لذا ترسی که کنکوری ها و خانواده آنان دارند کاملا قابل درک است،  بنابراین در هفته جاری یکی از دستور کارهای ویژه کمیسیون آموزش، بررسی شرایط کنکور خواهد بود.  

نادری ادامه داد: یکی از امکان ها که بسیار مطرح شده است به تعویق افتادن کنکور ۹۹ است، منتهی اگر قرار باشد  کنکور با تاخیر برگزار شود، بحث ورود به دانشگاه و نظم ترم تحصیلی سال جدید بهم می ریزد و ممکن است ترم مهرماه نداشته و از بهمن ماه ترم شروع شود این یکی از امکان ها است.

وی با بیان اینکه امکان های دیگر نیز وجود دارد افزود: امکان دیگر این است که کنکور به جای یک روز در چند روز برگزار شود و یا اینکه در فضاهای باز برگزار شده و  تمهیدات لازم اندیشیده شود که تجمعی صورت نگیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: ساعات برگزاری کنکور نیز خیلی مهم است مثلا یکی از پیشنهادها این است که کنکور شبها برگزارشود، چراکه شب دیگر نیاز به استفاده از خنک کننده ها و کولرها که خود از عوامل انتشار ویروس هستند نیست.

وی با بیان اینکه چندین سناریو مطرح است که باید در کمیسیون آموزش بحث شود، افزود: مطمئنا درباره این موضوع در یک جلسه به تفاهم نخواهیم رسید، حتما از مسئولان وزارت علوم و رئیس سازمان سنجش خواهیم خواست دراین جلسات حاضر شده و با توجه جمیع نظرات یک تصمیم می گیریم که به صلاح  و ثواب نزدیک تر باشد.

وی درباره اصلاح سهمیه های کنکور و رایزنی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص با کمیسیون آموزش نیز گفت: هنوز کمیسیون آموزش به آن معنی شکل نگرفته که تعاملی باشد، ولی قاعدتا هر موضوعی که باشد باید در صحن کمیسیون مطرح شود باید دید نظرات دوستان شورا چیست و آنجا نیز بحث خواهیم کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از ۸۰ هزار داوطلب در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

علیرضا کریمیان در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این خبر اظهار کرد: ثبت‌نام نوبت دوم برای پذیرش رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز گذشته سه‌شنبه، ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و در روز یکشنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ پایان می‌پذیرد.

وی در ادامه تصریح کرد:  داوطلبان لازم است برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران، مقررات وظیفه عمومی برای برادران، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و سایر موارد مورد نیاز، دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این آزمون را مطالعه کرده و در صورتی که شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما را دارند، به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت‌نام نمایند و این دفترچه هم‌زمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس خواهد بود.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبانی که در موعد مقرر ۵ تا ۱۵ آذر ماه نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کرده‌اند در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • نام نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • مراحل ثبت نام نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • مراحل ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌ نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳