Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@20:44:37 GMT

بهای سنگینی که آمریکا در دوران ترامپ می‌پردازد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۳۲۳۸

بهای سنگینی که آمریکا در دوران ترامپ می‌پردازد

یک روزنامه سوئیسی با اشاره به وخامت اوضاع اقتصادی و اجتماعی آمریکا در دوران ریاست جمهورری ترامپ نوشت: آمریکا بهای ریاست جمهوری ترامپ را می‌پردازد.

به گزارش مشرق، روزنامه "تاگس آنسایگر" سوئیس در مطلبی به اوضاع فاجعه بار آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ پرداخته و نوشت: در تاریخ 4 جولای آمریکایی ها سالگرد استقلال خود را جشن گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بحران کرونا در این کشور از کنترل خارج شده، اقتصاد آمریکا روی زمین است و وضعیت اجتماعی این کشور شرایط تاریخی بدی دارد. آمریکا بهای ریاست جمهوری ترامپ را پرداخت می کند.

ترامپ روز گذشته در سالگرد استقلال آمریکا سخنرانی خود را در حضور حدود هفت هزار و 500 تن از هوادارانش ایراد کرد. اکثر شرکت‌کنندگان به رغم شدت گرفت بحران کرونا و بالا رفتن سریع آمار درگذشتگان، بدون زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی ضروری در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: ترامپ: در مسیر شکست آشوبگران هستیم نبرد ترامپ و بایدن برای تصاحب فضای مجازی قمار جدید ترامپ برای خروج از بحران

در طی سخنرانی شرکت‌کنندگان که بسیاری از آنها با کلاه قرمز در مراسم حاضر شده بودند مانند دوران مبارزات انتخاباتی بارها و بارها با فریادهای بلند و شعارهای مختلف ترامپ را تشویق می‌کردند.

برگزاری سخنرانی روز استقلال آمریکا و حضور ترامپ در دامنه کوه راشمو خود موضوع جنجال‌برانگیزی در آمریکا بود، از یک سو به دلیل خطر حاد بروز آتش‌سوزی در جنگل‌های اطراف به دلیل برنامه آتش بازی بزرگ در این مراسم و از سوی دیگر بنای یادبود نمای چهره چهار تن از روسای جمهوری پیشین آمریکا که از نظر تاریخی در چارچوب موضوع بناها و مجسمه‌های یادبود نژاد پرستانه، بحث‌برانگیز هستند.

روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر" در بخش دیگری از این مطلب نوشت: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا از روی چمن های کاخ سفید می نگرد که چگونه جنگنده هایی که دستور داده در سالگرد استقلال آمریکا از بالای سرش عبور می کنند. وی همچنین نظاره گر به زعم وزیر کشور خود بزرگترین آتش بازی تاریخ آمریکا در سالگرد استقلال این کشور بود.

در ادامه این مطلب آمده است: البته در این روزها تعداد موشک ها در آسمان شب واشنگتن از نظر تاریخی دیگر اهمیتی ندارد، بلکه بیشتر میزان نارضایتی، عصبانیت و ترس است که در سراسر این کشور گسترش می یابد. در چهارم جولای امسال دیگر چیزی برای جشن گرفتن نه برای ایالات متحده و نه برای ترامپ وجود نداشت.

ویروس کرونا در آمریکا از کنترل خارج شده و برای اولین بار از آغاز این بحران، آمریکا اخیرا بیش از 55 هزار مبتلای جدید کرونا در هر روز را به ثبت رسانده است. در 36 تا از 50 ایالت آمریکا شمار موارد جدید ابتلا به کرونا افزایش چشمگیری داشته و تنها در فلوریدا اخیرا بیش از 10 هزار نفر در هر روز به کرونا مبتلا شدند. حدود 130 هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این کشور جان داده اند.

نویسنده با اشاره به بازگشت بسیاری محدودیت ها در ایالت های آمریکادر پی شیوع ویروس کرونا نوشت: مسیر ویرانی که ویروس کرونا از میان بزرگترین اقتصاد ملی دنیا کشیده است تقریبا آماده است.

نویسنده در ادامه با اشاره به روند شیوع پر سرعت کرونا در آمریکا نوشت: بسیاری از آمریکایی ها تازه در تابستان درست احساس می کنند که بحران اقتصادی چه مفهومی برای آن ها دارد. بسیاری از آمریکایی ها در معرض تهدید از دست دادن سرپناه خود هستند.

در ادامه این مطلب آمده است: ترامپ رویای بهبود اوضاع اقتصادی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی را در ذهن می پروراند، اما تا زمانی که این ویروس همچنان گسترش یابد بحران اقتصادی و اجتماعی به احتمال زیاد رو به وخامت خواهد گذاشت.

از طرف دیگر این مسئله نسبتا مشخص است که چگونه این وضعیت افتضاح نحوه نگاه آمریکایی ها به کشورشان را تغییر داده است. بر اساس نتایج نظر سنجی اخیر موسسه "پیو" تقریبا از هر 10 شهروند آمریکایی 9 نفر درباره وضعیت این کشور ناراضی هستند. 71 درصد از این وضعیت عصبانی هستند و 66 درصد هم می ترسند. تنها 17 درصد شهروندان آمریکایی به کشورشان افتخار می کنند.

این آمارها برای یک رئیس جمهور در آمریکا فاجعه بار است. تنها روش غلبه بر بحران کرونای ترامپ نیست که باعث می شود انتخاب کنندگان آمریکایی در انتخابات پاییز درباره او داوری کنند، بلکه نحوه واکنش او به اعتراضات ضد نژاد پرستی هم تاثیر گذار خواهد بود.

نظرسنجی ها همچنین تصویر واضح دیگری را نشان می دهند و آن این است که ترامپ دقیقا چهار ماه قبل از روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پشت سر رقیب خود جو بایدن دموکرات قرار دارد.

مفسران و تحلیلگران در این شرایط موضع محتاطانه را کنار گذاشته اند. "رابرت رایچ"، وزیر کار ریاست جمهوری بیل کلینتون آشکارا می گوید که دوران ریاست جمهوری ترامپ به پایان رسیده است.

گاردین هم در تحلیلی با تاکید بر اینکه ترامپ تا به حال تا این حد وضعیت اسفبار و حقیری نداشته است از به مشام رسیدن بوی شکست وی سخن گفته است. نیویورک تایمز هم این طور تیتر می زند که آیا کار ترامپ تمام است؟

البته این تنها مخالفان معمول ترامپ نیستند که چنین دیدگاهی دارند بلکه در محافل محافظه کار هم به صورت فزاینده ای این دیدگاه ها گسترش می یابد. برخی کارکنان ناشناس کاخ سفید به خبرنگاران خبر می دهند که ترامپ درباره چشم انداز آینده خود ناامید و افسرده است.

نیویورک تایمز هم در گزارشی نوشته است که نزدیکان ترامپ از وی خواسته اند برای جلوگیری از شکست، مبارزات انتخاباتی خود را از نو تنظیم کند. جمهوریخواهان می ترسند که اگر رای دهندگان آمریکایی ترامپ را مجازات کنند آن ها اکثریت را در سنا از دست بدهند.

ترامپ هنوز وقت دارد تا ورق را برگرداند. اما اگر تغییرات چشمگیری رخ ندهد بسیاری از آمریکایی ها روز سوم نوامبر سال آینده را به عنوان روز آزادی از ترامپ جشن خواهند گرفت.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ویروس کرونا ترامپ آمریکا واشنگتن سالگرد استقلال ریاست جمهوری آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد

رئیس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه برای آمریکا فقط منافعش مهم است و هیچ اعتنایی به منافع کشورهای دیگر ندارد، افزود که هر از چند گاهی دیدارهایی میان مقامات سوری و آمریکایی برگزار می‌شود، اما این دیدارها هیچ نتیجه و ثمری ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد: آمریکا در حال حاضر به طور غیرقانونی ،بخشی از خاک ما را اشغال کرده و به حمایت مالی از تروریسم ‌می‌پردازد، آمریکا همچنین از اسرائیل که خاک ما را اشغال کرده، حمایت می‌کند.

فرود مشکوک بالگردهای آمریکایی در دیرالزور سوریهتجاوز رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب سوریه

وی افزود ما از هر چند گاهی با مقامات آمریکایی دیدار می‌کنیم، هر چند این دیدارها در نهایت به هیچ نتیجه ای منجر نمی شود، ولی همه چیز تغییر خواهد کرد.

اسد گفت من مدتی طولانی در غرب زندگی کرده ام و به دستاوردهای علمی و فرهنگی آنها احترام می گذارم، به خاطر همین دستاوردها قوی شده اند، اما آنها به مسائل و منافع شخصی خود بیشتر از منافع ملتهایشان احترام می گذارند و رسانه های آنها بر روی موضوع نابودی خانواده و جدا کردن انسان از محیط خود فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد سیاست غرب به ویژه آمریکا بر اساس اصل تفرقه بینداز، حکومت کن، قرار دارد، این شیوه آنها برای سیطره بر دیگران و نوعی باج خواهی و البته یک سیاست غیراخلاقی است.

اسد گفت آمریکا هر نزاع و جنگی را به یک بیماری مزمن خطرناک همانند بیماری قند یا سرطان تبدیل می کند  و آنکس که بهای نزاع را می پردازد، طرفهای جنگ هستند، وقتی می گوییم آمریکا، منظورمان همه غرب است، زیرا غرب به طور کامل تحت سیطره ایالات متحده آمریکاست.

وی افزود آمریکا از هر جنگ و نزاعی سود می برد و در ادامه از جنگ کناره گیری کرده و به نظارت بر هرج و مرج روزافزون می پردازد و منتظر لحظه مناسب برای وارد کردن ضربه نهایی می ماند، از نظر آمریکا هر جنگی به نفع این کشور است.

رئیس جمهور سوریه گفت بسیاری از کشورها متوجه این حقیقت شدند که آمریکا هیچ دوستی ندارد، هر کس گمان کند که شریک آمریکاست، در نهایت می فهمد که آمریکا هیچ شریکی حتی در غرب ندارد، زیرا صداقت و شرافت به معنای منافع مشترک است، ولی آمریکا فقط منافع خاص خود را دنبال می کند، بنابراین رابطه با چنین کشوری نمی تواند منظم  و امن باشد.

اسد افزود  بسیاری از کشورها از جمله کشورهای غربی و آمریکای لاتین شروع به گسترش روابط با چین کرده اند و حق دارند دست به چنین کاری بزنند، زیرا آمریکا منافع شرکای احتمالی خود را نادیده می گیرد و از دلار به عنوان سلاح استفاده کرده و به فشار سیاسی دست می زند، برای آمریکا مهم نیست که استفاده از این سلاحها سبب افزایش تورم و بیکاری برای شرکا می شود، البته هیچ کس در جهان این موضوع را بررسی نمی کند، ولی این وضعیت تا پایان دوام نخواهد آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • موفقیت بهای سنگینی دارد؛ «ستارگان نفس بریده»
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد