Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@07:37:51 GMT

آغاز برداشت جو از کشتزار‌های مریوان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۳۳۷۳

آغاز برداشت جو از کشتزار‌های مریوان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رحیمی رییس جهاد کشاورزی مریوان گفت: کار برداشت جو از اواسط تیر آغاز شده و پیش بینی می‌شود سه هزار و ۷۰۰ تُن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شود.

او افزود: از مجموع ۲ هزار و ۳۷۰ هکتار مزارع جو در شهرستان مریوان، یک هزار و ۹۵۰ هکتار آن به صورت دیم و ۴۲۰ هکتار آن نیز به صورت کشت آبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی مریوان یادآور شد: تعداد ۲ هزار و ۲۸ نفر بهره بردار در این شهرستان مشغول کشت و برداشت جو هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از یک هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است.

اواضافه کرد: مقدار جو برداشت شده در هر هکتار از زمین آبی ۲/۷ تن و در هر هکتار از زمین‌های دیم ۱/۳ تن است و بیشترین مصرف جو در مریوان برای واحد‌های دامداری بزرگ شیری و پرواری گاو و گوسفند است.

رحیمی میانگین درآمد ناخالص حاصل از کاشت یک هکتار جو را ۳۷ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۸۷ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال درآمد حاصل از فروش جو نصیب جوکاران این شهرستان شود.

مدیرجهاد کشاورزی مریوان تاکید کرد: سال قبل ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مریوان زیر کشت جو رفته بود و در پایان سال شاهد عملکرد سه هزار و ۵۰۰ تُنی برداشت این محصول در این شهرستان بودیم که امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش سطح تولید جو را شاهد هستیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین های کشاورزی برداشت جو جهادکشاورزی کردستان کشاورزی مریوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با سن در ۱۳۳ هکتار کشتزار غلات کبودراهنگ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • مبارزه با سن در ۱۳۳ هکتار کشتزار غلات کبودراهنگ
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • مبارزه با سن غلات در کشتزار‌های شهرستان کبودراهنگ
  • آغاز برداشت خوشه های گندم در آبادان
  • آغاز برداشت گندم در آبادان
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد