Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش انصارالله یمن درخواست دولت مستعفی از شورای امنیت برای برگزاری نشستی پیرامون نفتکش صافر در دریای سرخ را در درجه نخست "سیاسی‌" دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المسیره، محمد الزبیری، وزیر شیلات دولت صنعا در نخستین واکنش انصارالله به این درخواست دولت مستعفی یمن از شورای امنیت برای برگزاری نشستی ویژه برای بررسی بحران نفتکش شناور صافر اظهارات مذکور را ایراد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دولت مستعفی با این درخواست تلاش دارد انصارالله را وادار کند تا به تیم فنی وابسته به سازمان ملل اجازه دهد بدون هیچ گونه قید و شرطی وارد این نفتکش شوند و از وقوع یکی از بزرگترین فجایع زیست محیطی در منطقه و جهان جلوگیری کند.

الزبیری گفت: مساله نفتکش صافر از پنج سال پیش تاکنون برای نخستین بار مطرح می شود، زمانی که ما پشت سرهم درباره این مساله طرح می دادیم و کسی صدایمان را نمی شنید، انگلیس و شورای امنیت کجا بودند؟

وی افزود: شورای عالی سیاسی انصارالله طرح فروش نفت صافر و تقسیم درآمد آن میان عدن (در جنوب) و صنعا (در شمال) برای پرداخت حقوق کارمندان ارائه کرد.

الزبیری هشدار داد در صورت انفجار نفتکش صافر بسیاری از کشورهای موجود در سواحل دریای سرخ و خلیج عدن و صدها هزار خانواده که حرفه آنها صیادی است، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

نفتکش صافر ۱۵۰ هزار تن نفت دارد و در صورت هرگونه نشتی یک فاجعه انسانی و زیست محیطی بر دریای سرخ خواهد بود و به همین دلیل طرف های بین المللی ذیربط بارها خواستار حل بحران صافر شده‌اند.

دولت مستعفی یمن مدعی است: "انصارالله از پنج سال پیش به تیم امنیتی اجازه حفاظت از نفتکش صافر را نداده است. ادعایی که انصارالله آن را رد می‌کند.

انصارالله شرط کرده فروش نفت صافر به نفع این جنبش باشد اما دولت مستعفی این شرط را نمی پذیرد و همین مساله باعث شده بحران صافر از چند سال پیش ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن شورای امنیت دولت مستعفی نفتکش صافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنا بر دعوت نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس" عازم شهر سن‌پترزبورگ خواهد شد.

بنابر گزارش ایلنا، این سفر در چارچوب سیاست چند جانبه‌گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی، امنیتی جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقا و توسعه‌ روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام می‌شود.

هم‌چنین احمدیان در این سفر با همتایان خود از کشورهای روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق جداگانه‌ دیدار می‌کند.

اجلاس امنیتی سن پترزبورگ، با سابقه‌ای بیش از یک دهه، از معدود رویدادهای امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است. از جمله ویژگی‌های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، به ویژه امریکا در عرصه‌ امنیت بین‌الملل و نهادینه کردن روایت‌گری و روایت‌سازی مستقل در این ساحت است.

در نشست سال گذشته‌ این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین‌المللی به این رویداد امنیتی دارد.

نشست دوازدهم دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس از روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت آغاز به کار می‌کند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898317

دیگر خبرها

  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد