Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و بعد از صحبت‌های نمایندگان گفت: ما آمده‌ایم این جا با هم آینده کشور را بهتر بسازیم مقام معظم رهبری فرمودند که اگر شما هم گزارش ملاقات‌های ظریف و برخوردش را با آن طرف دیده بودید، مثل من او را شجاع، انقلابی  و صادق می‌دانستید.

وی خطاب به نمایندگان گفت: آن چه اتفاق افتد آن نبود که شما گفتید من هیچ گاه مسائل داخلی را به خارج نبردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این هنگام تعدادی از نمایندگان با فریادهایی سعی در ایجاد اختلال در صحبت‌های ظریف را داشتند که قالیباف از آنها خواست نظم جلسه را به هم نزده و بعد از صحبت‌های او اخطار و تذکرشان را بیان کردند.

ظریف سپس ادامه داد: هر چه گفتم را از مقام معظم رهبری شنیدند که اگر دروغ بود ایشان گفتند صادق بودم و اگر راست گفتم ایشان گفتند شجاع هستم.

با این صحبت‌های ظریف باز هم نمایندگان با فریاد اجازه ادامه اظهاراتش را ندادند که در واکنش وزیر خارجه خطاب به آنها گفت: زیاد مزاحمتان نمی‌شوم از مهمان نوازیتان هم سپاسگزارم.

باز هم نمایندگان اجازه ادامه صحبت به ظریف را ندادند تا جایی که رئیس مجلس شورای اسلامی با بردن نام چند نماینده مجلس از آنها خواست سر جای خود نشسته و نظم مجلس را برهم نزند. نیک بین و کریمی قدوسی از جمله این نمایندگان بودند.

ظریف در واکنش به این اتفاقات گفت: ظاهرا نمایندگان دوست ندارند صحبت‌های من را بشنوند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران باید در برابر سیاست‌های آمریکا بایستند و جمهوری اسلامی در برابر سیاست‌های آمریکا ایستاده است. هفته قبل دیدید که در شورای امنیت چگونه در برابر سیاست‌های آمریکا ایستادم و کسانی که  قبلا هم در وزارت خارجه بودند همین گونه ایستادند. شما هم بایستید همه با هم می‌ایستیم اما باید کاری کنیم که آمریکا نتواند از اقدامات ما برای اهدافش استفاده کند. باید کاری کنیم که بتوانیم قدرت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و جهان نهادینه کنیم. دو گانه سازی کاری از پیش نمی‌برد باید سیاست خارجی در خدمت مقاومت و قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی  در خدمت پیشبرد اهداف مردم ایران باشد.

ادامه دارد...

منبع: الف

کلیدواژه: برابر سیاست های آمریکا جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز

رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درمورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، چهارصد و نهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد که مجتبی یوسفی، عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار نمایندگان در این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

-ادامه گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی.
-گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان.
-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنان دربرابر سوء رفتار.
-گزارش کمیسیون انرژی درمورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (STC) به داوری در اجرای ماده 100 آئین‌نامه داخلی مجلس با اولویت
-گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درمورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها.
-گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درمورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده 48 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت.
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درمورد طرح استفساریه جز یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
-بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درمورد رسیدگی به طرح نظام قانون‌گذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل 85 قانون اساسی.
-بررسی تقاضای دو فوریت درمورد طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم.

در ادامه جلسه سید محسن دهنوی دیگر عضو هیئت رئیسه اسامی غایبان و متاخران این جلسه را قرائت کرد:

1-روح الله ایزدخواه
2-فتح‌الله توسلی
3-جلال رشیدی کوچی
4-همایون سامه‌یح
5-امان قلیچ شادمهر
6-مهدی شریفیان
7-اردشیر مطهری

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند