Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صفایی دلوئی نماینده گناباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- یکشنبه- پس از استماع گزارش وزیر امور خارجه خطاب به محمد جواد ظریف گفت: شما مجلس یازدهم را چگونه تصور کرده‌اید، شما تحولات بین المللی پساغرب را در عمل باور ندارید، پس از شهادت حاج قاسم شما به غرب پیام ذلت دادید؛ شما از وحدت ملی و موضوع فراجناحی می می‌گویید اما درجلسه با کری گفته‌اید که اگر با ما به توافق نرسند، جریان رادیکالیسم در ایران روی کار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به ظریف ادامه داد: چرا به مردم دروغ می‌گویید، روزی که کری با پای شکسته به مذاکره آمد، رهبر انقلاب فرمودند که او با پای شکسته به مذاکره آمده چون به مذاکره نیاز دارد، شما از مواضع مقتدرانه انقلاب اسلامی کوتاه نیایید اما شما کوتاه آمدید؛ آمریکا ایران را تحریم کرد اما در مقابل آقای عراقچی در رسانه ملی به برادران افغانستانی ما توهین می کند، آیا این نگاه منطقه‌ای و نگاه همسایه‌ای است.

نماینده گناباد خطاب به وزیر امور خارجه گفت: نشریه اکونومیست در سال ۲۰۱۹ نوشت که همسایگان ایران یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار واردات داشته‌اند در حالی که سهم ایران از این رقم تنها ۲ درصد بوده است، این مسئله باید مایه خجالت و شرمندگی وزارت خارجه باشد؛ متاسفانه بخش اقتصادی وزارت خارجه تعطیل است.

وی افزود: در شرایط کنونی در دنیا ۲۵ کشور تحریم هستند، حال دلسوزانی گفته بودند که کشورها اتحادیه ای تشکیل شود اما شما و وزارت امور خارجه با این موضوع مخالفت کردید، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس سال گذشته در راس هیاتی به چین سفر کرد و ۴ روز مذاکرات صورت گرفت، سفیر ما در تمام مذاکرات حضور داشت، اما هنگامی که توافقات بسیار خوب میان دو کشور به شما عرضه شده بود، گفتید که چون آمریکایی‌ها قبول ندارند نمی‌توانیم به آن عمل کنیم، آقای ظریف آیا این منافع ملی است.

وی خطاب به ظریف گفت:  این فشارها حق ملت ایران نیست، اهرم فشار آمریکا باید از سر ملت ایران کوتاه شود و خواهش می کنم شما از این که کمک کننده این اهرم باشید دست بردارید.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه د واکنش به اعتراض‌های دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین نوشت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاسکنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگزارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد