Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@16:34:08 GMT

وقف باید مطابق با نیاز روز جامعه باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۳۸۷۸

وقف باید مطابق با نیاز روز جامعه باشد

رییس اوقاف و امور خیریه زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت:در حال حاضر در زنجان ۴۷۷ موقوفه، ۶۲۷۲ رقبه، ۱۱ باب امامزاده، ۴۷۸ باب مسجد، ۱۷ حسینیه، ۲۴ تکیه، ۳ زینبیه، ۴ مهدیه، یک دار القرآن  و ۳ آرامستان وجود دارد که اداره اوقاف و امور خیریه بر فعالیت این مجموعه‌ها نظارت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاتحی نژاد افزود: سال گذشته حدود ۱۷ میلیارد و ۳۶۶میلیون  ریال اجرای نیت در موقوفات استان داشتیم که این مهم در سه ماهه اول سال جاری به ۲ میلیاردو ۷۰۵ میلیون و  ۶۳۸ هزار و ۵۳۲ ریال رسید.

او اظهار کرد: مردم زنجان مردمی متدین هستند و بهترین مراسم در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

فاتحی نژاد با اشاره به رویکرد اوقاف در ورود به کار‌ها و فعالیت‌های اقتصادی خاطرنشان کرد:درآمد موقوفات در این شهرستان در سه ماهه  امسال ۴میلیارد و ۴۵۵میلیون و ۱۲۲هزار و ۵۷۱ ریال داشته است.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه زنجان نقش خطیر رسانه‌ها را در ترویج سنت حسنه وقف یادآور شد و بیان کرد: رسانه‌ها در ترویج سنت حسنه وقف نقش خطیری دارند و باید مردم را به مشارکت به انجام سایر موقوفات از جمله کمک به بیماران صعب‌العلاج و ساخت مراکز درمانی وعام‌المنفعه تشویق کرد.

فاتحی نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۲ درصد موقوفات این شهرستان با نیت واقفین با موضوع اجتماعی صورت گرفته است، افزود: ایجاد تنوع در وقف‌های جدید متناسب با شرایط روز جامعه ضرورت انکارناپذیری است که امیدواریم با همکاری و کمک رسانه‌ها بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

او از رسانه‌ها خواست در راستای آگاهی‌دهی به واقفان در خصوص وقف‌های جدید مطابف با نیاز جامعه تلاش مضاعفی داشته باشند.   انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف زنجان وقف جدید موقوفات زنجان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس برزگر از ارائه آمار نهایی سهمیه بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان خبر داد و اظهار کرد: ۵۵ نفر از جامعه ایثارگری در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب کاروان‌های مختلف اعلامی سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: سهمیه اعزام به حج تمتع به والدین، همسر و فرزندان شهدا، کلیه جانبازان و آزادگان و همسران ایشان به ترتیب اولویت اعلامی از سوی مرکز تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: بهره‌مندی جامعه ایثارگری از برکات سفر حج و جلب رضایتمندی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از مهمترین اهداف اعزام آنها به حج تمتع است.

کد خبر 6086171

دیگر خبرها

  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند