Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز یکشنبه (۱۵ تیر ۹۹) به منظور ارائه گزارش به نمایندگان خانه ملت، در صحن علنی پارلمان حضور یافت.

پس از سخنان ظریف در بخش اول، تعدادی از نمایندگان در جریان ارائه گزارش وی به ایراد سخن پرداختند و سپس ظریف در بخش دوم سخنان خود پشت تریبون مجلس قرار گرفت تا به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که وزیر امور خارجه شروع به صحبت درباره سؤالاتی درباره مذاکره مجدد با غرب و ارسال پیام ذلت به غرب پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی کرد، جمعی از نمایندگان نسبت به عملکرد و سخنان ظریف واکنش نشان داده و اعتراض کردند.

در این بین جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد، در اثنای سخنان وزیر امور خارجه با بیان کلماتی همچون «دروغگو؛ این حرف‌ها دروغ است» نسبت به سخنان وزیر امور خارجه اعتراض کرد.

در این بین همچنین نمایندگانی از جمله صباغیان، نیک‌بین و تعدادی دیگر از وکلای ملت نسبت به رویکرد منفعلانه وزارت امور خارجه در جریان ترور سپهبد قاسم سلیمانی و همچنین اشتباه استراتژیک کشور در روند برجام اعتراض کردند.

در همین راستا محمدباقر قالیباف رئیس مجلس خطاب به نمایندگان از نمایندگان معترض خواست تا مباحث خود را در غالب اخطار مطرح کنند.

در همین حال ظریف شروع به صحبت درباره دیپلماسی ایران در مقابله با غرب کرد که در همین حال برخی نمایندگان مجدد نسبت به این رویکرد اعتراض کردند.

در همین حال برخی نمایندگان نسبت به این سخنان ظریف اعتراض کرده و عنوان کردند که ظریف به شعور ما توهین کرده و ما را نفهم خطاب می‌کند.

ظریف در ادامه پاسخ داد: بنده به شما نمی‌گویم نفهم بلکه می‌گویم در جریان موضوع نیستید.

وی افزود: از مهمان نوازی شما سپاسگذارم. شما نماینده ملت هستید و در مقابل شما در کمال خضوع می‌ایستم.

وزیر امور خارجه در ادامه تصریح کرد: برای آمریکا اصلاح طلب، اصولگرا، انقلابی و غیرانقلابی فرقی نمی‌کند و در حقیقت همه ما برای آن مدنظر هستیم لذا همه در یک کشتی قرار داریم.

ظریف همچنین یادآور شد: رژیم صهیونیستی از اساس با تمامیت ارضی کل ایران مخالف است و نسبت به جغرافیای ایران مشکل دارد بنابراین همه ما در یک کشتی نشستیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: حاشیه ها مجلس شورای اسلامی ظریف اعتراض نمایندگان وزیر امور خارجه سخنان ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی

اسرائیل کاتز، وزیر امورخارجه اسرائیل با انتشار فیلمی از عزاداری شیعیان در فرانسه و انگلیس در توییتر به سه زبان انگلیسی، عبری و فرانسوی نوشت:

«جلوی ایران را بگیرید قبل از اینکه خیلی دیر شود!»

 او همچنین در این توییت آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را منشن کرده است. 

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • عکس| خریدارهای استقلال و پرسپولیس را ببینید
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی