Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@19:20:40 GMT

۲۹ هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۴۰۲۰

به گزارش فارس، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای صحن علنی امروز شورای شهر تهران گفت: ۱۴۰۰ شهرداری و بیش از ۳۷ هزار دهیاری مسؤولیت خطیر خدمت رسانی به شهروندان را به عهده دارند.

وی ادامه داد: روستاییان امروز با مشکلات مضاعف مواجه هستند و چالش‌هایی مثل پاسخگویی بدون اختیار و هزینه‌کرد بدون منابع کافی از چالش‌های شهرداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی تصریح کرد: امروز شهرداری ها غیر از مشکلاتی مثل تحریم ها با مشکلات ناشی از شیوع کرونا هم مواجه هستند و باید با کمبود منابع بهترین خدمات را ارائه کنند. امیدواریم همانطور که در نامه ریاست جمهوری آمده بود که قرار است تا پایان دوره ریاست جمهوری با قوت از شهرداری ها و دهیاری ها حمایت کنند این قوت را افزایش بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هفته گذشته حادثه آتش سوزی کلینیک سینا دل همه شهروندان تهرانی و ایرانی را به درد آورد و ۱۹ نفر از شهروندان فوت کردند. شورا وظیفه خود دانست تا این موضوع را تا حصول نتیجه بررسی کند و از همان ابتدا جلسات هم اندیشی خود را آغاز کرد و در کمیسیون سلامت و خدمات شهری این موضوع به خوبی پیگیری شد.

وی افزود: در جلسه کمیسیون تخصصی با اعضای شورا و شهردار تهران مقرر شد همه، تقصیرها و قصور های خود را بپذیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در وقوع این حادثه چهار دستگاه متولی بوده‌اند؛ وزارت بهداشت، شهرداری، وزارت کار و مالک مسؤولیت‌هایی داشته‌اند که باید هر کدام پاسخگوی عملکردشان باشند.

وی اضافه کرد: در تهران بعد از حادثه پلاسکو، ۳۳ هزار ساختمان ناایمن شناسایی شدند اما ما به تنهایی امکان مقابله با این ساختمان ها را نداریم و مقرر شد تا با همکاری دستگاه قضایی این مشکل رفع شود. نکته بعد این بود که در مسیر ایمن شدن ساختمان‌ها تنها ۲۰۰ ساختمان ایمن شده است و ۳ هزار ساختمان هم در مسیر ایمن سازی قرار دارند اما ۲۹ هزار ساختمان هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

وی افزود: مردم باید بدانند که آیا ساختمانی که قصد ورود به آن را دارند ایمن هست یا خیر؛ باید سامانه سوت زنی در شهرداری تهران برای اعلام ساختمان‌های ناایمن را تشکیل دهیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هزار ساختمان شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی

یک واحد مسکونی در بلوار ناصر حجازی دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، در ساعت ۱۲:۳۵ ظهر امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در ساختمانی مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه ۲۷ را به محل حادثه واقع بلوار ناصر حجازی، خیابان منوچهری شمالی اعزام کرد. 

با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه، مشاهده شد که حریق در یک واحد مسکونی رخ داده و شعله‌های آتش تقریبا تمام این ساختمان را در بر گرفته و درحال سرایت به واحدهای اطراف است. در این شرایط آتش‌نشانان اقدام به قطع جریان برق و گاز کرده و پس از ایمن‌سازی کامل محل حادثه، با بکارگیری لوله‌های آبرسانی و تجهیزات خاموش کننده، عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند.

همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز اقدام به جستجو در این ساختمان کردند که خوشبختانه مشخص شد فردی در ساختمان محبوس نشده است. این حادثه خسارات جانی نداشت. 

دقایقی بعد نیز نیروهای آتش نشانی شعله‌های آتش را به طور کامل مهار و خاموش کردند و پس از انجام عملیات تخلیه دود و ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی