Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محسن هاشمی» روز یکشنبه در دویست‌و بیست‌وچهارم شورای اسلامی شهر تهران افزود: مالکان مسئولیت قانونی دارند و علاوه بر آنان وزارت بهداشت به عنوان متولی تخصصی این کلینیک، وزارت کار به عنوان متولی ایمنی و HSE اماکن عمومی و شهرداری به عنوان متولی برخورد با تخلفات ساختمانی مسوول هستند. 

وی تاکید کرد: مالکان در کنار این دستگاه‌ها مسئولیت قانونی دارند و هریک باید کوتاهی احتمالی خود را بپذیرند تا جلو تکرار این حوادث در آینده گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: متاسفانه در رسانه‌ها و افکار عمومی به ابعاد حادثه تاسف‌بار آتش‌سوزی کلینیک سینا در میدان قدس با وجود قربانی شدن ۱۹ تن از شهروندان و آسیب دیدن تعدادی دیگر به خوبی پرداخته نشد؛ شورای شهر وظیفه خود می‌داند که این موضوع را تا حصول نتیجه روشن پیگیری کند تا نسبت به کوتاهی‌های احتمالی مسامحه نشود.

هاشمی افزود: بنابر پایش انجام شده در تهران بیش از ۳۳ هزار ساختمان ناایمن وجود دارد که به آنها اخطار شده و تنها ۲۲۰ ساختمان ایمن شدهاست؛ کمتر از چهار هزار ساختمان در حال ایمن‌سازی است و مالکان حدود سه هزار ساختمان نسبت به ایمن نبودن بی‌تفاوت هستند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد:  با توجه به اینکه شهرداری هنوز فاقد اختیار ضابط قضایی است باید از اختیارات قانونی خود برای فشار به مالکان جهت ایمن‌سازی استفاده کند.

به گفته وی برای پیشگیری از حوادث مشابه به تحول در سیستم پیشگیری و ایمنی سازمان آتش‌نشانی تهران نیاز است؛ نخستین اقدام صدور شناسه ایمنی و HSE برای همه ساختمان‌هاست که می‌تواند شبیه شناسه ملی آسانسور قابل استعلام وضعیت از طریق شهروندان باشد.

هاشمی ادامه داد: گام دوم ایجاد رده ایمنی برای ساختمان‌ها از سوی سازمان آتش‌نشانی است که شهروندان هنگام خرید یا اجاره یا استفاده از ساختمان از میزان تاب‌آوری آن در برابر سوانح با نصب پلاک یا نشان اطلاع پیدا کنند؛ این رده‌بندی می‌تواند در قالب چهار رده ساختمان‌های غیرتاب‌آور، تاب‌آوری حداقلی، تاب‌آوری متوسط و تاب‌آوری خوب با نصب پلاک اعلام شود.

رییس شورای تهران ادامه داد: در گام سوم ایجاد سامانه سوت‌زنی تخلفات در ایمنی و ساختمان‌سازی توسط مدیریت شهری است که باید فراتر از سامانه ۱۳۷ فعلی و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عمل نماید و امکان همکاری گروه‌های غیردولتی و سمن‌های تخصصی در کاهش ناایمنی در سازه‌های شهری از جمله اقدامات تکمیلی در این حوزه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود روز شهرداری‌ها را به خانواده بزرگ شهرداری و دهیاری‌های سراسر کشور تبریک گفت و افزود: حدود یکهزار و ۴۰۰ شهرداری و بیش از ۳۷ هزار دهیاری، مسئولیت سنگین خدمت‌رسانی را به شهروندان برعهده دارد و امروز به دلیل شرایط خاص کشور و مشکلات مضاعف ناشی از پاندمی کرونا، شهرداری‌ها با چالش‌های متعددی مواجه است.

هاشمی افزود: چالش‌های پاسخگویی بدون اختیار، هزینه‌کرد بدون منابع کافی، تفویض نشدن وظایف قانونی و موازی‌کاری در حوزه فعالیت‌های شهری از مهمترین چالش‌های ملی است که شهرداری‌ها علاوه بر بحران اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، کاهش ارزش پول ملی و تورم همزمان با رکود اقتصادی با آن مواجه است.

به گفته رییس شورای شهر تهران، بیش از ۴۰ سال از تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری در شورای انقلاب در ۱۳۵۸ می‌گذرد و همچنان دوسوم وظایف شهرداری‌ها به آنان تفویض نشده و حتی در موضوعاتی نظیر حمل‌ونقل عمومی شهری که تفویض شده است، منابع و بودجه‌های قانونی و وظایف دولت در خصوص تامین ناوگان حمل‌ونقل عمومی محقق نشده است.

وی ادامه داد: انتظار ما از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی، احزاب، دستگاه‌ها و مسوولان کشور این است که در برخورد با حوزه شهرداری‌ها به عنوان یک دستگاه سیاسی برخورد نکنند و این مجموعه را در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم حمایت و تقویت کنند.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران محسن هاشمی پروندهٔ خبری آتش سوزی مرکز درمانی "سینا اطهر" در شمال تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران محسن هاشمی شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران محسن هاشمی شهرداری ها شهر تهران تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و در درخواست کمک کردند که در پی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله‌ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنا بر اعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

کد خبر 6086263

دیگر خبرها

  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • عملیات وعده صادق مطالبه ملی بود