Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدموسی موسوی، درباره اهمیت و دستاوردهای اقتصادی خط لوله انتقال نفت گوره– جاسک به عملیات اجرایی ان به تازگی آغاز شده است، گفت: این طرح از مناطقه گوره، گناوه و بوشهر آغاز و تا جاسک ادامه دارد و با حدود هزار کیلومتر یکی از بزرگترین طرح های ملی کشور است.

تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی کشور

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح از پایانه‌های صادراتی کشور تمرکززادیی می‌کند، افزود: اکنون عمده صادرات نفت کشور از پایانه خارک صورت می‌گیرد اما موانع و مشکلات متعددی در این پایانه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مهمترین قوت قابل ذکر و قابل اتکاء خط لوله انتقال نفت گوره–جاسک کاهش مشکل صادرات از تنگه هرمز است چراکه می‌توانیم از تاسیسات دریایی جدید الاحداث جاسک برای صادرات استفاده کنیم.

موسوی با بیان اینکه رونق اقتصادی جاسک بارها مورد تاکید قرار گرفته، معتقد است؛ طرح مذکور توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران را نیز به دنبال خواهد داشت.

تضمین استمرار صادرات نفت خام با احداث خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک

این نماینده مجلس با بیان اینکه استمرار صادرات نفت خام با احداث خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک تضمین می‌شود، گفت: اشتغال فراوان، رونق تولید و افزایش سکنه در سواحل مکران از دیگر دستاوردهای این طرح خواهد بود.

به گفته وی تکمیل زنجیره ارزش را باید به این دستاوردها افزود چراکه دو پالایشگاه و سه پتروشیمی طراحی شده کشور را از خام‌فروشی معاف می‌کند.

صنعتگران مختلف ایرانی در حوزه نفت و گاز فعال می‌شوند

موسوی اضافه کرد: با اجرای بزرگترین خط انتقال نفت خاورمیانه، صنعتگران مختلف ایرانی در حوزه نفت و گاز فعال می‌شوند لذا فواید و مزایای آن قابل ذکر و توجه است.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "تامین سرمایه" مهمترین نکته برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این پروژه است، گفت: اگرچه این پروژه حدود 5 هزار میلیارد منابع مالی نیاز دارد و در شرایط تحریم تامین آن به سهولت صورت نمی‌گیرد اما راه‌های مختلفی همچون فروش نفت و محصولات پتروشیمی و استفاده از ذخایر ملی برای تامین سرمایه مورد نیاز وجود دارد./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خط لوله انتقال نفت گوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد امیرآبادی فرآهانی افزود:موضوع انتقال گاز ازسوی وزرای نفت ایران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفته و طرف پاکستانی اعلام کرده؛ در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف جهت تسریع برای اجرای خط لوله گاز صلح هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور،  احیای موضوع خط لوله صلح انتقال گاز به پاکستان مدنظر دولت می باشد، تصریح کرد: اگرچه طرح انتقال گاز ایران به پاکستان از حدود ۱۵ سال گذشته طراحی و اجرا شده و ایران به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده و حتی لوله گاز را تا مرز پاکستان کشیده، اما این کشور هنوز تعهدات خود را انجام نداده است.

وی ادامه داد: در روز نخست سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، موضوع انتقال گاز ازسوی وزرای نفت دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و طرف پاکستانی اعلام کرد؛ برای تسریع در اجرای خط لوله صلح در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف هستند.

امیرآبادی‌فراهانی مهم‌ترین پروژه در حوزه انرژی بین دو کشور را، احداث خط لوله صادرات گاز از ایران به پاکستان دانست و گفت: به‌یقین اگر دولت پاکستان موضوع گاز طبیعی را از طریق ایران به کشورش برساند، رضایتمندی خوبی را در داخل و به نفع دولت این کشور شکل خواهد داد چراکه تامین گاز آن‌ها از طریق (ال.پی.جی) است و بسیار گران تمام می‌شود و این خط لوله صلح می‌تواند در اقتصاد، رشد صنعت و آسایش مردم پاکستان مفید باشد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: پیشنهاداتی برای عملیاتی کردن این خط لوله وجود دارد، اما برخی کشورهای ثالث خارج از منطقه با ایجاد موانع، دخالت‌هایی در این مورد دارند که دولت پاکستان باید بدون توجه به آنها منافع مشترک دو ملت را مد نظر قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزیر نفت پاکستان نیز پس از نشست دیروز اعلام کرد، فرصت‌های خیره‌کننده‌ای میان دو کشور برای تعمیق همکاری‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد و ایران و پاکستان به همکاری‌های خود برای رفاه منطقه و تأمین منافع ملت‌های یکدیگر ادامه می‌دهند.

دیگر خبرها

  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد