Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: از مجموع ۱۸۳ میلیارد بدهی بیمه سلامت در سال ۹۹ مبلغ ۳۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اربابی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به تحولات ایجاد شده در فرآیند صدور نسخه‌های الکترونیکی سرپایی بیمه‌شدگان بیمه سلامت، اظهار داشت: مطب‌های پزشکان، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری از این فرآیند استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از خردادماه امسال تاکنون قریب بر ۱۵ هزار نسخه الکترونیکی در خراسان‌جنوبی صادر شده است، افزود: امید می‌رود تا پایان تیرماه جاری ۱۰۰ صدور نسخه‌های بیماران سرپایی پزشکان بخش خصوصی و دولتی به صورت الکترونیکی صادر شود و ضرورتی برای ارائه دفترچه بیمه خدمات درمانی نیست.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: خدمات بیمه سلامت و استحقاق‌سنجی برابر قانون از اول تیرماه ۹۹ از حالت سنتی و دستی به‌صورت الکترونیکی و برخط صورت می‌گیرد و کلیه بیمه‌شدگان می‌تواند از کد دستوری #1666* از وضعیت بیمه خود مطلع شوند.

اربابی با اشاره به ۱۵ هزار درخواست مردم برای خدمات بیمه سلامت ایرانیان در سال جاری، یادآور شد: استحاق‌سنجی ۹۵۰۰ نفر از سوی وزارت رفاه دریافت شده که سه هزار و ۷۰۰ نفر از دهک‌های اول تا سوم مشمول بیمه رایگان، ۳۰۰ نفر از دهک چهار با ۵۰ درصد تخفیف، ۱۴۰ نفر از دهک پنجم با ۵۰ درصد تخفیف مشروط و الباقی مشمول پرداخت کامل صندوق بیمه ایرانیان شده‌اند.

وی در ارتباط با پرداخت مطالبات بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی، بخش خصوصی و خیریه، داروخانه‌های و کلنیک‌های آزمایشگاهی خراسان‌جنوبی، گفت: از مجموع ۱۸۳ میلیارد بدهی بیمه سلامت در سال ۹۹ مبلغ ۳۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای‌پیام/69014/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت خراسان جنوبی بیمه بدهی خراسان جنوبی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در سفر‌های استانی ریاست جمهور به خراسان جنوبی مجموعاً تعداد ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست در سامانه سامد ثبت و برای رسیدگی و اقدام به دستگاه¬های اجرایی استان ارجاع شد.

ملکی افزود: عمده درخواست ها در سفر‌های استانی، درخواست کمک مالی و تسهیلات بوده که در راستای رسیدگی به آنها ۳۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض¬الحسنه ۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه به متقاضیان واجد شرایط، پس از بررسی و استحقاق سنجی، پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی مجموع درخواست‌های واصله در سفر اول رئیس جمهور در شهریور ۱۴۰۰ را چهار هزار و ۷۲۰ درخواست اعلام کرد و گفت: در این رابطه ۵۴ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات قرض¬الحسنه به استان تخصیص یافت.

وی گفت: هزار و ۲۳۹ متقاضی به بانک های عامل استان و صندوق کارآفرینی امید استان معرفی و به تعداد ۶۳۵ نفر تسهیلات قرض¬الحسنه پرداخت شد.

ملکی افزود: در این دور از سفر‌ها دو هزار و ۳۲۵ متقاضی مساعدت مالی به نهاد‌های حمایتی معرفی که پس از بررسی و استحقاق سنجی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۴۳۶ نفر پرداخت شد.

وی با اشاره به سفر دور دوم رئیس جمهور در آذرماه ۱۴۰۱، عنوان کرد: در این سفر مجموع درخواست‌های واصله ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ درخواست دریافت شد.

ملکی گفت: در این رابطه برای تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان به ۹ هزار و ۶۰۰ نفر طی سه مرحله تخصیص یافت.

به گفته وی متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک¬های عامل استان معرفی و ۹ هزار نفر تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

ملکی افزود: تعداد ۴۰ هزار و ۷۵۱ متقاضی دریافت مساعدت مالی به نهاد‌های حمایتی معرفی که پس از بررسی و استحقاق سنجی، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر پرداخت شده است.

وی همچنین به سفر یک روزه و کاری رئیس جمهور در شهریورماه ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۲۰ هزار و ۵۱۶ بوده است.

ملکی افزود: برای تعداد ۶ هزار و ۱۷۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، در مرحله نخست مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان به سه هزار و ۵۰۰ نفر در ۵ اسفندماه ۴۰۲) تخصیص یافته که پس از بررسی، متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک ملی استان معرفی شده که در حال دریافت تسهیلات هستند.

به گفته وی تعداد ۶ هزار و ۸۰۳ درخواست مساعدت مالی ثبت که برای بررسی به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع شده است.

دیگر خبرها

  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی