Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از پرستاران در قالب نشست هم‌اندیشی با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی مطالبات خود را بازگو کردند.

به گزارش قدس آنلاین، این نشست با حضور دکتر محمدحسین بحرینی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معاونان وی برگزار شد و طی آن چند نفر از پرستاران به نمایندگی از همکارانشان مشکلات و مطالبات خود را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان نظام پرستاری مشهد در این نشست مشکلات جامعه پرستاری را شامل چند دسته ذکر و بیان کرد: برخی از آنها کشوری و نیازمند پیگیری در سطح ملی از طریق وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی است.
محسن گچپزان افزود: برخی از مشکلات پرستاران نیز مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و برخی مشکلات قدیمی و کهنه هستند و برخی نیز همگام با شیوع کرونا پدید آمده‌اند.
وی پرستاران را سربازان خط مقدم مقابله با کرونا توصیف و بیان کرد: خدمات و تلاش‌ این قشر در شرایط کنونی با پول قابل قیاس نیست زیرا پرستاران در این دوران از جان خود مایه گذاشته‌اند. 
رییس سازمان نظام پرستاری مشهد ادامه داد: اجرا نشدن طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از گذشت ۱۵ سال از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، اجرا نشدن قانون سخت و زیان‌آوری شغل پرستاری، کمبود نیروی انسانی، واگذاری خدمات پرستاری به بخش خصوصی در برخی مراکز درمانی، مشکل تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی، مشکلات معیشتی و کاهش پرداختها در بخش حقوق، مزایا و کارانه از مهمترین مطالبات پرستاران هستند. 
وی گفت: البته باید اذعان داشت که بر اثر شیوع کرونا درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۱۲۰ میلیارد تومان به ۵۰ میلیارد تومان در ماه کاهش یافته است. رفع  مشکلات مالی پرستاران نیازمند تخصیص و تزریق بودجه در سطح ملی است.
پرداخت مطالبات پرستاران با وجود تنگناها معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست هم‌اندیشی گفت: با وجود همه مشکلات مالی این دانشگاه در پرداختها و افزایش حقوق پرستاران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. دکتر حمیدرضا اسلامی پرستاران را زحمتکشان واقعی و شب بیداران در مراقبت از بیماران به ویژه در دوران مقابله با کرونا توصیف و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تمام تنگناها و با وجود دریافت نکردن حتی یک ریال بابت طرح ارتقای بهره‌وری پرستاری، تاکنون مطالبات پرستاران را در این حوزه پرداخت کرده است. معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در شرایطی که درآمدهای بیمارستانی به دلیل شیوع کرونا کاهش چشمگیری یافته این دانشگاه برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود نیازمند حمایت وزارت بهداشت و تزریق بودجه است. 
وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، ضریب اشغال تختهای بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کاهشی چشمگیر یافته و در نتیجه درآمدها کم شده و از طرفی هزینه‌ها افزایش یافته‌اند.
دکتر اسلامی به پرداخت کارانه پرستاران اشاره و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو معدود دانشگاههایی در کشور است که "کارانه پرستاران" را هر ماه در قالب اضافه‌کار به آنها پرداخت می‌کند. 
وی گفت: مبلغ کارانه پارسال پرستاران در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۲۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۶۱ درصد آن یعنی ۱۳۷ میلیارد تومان در قالب اضافه‌کار به پرستاران پرداخت شده است. 
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از هزینه روزانه هفت میلیارد ریال برای خرید ماسک و دستکش، هندراپ، لباس یکبار مصرف و همچنین هزینه دستکم ۹۰ میلیارد ریال در ماه برای امور تغذیه در مراکز درمانی این دانشگاه خبر داد.
محمد سلطانی معاون دادستان عمومی و  انقلاب خراسان رضوی نیز در این نشست بر حمایت قانونی از مطالبات پرستاران تاکید کرد.
منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشکلات پرستاران مشهد دادستانی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد میلیارد تومان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­  دکتر بنار در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در حال برگزاری است افزود: ما در مجموع ۲۶۳ هزار دانشجو داریم که از این تعداد بیش از ۸۶ هزار دانشجوی خوابگاهی مجرد و ۸۶۴ دانشجوی خوابگاهی متأهل هستند و ۵ هزار متقاضی داریم که خوابگاه ندارند. مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد خوابگاه‌های متأهلی هزار و ۶۹ و مجموعه تخت‌های خوابگاه‌های مجردی ما ۹۱ هزار تخت است، گفت: با توجه به فرسودگی برخی خوابگاه‌ها و پذیرش دانشجویان جدید حدود ۵۷ هزار تخت نیاز داریم که باید اضافه شود.

دیگر خبرها

  • معاون پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد: لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران درحال تدوین است
  • بسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود
  • تدوین لایحه حمایت مادی و معنوی از حقوق پرستاران
  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • رفع ناترازی انرژی از مطالبات جدی صنعتگران است
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی