Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،داداشی رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: با توجه به تعطیلی استخر‌ها در روز‌های کرونایی برخی از مردم و اهالی روستا‌ها سد‌های خاکی و بند‌های چند منظوره را برای شنا انتخاب کرده اند.
او افزود: به همین منظور ضروری است دهیاران، شورا‌ها و جوامع محلی با اداره منابع طبیعی همکاری‌های لازم را داشته باشند و از ورود افراد به بند‌ها و همچنین سد‌ها جلوگیری نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به ۱۵۰۴ گزارش دهند.

داداشی تاکید کرد: تابلو‌های شنا ممنوع در بیش از ۲۰ بند چند منظوره و تمامی سد‌های خاکی استان نصب شده است.

او در پایان افزود: از سوی معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان اطلاع رسانی‌های لازم جهت نظارت مستمر بر سد‌های خاکی و بند‌های چند منظوره و بازدید دوره‌ای از آن‌ها به روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ممنوعیت شنا کرونا ویروس سدهای خاکی منابع طبیعی چند منظوره بند ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه سازمان منابع طبیعی درباره خبر قطع ۴ هزار درخت در منطقه الیمالات

آفتاب‌‌نیوز :

مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با انتشار یک بیانیه، توضیحاتی را نسبت به خبر‌های منتشرشده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مبنی بر قطع ۴ هزار درخت در حریم آب‌بندان الیمالات شهرستان نور استان مازندران ارائه کرد. 

در این بیانیه آمده است: 

 به نام خدا

پیرو انتشار خبر قطع ۴ هزار اصله درخت در منطقه الیمالات شهرستان نور استان مازندران، مطالب ذیل به‌منظور تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود: 

۱- حریم آب‌بندان موجود در منطقه مذکور حدود دو سال قبل توسط شرکت آب منطقه‌ای مازندران (سهامی خاص) برای مدت ۲۵ سال به‌منظور اجرای طرح گردشگری، بدون لحاظ زیرساخت‌های لازم از جمله پارکینگ به یک شرکت خصوصی اجاره داده شده است. 

۲- اجاره بند خاکی، در دل جنگل‌های هیرکانی، بدون اذن قانون و بدون اخذ نظر اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران (منطقه ساری) انجام شده است. این امر در شرایطی اتفاق افتاده است که بر اساس قوانین، اذن هرگونه اقدامی در عرصه‌های منابع طبیعی که حریم رودخانه‌ها، آب‌بندان‌ها و خطوط فشار قوی برق را نیز شامل می‌شود، باید پس از اخذ موافقت از مرجع ذی‌ربط، توسط اداره‌کل منابع طبیعی استان صادر شود. 

۳- از آنجایی که آب‌بندان الیمالات و حریم آن بدون لحاظ زیرساخت‌ها از جمله پارکینگ اجاره داده شده است، سرمایه‌گذار تقاضای اختصاص عرصه واقع در حریم خطوط فشار قوی برق برای ایجاد پارکینگ را داشته است. 

۴- در آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ طرح گردشگری آب‌بندان الیمالات با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد، در حالی که اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مجوزی برای عقد قرارداد توسط شرکت آب منطقه‌ای (سهامی خاص) و ایجاد پارکینگ صادر نکرده است. 

۵- براساس نظر شرکت آب منطقه‌ای مازندران، محدوده و حریم بستر‌های آبی و حریم خطوط فشار قوی برق متعلق به آن‌ها بوده و حق اعمال تمامی حقوق مالکانه را دارند. این موضوع از موارد اختلافی بین اداره‌کل منابع طبیعی مازندران و شرکت‌های آب و برق منطقه‌ای است و دعاوی متعددی نیز در این زمینه مراجع صالح مطرح شده است. 

۶- از زمانی که وزارت نیرو و شرکت‌های آب منطقه‌ای (سهامی خاص) زیرمجموعه آن پیگیر دریافت سند مالکیت بستر و حریم منابع آبی و رودخانه‌ها شده‌اند، بی‌توجهی به قوانین حاکم بر عرصه‌های منابع ملی تشدید شده است و مصادیق متعددی از تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد. این در حالی است که رودخانه‌ها، مسیل‌ها، آبراهه‌ها و آب‌بندان‌ها بخشی از بوم‌سازگان‌های جنگلی هستند و امکان مدیریت مستقل آن‌ها وجود ندارد. 

۷- پاکتراشی حریم خطوط فشار قوی برق در عرصه‌های جنگلی به‌منظور رعایت استاندارد‌های مربوطه و پیشگیری از حوادث از جمله احتمال وقوع آتش‌سوزی ضروری است و هرساله انجام می‌شود، اما آنچه که توسط شرکت سرمایه‌گذار جهت ایجاد پارکینگ صورت پذیرفت، به دلیل قطع ۳۰ اصله درخت جوان و جابه‌جایی خاک از موارد تخلف است و اصولا می‌بایست توسط دستگاه اجاره‌دهنده (شرکت آب منطقه‌ای) به استناد مواد ۶ و ۷ حریم خطوط هوایی انتقال و توزیع برق (مصوب ۳۰/۱/۱۳۹۴) و همچنین ماده ۹ لایحه قانونی رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور مصوب ۳/۴/۱۳۵۹ ضمن اقدام قانونی از وقوع آن پیشگیری به‌عمل می‌آورد. 

۸- اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران (منطقه ساری) در پی دریافت گزارش وقوع تخلف، نسبت به طرح دعوی کیفری و اخذ دستور توقف فعالیت‌های شرکت متخلف در عرصه‌های ملی از مرجع محترم قضایی اقدام کرده است و پرونده مربوط را تا حصول احکام قطعی و اجرای آن پیگیری می‌کند. 

۹- شایان ذکر است عرصه پاکتراشی شده حدود ۱.۲ هکتار وسعت دارد که در حریم خطوط فشار قوی برق واقع شده است و اصولا با توجه به تعریف درخت، این مساحت، استعداد استقرار ۴ هزار اصله درخت که در فضای مجازی ذکر شده است را ندارد، بنابراین آمار ارائه‌شده در اخبار منتشره در فضای مجازی صحت ندارد و خلاف واقع است. 

۱۰- با عنایت به موارد فوق‌الاشعار، معین می‌گردد که اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران (منطقه ساری) تمامی وظایف قانونی خود را انجام داده و تخلفات انجام‌شده ناشی از استنباط متفاوت از قوانین معارض است. بدیهی است در صورتی که مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی همان‌گونه که در قوانین حاکم تصریح شده است، فقط برعهده دستگاه متولی و تخصصی باشد، از وقوع بسیاری از تخلفات همانند آنچه درباره رودخانه چهل‌بازه مشهد و جنگل الیمالات مازندران رخ داده است، پیشگیری خواهد شد. 

۱۱- از اصحاب محترم رسانه انتظار می‌رود در بازنشر اخبار، مباحث فنی و کارشناسی را مد نظر قرار دهند تا سبب اعتباربخشی به اخبار غیر واقعی نشوند و خوراک خبری رسانه‌های معاند و مخالف آبادانی ایران اسلامی فراهم نشود. 

۱۲- ارتباط دادن تخلف خاک‌برداری یک سرمایه‌گذار در منطقه الیمالات به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و موج‌سواری روی احساسات مردم با نشر اخبار نادرست، ضد اخلاق رسانه‌ای است، البته مردم شریف ایران اسلامی به خوبی می‌دانند که این افراد هیچ سنخیتی با زحمت‌کشان شریف عرصه خبر در رسانه ندارند. 

در پایان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران (منطقه ساری) آمادگی خود را برای بازدید میدانی تشکل‌های مردمی و اصحاب محترم رسانه از محل مورد اشاره اعلام می‌دارد و از همه کنشگران و افرادی که در راستای حفاظت از عرصه‌های ملی با گزارش‌های صادقانه و به‌هنگام و پیگیری‌های مجدانه، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری را یاری می‌فرمایند، کمال تشکر و قدردانی را دارد.

دیگر خبرها

  • با متصرفین اراضی ملی، قاطعانه برخورد می شود
  • آبگیری تعداد زیادی از پروژه های اجرا شده آبخیزداری در حوزه های آبخیزدر سطح استان سمنان
  • رفع تصرف زمین ۲۵۰ میلیاردی در لنجان
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • آبگیری نیمی از سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی مرکزی
  • بیانیه سازمان منابع طبیعی درباره خبر قطع ۴ هزار درخت در منطقه الیمالات
  • قطع ۴ هزار اصله الیمالات صحت ندارد
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی