Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در این روز دو تن از مهاجران سرنشین کشتی، به دلیل ناامیدی خود را به درون آب انداختند و علاوه بر این خودکشی‌ها، گزارش‌ها حاکی از افزایش دعوا و درگیری میان مهاجران در عرشه کشتی است.

در حال حاضر این کشتی ۱۸۰ سرنشین دارد که در میان آنها شماری کودک نیز دیده می‌شوند.

از روز پنج‌شنبه تا کنون چندین درگیری در عرشۀ کشتی، عمدتا بین گروههای قومی روی داده و شش اقدام به خودکشی نیز ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به یک هفته است که کشتی نجات «اوشین وایکینگ» در نزدیکی ساحل سیسیل ایتالیا در انتظار اجازۀ پهلوگیری است. این کشتی تا کنون هفت بار از مقامات مالت و ایتالیا درخواست کرده تا مجوز ورود به بنادرشان را صادر کنند اما همۀ این تقاضاها رد شده است.

بلاتکلیفی‌ها باعث شده تا بر میزان خشونت‌ها در داخل کشتی حتی تهدید خدمۀ آن بطور قابل توجهی افزایش یابد.

امدادگران می‌گویند که برای اولین بار در حدود پنج سال فعالیت خود در مدیترانه است که با چنین وضعیتی روبرو شده‌اند. آنها همیشه توانسته بودند مهاجران را به مکانی امن برسانند اما این بار امیدی به یافتن پناهگاهی برای مهاجران در خشکی وجود ندارد.

خدمه می‌گویند وضعیت به حدی بد شده که دیگر نمی‌توان نه امنیت مهاجران و نه خدمه کشتی را تامین کرد و به همین دلیل ضروریست هر چه سریع‌تر درباره سرنوشت مهاجران تصمیم گیری شود.

یکسال پیش از این، دو سازمان اس.‌او‌.اس مدیترانه و پزشکان بدون مرز به‌رغم مخالفت برخی از کشورهای اروپایی به ویژه ایتالیا، برای نجات پناهجویان در دریای مدیترانه برنامه جدیدی را در پیش گرفتند. این دو سازمان در ژوئیه ۲۰۱۹ میلادی بعد از توقف هفت ماهۀ فعالیت کشتی امدارسان آکواریوس، توافق کردند مأموریت خود را در دریای مدیترانه با کشتی جدیدی به نام اوشین وایکینگ از سر بگیرند.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مهاجران مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران

به گزارش همشهری آنلاین، معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و صهیونیست‌ها بود.
محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران، گفت: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و صهیونیست‌ها بود.


وی همچنین با اشاره به اقدام حقوقی در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: حقوقدانان در خصوص موضوعات مختلف حقوقی تشکیل جلسه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

دهقان ادامه داد: اگر قرار باشد اقداماتی انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود؛ فعلا در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اقدام حقوقی نداریم.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: در حال کار روی همه تحولات مربوطه به ویژه با محوریت غزه هستیم و مشارکت خود را در مراجع بین‌المللی دنبال می‌کنیم.

وی یادآورشد: رفتار خصمانه رژیم اشغالگر قدس بستر برخی از اقدامات ما بوده و مسیر خود را طی می‌کند. ما در این زمینه اقدام حقوقی نداریم.

کد خبر 845179 منبع: فارس برچسب‌ها ارتباطات - حقوق بین‌الملل ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه سفارت سوریه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • مخالفتی با ادامه حضور مهاجران قانونی در این ایالت نداریم
  • تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق
  • تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق
  • تصاویری تلخ از درگیری و چاقوکشی در مسابقات کشتی نونهالان! | ویدئو
  • تصاویری تلخ از درگیری و چاقوکشی در مسابقات کشتی نونهالان!
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • شناسایی عوامل درگیری در مسابقات کشتی نونهالان مازندران
  • (ویدئو) درگیری و چاقوکشی در مسابقات کشتی مازندران!
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران