Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:56:17 GMT

تولید مس کاتد از ۲۸۰ هزار تن عبور خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۴۱۹۰

تولید مس کاتد از ۲۸۰ هزار تن عبور خواهد کرد

به گزارش ایرنا، اردشیر سعد محمدی شامگاه شنبه در آیین گشایش نخستین نمایشگاه و نشست‌ های تخصصی  مدیریت‌ بحران‌ پدافند غیرعامل امداد و نجات در نمایشگاه‌ جنوب شرق کشور افزود: ذخایر و معادن خوبی در استان کرمان کشف و سرفصل جدیدی برای بازگشایی این‌ معادن آغاز شده است.

وی اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال و بازگشایی معادن جدید در استان کرمان اعتباری بیش‌ از ۲ میلیارد و ۲۷۰‌ میلیون‌ یورو به اضافه ۲۰‌ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعدمحمدی با بیان اینکه سال گذشته با برگزاری آزمونی ۵۰۰ نیرو در مجتمع مس سرچشمه جذب شدند گفت: با برگزاری آزمون دیگری در شهریور امسال‌ ۳۰۰‌ نیرو در این مجتمع به کار گرفته خواهند شد و امیدواریم‌ برگزاری این آزمون‌ ها به طور متناوب‌ ادامه داشته باشد و از نیروی جوانان‌ برای بازگشایی معادن‌ استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات مس را طی سال گذشته ۲ و نیم‌ برابر اضافه تر داشتیم اظهار داشت: این رقم طی سه ماهه نخست امسال ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۸ جلوتر است و شرکت مس در کنار فعالیت‌ های اقتصادی در شرایط بحران‌ی از جمله شیوع کروناف جو همدلی را اجرا می کند و در کنار مردم‌قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: این شرکت در حوزه ورزش در ۷۰ منطقه استان کرمان زمین چمن مصنوعی ایجاد کرده و امیدواریم تیم‌ فوتبال مس هم در لیگ برتر باشد.

وی همچنین به شیوع بیماری کرونا اشاره و تصریح کرد: مجتمع مس در رفسنجان بیمارستان ۵۰‌ تختخوابی را با تمام‌ امکانات و تجهیزات‌ پزشکی راه اندازی کرده و در حال حاضر از آن‌ استفاده می شود که طی ۲ هفته آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد و در شهربابک نیز بیمارستان ۲۵ تختخوابی با امکانات پزشکی ایجاد دشه است.

وی خاطرنشان‌ کرد: با برنامه‌ ریزی مدیریتی توانستیم کنترل این بیماری را به شکل مناسب مدیریت کنیم؛ لذا با مدیریت و برنامه مدون قادر خواهیم‌ بود کرونا را کنترل کنیم و مانع از شیوع‌ بیشتر آن بشویم‌.

سعدمحمدی ادامه داد: در راستای کمک به دانشگاه علوم پزشکی کرمان چندین دستگاه ونتیلاتور ثابت خریداری کردیم و نیز توانستیم کمک های نقدی برای مبارزه با بیماری کرونا ارائه کنیم‌.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی مس سرچشمه اتاق ایران اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی مس سرچشمه اتاق ایران اشتغال زایی خبرگزاری جمهوری اسلامی مس سرچشمه اتاق ایران اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان

محمود زین الدینی گفت: طرح واکسیناسیون دام های سبک شهرستان کرمان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک همزمان با شروع فصل بهار آغاز شده است و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی نقش مهمی در حفظ و حراست از سرمایه های دامی دارد و هدف از اجرای این طرح، ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان در جمعیت دام های سبک می باشد، افزود: با توجه به اینکه این بیماری جزو بیماری های به شدت کشنده در جمعیت دام های سبک می باشد و در چراگاه های مشترک با حیات وحش قابلیت انتقال به جمعیت نشخوارکنندگان حیات وحش را دارد و به منظور ایمن سازی دام های روستایی به صورت رایگان با استفاده از تمام توان بخش دولتی و با اخذ قرارداد خرید خدمت از بخش خصوصی واکسیناسیون انجام می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان بیان کرد: واکسیناسیون سراسری دام های سبک علیه بیماری های مختلف دامی، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت دام دارد و از اهمیت بالایی در حفظ سلامت دام و امنیت غذایی برخوردار است.

وی از دامداران درخواست کرد: به منظور پیشگیری از سرایت بیماری در جمعیت دام های سبک و با توجه به کوچ رو بودن بخشی از دام های شهرستان، همکاری لازم را با تیم های واکسیناسیون داشته باشند و حتما قبل از کوچ نسبت به واکسیناسیون دام های خود اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • تولید دستگاه همودیالیز برای اولین بار در غرب آسیا توسط فناوران ایرانی
  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • مشارکت مردم در مقوله تولید، رمز عبور از چالش‌های اقتصادی است
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!