Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@04:59:44 GMT

واکنش رفیق‌دوست به اظهارات غرضی درباره سپاه

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۴۲۲۲

واکنش رفیق‌دوست به اظهارات غرضی درباره سپاه

محسن رفیق‌دوست به اظهارات روز گذشته محمد غرضی درباره سپاه که در روزنامه شرق منتشر شده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، رفیق‌دوست در این جوابیه که در شماره امروز «شرق» منتشر شده، نوشته است:

«برخلاف تصور و خیال‌های مهندس غرضی، سپاه در روز نهم اسفندماه ۱۳۵۷ و با فرمانی که حضرت امام به آقای لاهوتی داده بودند، زیر نظر دولت موقت تشکیل شد و بنده به دستور بزرگان شورای انقلاب در پادگان عباس‌آباد که محل تشکیل سپاه بود، حضور یافته و به عنوان اولین سپاهی ثبت‌نام کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان جلسه آقای دانش به عنوان فرمانده سپاه و بنده به عنوان مسئول تدارکات و بقیه برادران هم به عنوان اعضای شورای فرماندهی انتخاب شدند. مسئولیت تهیه مکان و امکانات از روز اول به عهده اینجانب بود، بعدها آقای غرضی تشریف آوردند که ما با دولت موقت به‌شدت اختلاف‌نظر داشتیم. بنده به اتفاق همین آقای غرضی و مرحوم خانم دباغ در قم به محضر امام شرف‌یاب شدیم، به نشانی آنکه قبل از ملاقات ما مرحوم شهید مدنی از اتاق امام خارج شده و در حضور امام هم بنده حقیر صحبت کردم که ما با دولت موقت مشکل داریم و نمی‌توانیم کار کنیم، ایشان فرمودند امر سپاه با شورای انقلاب باشد. بنده عرض کردم مرقوم می‌فرمایید، فرمودند بروید از طرف من به شورای انقلاب بگویید. من این جمله امام را در دفتر یادداشتم نوشتم و به تهران آمده خدمت حضرت آیت‌الله شهید بهشتی تقدیم کردم.

پیرو جلساتی که در روزهای قبل در محل پادگان جمشیدیه بین نمایندگان افرادی که در پادگان جمشیدیه به فرماندهی ابوشریف و افراد حاضر در گارد دانشگاه به زعامت مرحوم شهید منتظری و اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به نمایندگی مرحوم شهید بروجردی و نمایندگانی از سپاه معروف به سپاه سلطنت‌آباد تشکیل شده بود و در آن جلسه آقای منصوری برای فرماندهی و آقای ابوشریف برای عملیات و آقای کلاهدوز برای آموزش و حقیر برای تدارکات و بقیه هم برای مسئولیت‌های دیگر انتخاب و به شورای انقلاب پیشنهاد شد که احکام این شورا توسط شهید بزرگوار آیت‌الله دکتر بهشتی در تاریخ ۰۲/ ۰۲/ ۱۳۵۸ در نمازخانه سپاه داده شد. وقتی که شهید مطهری شهید شد، بنده پیشنهاد کردم برای شخصیت‌های انقلاب محافظ بگذاریم، آقای غرضی فرمودند مسئولین را از مردم جدا نکنید؛ بنده به فرمایشات ایشان توجه نکردم و شخصا برای اکثر مسئولین هم خودرو تهیه کردم و هم محافظ گذاشتم. ایشان فراموش کرده‌اند که اکثر ائمه جمعه با محافظانشان شهید شدند، آیت‌الله مفتح با محافظانشان شهید شد و چند ترور که توسط نفوذی‌ها انجام شد، مثل حزب جمهوری و نخست‌وزیری را در عدم داشتن محافظ می‌دانند، ایشان به لطف خدا آنقدر مسن نشده است که حافظه تاریخی‌اش را از دست بدهد و دعا می‌کنم این حافظه ان‌شاءالله بیدار شود.

این مطالب ده‌ها بار توسط بنده عنوان شده و در کتاب اول «برای تاریخ می‌گویم» که خاطرات حقیر از ۱۰ سال اول انقلاب است مشروحا بیان شده است و مورد خدشه هیچ‌کس هم قرار نگرفته است.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محسن رفیق دوست محمد غرضي سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شورای انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی مراسمی در حسینیه ثار الله کوهدشت برگزار شد.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا بویژه شهید سردار حجازی گفت: سردار حجازی مجاهدی با ایمان و راستین بود که برای خدمت به اسلام و انقلاب سر از پای نمی‌شناخت وهمواره در راه اعتلای اسلام و انقلاب کوشید. 
فرمانده سپاه لرستان، شهادت را هنر مردان خدا دانست و گفت: شهادت بالاترین درجه الهی است که سردار حجازی به فیض آن رسید.
 سردار نعمت اله باقری در ادامه به اقدام دفاعی و تلافی جویانه سپاه ایران علیه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در عملیات وعده صادق هیمنه رژیم اشغالگرقدس درهم شکسته شد و آثار این حمله تاسالیان سال در تاریخ محور مقاومت و جهان ثبت خواهد شد. 
حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه کوهدشت هم در سخنانی با اشاره به عملیات غرورآفرین، دقیق و حساب شده وعده صادق گفت: این عملیات نشان دهنده صلابت وقدرت نظامی روز افزون کشورمان است که باعث شد جهان مبهوت ومتخیر این سطح از امادکی و قدرت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی شود. 
سردار حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید.
وی بیش از ۴۰ سال از عمر خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیرو‌های مقاومت کرد و یکی از فرماندهان نام‌آشنا در جبهه مقاومت بود.
این سردار سربلند به مدت ۱۰ سال فرمانده و سکاندار سازمان بسیج بود و بیش از ۲ هزار گردان را ساماندهی کرد و پایگاه محوری را اساس کار قرار داد.
سردار شهید سپس به لبنان رفت و در کنار حزب‌الله لبنان اقدامات مؤثر و الهام بخشی داشت و در این مدت از دوستان صمیمی سید حسن نصرالله و از افراد مؤثر در تقویت حزب‌الله بود.
تفکر بسیجی یکی از مشخصات بارز این شهید بزرگوار بود که در همه سال‌های خدمت و در مسئولیت‌های مختلف به‌ویژه در جبهه مقاومت، آن را حفظ و اشاعه داد.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • بازداشت دو پسر و عروس آیت الله طالقانی توسط محمد غرضی
  • واکنش صهیونیست‌ها به اظهارات علی کریمی درباره پاسخ ایران به اسرائیل