Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت که در بحث فولاد آنچه اتفاق می‌افتد مدیریت و فروش رانت است.

به گزارش ایسنا، مصطفی طاهری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اگر وزرا فقط به حرفی که می‌زنند عمل کنند کفایت می‌کند. در بحث فولاد آنچه اتفاق می‌افتد متاسفانه بیشتر مدیریت و فروش رانت است مثلا یکی دو ماه پیش میانگین ورق گرم شرکت مبارکه هر کیلو 5650 تومان با مالیات بر ارزش افزوده معامله شد، اما به قیمت بیش از 8000 تومان فروخته شد و این یعنی 51 درصد حاشیه سود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این شرایط فقط تعداد خاصی شرکت هستند که می‌توانند از بورس کالا خریداری کنند. این مدیریت رانت است و سود آن به جیب مردم نمی‌رود بلکه به جیب شرکت‌ها می‌رود. مثلا در استان ما روی صنعت اول است در حالی که با 20 درصد ظرفیت کار می‌کند و علاوه بر نیاز داخلی در سال 500 میلیون دلار صادرات دارد.

طاهری ادامه داد: ما هر سال مشکلات صادراتی داریم، تصمیم‌هایی پشت درهای بسته گرفته می‌شود و آسیب جدی زده می‌شود و شرکت‌های روی استان ما ضرر می‌کنند. میزان تولید این فرآورده بیش از نیاز کشور است و باید به این موضوع دقت شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کنترل بازار مشاهده نمی‌شود، ادامه داد: هر کالایی در بازار پنج تا شش نوع قیمت دارد و مشخص نیست خط قرمز افزایش قیمت کجاست. کالایی 100 درصد تولید داخل است اما بر آن نظارت نمی‌شود و همین‌طور گران می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت توجه به سرمایه‌ گذاری در صنایع خاطر نشان کرد: صنایع عمر مفید دارند و بعد از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند لذا نیاز به سرمایه‌ گذاری مجدد است که اگر این اقدام صورت نگیرد خطر جدی برای آینده کشور به دنبال دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مصطفی طاهری صنعت فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل دیگر بزرگترین سازنده گوشی جهان نیست

آمار یک شرکت تحقیقاتی نشان داد فروش گوشی‌های اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، با تشدید رقابت سازندگان گوشی‌های اندرویدی، به میزان حدود ۱۰ درصد کاهش یافت و این شرکت، برتری خود را از دست داد.

به گزارش ایسنا، داده‌های موسسه آی‌دی‌سی نشان داد فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه ژانویه تا مارس، ۷.۸ درصد رشد کرد و به ۲۸۹.۴ میلیون دستگاه رسید و سامسونگ با کسب ۲۰.۸ درصد سهم از این بازار، اپل را کنار زد و بزرگترین سازنده تلفن هوشمند شد.

فروش سازنده آیفون پس از عملکرد پرقدرتی که در سه ماهه دسامبر داشت و از سامسونگ به عنوان سازنده گوشی شماره یک جهان، جلو زد، کاهش یافت و با سهم ۱۷.۳ درصدی از فروش جهانی گوشی، دوباره به جایگاه شماره دو بازگشت. شرکت چینی شیائومی با سهم بازار ۱۴.۱ درصد در سه ماهه اول، در رتبه سوم ایستاد.

شرکت کره‌ای سامسونگ که مدل پرچمدار گلکسی اس ۲۴ را در ابتدای امسال به بازار عرضه کرد، بیش از ۶۰ میلیون دستگاه گوشی در سه ماهه اول فروخت. شرکت تحقیقاتی کانترپوینت پیش از این گزارش کرده بود فروش جهانی گلکسی اس ۲۴، هشت درصد در مقایسه با فروش سری اس ۲۳ در سه هفته نخست از آغاز عرضه، افزایش یافت.

اپل در سه ماهه اول امسال، ۵۰.۱ میلیون دستگاه آیفون فروخت که کمتر از ۵۵.۴ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ بود. فروش گوشی‌های اپل در چین طی همین مدت، ۲.۱ درصد کاهش داشت.

این کاهش، منعکس کننده چالش پیش روی این شرکت آمریکایی در سومین بازار بزرگ خود است، زیرا بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی چین، استفاده از دستگاه‌های اپل در محیط کار را ممنوع کرده اند. این اقدام، منعکس کننده محدودیت‌های دولت آمریکا برای استفاده از اپلیکیشن‌های چینی به دلایل امنیتی است.

اپل، کنفرانس طراحان جهانی خود را در ژوئن برگزار خواهد کرد و در این رویداد، جدیدترین به‌روزرسانی نرم افزار‌های آیفون، آی‌پد و دستگاه‌های دیگر این شرکت رونمایی می‌شود.

سرمایه گذاران به دقت به نظاره توسعه هوش مصنوعی در اپل نشسته اند که تاکنون حرف زیادی درباره استفاده از این فناوری در دستگاه‌های خود نزده است. این شرکت، امسال عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را به مایکروسافت واگذار کرد.

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • اپل دیگر بزرگترین سازنده گوشی جهان نیست
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت
  • دریافت ۱۵ درصد حق کمیسیون تاکسی های اینترنتی منصفانه نیست
  • اختلاف فاحش قیمت کارخانه و بازار خودروهای سایپا !
  • نیاز سالانه کشور ۳۱ میلیون حلقه لاستیک است
  • عوامل موثر بر قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان
  • نشت‌یابی بیش از ۱۰۰ درصد شبکه گازرسانی استان زنجان در سال گذشته
  • پارسال درآمد‌های فولاد اکسین ۶۶ درصد رشد داشت